• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Caisa

Mitt otåliga jag stack iväg och provade och hämtade min klänning över lunchen! Här är den... Älskar den verkligen! Den är för stor i midjan vilket jag räknat med då jag var tvungen att gå upp två storlekar för bysten, men det ska justeras i mitten på maj. Kanske hinner jag trimma midjan lite till innan dess, men nu jäklar ska jag fokusera på att träna upp mina armar! Skrattande

En annan junibrud var där och beställde sin klänning samtidigt, finns du härinne tro? Skrattande 

• meandmylove

Så fin den är caisa!! Underbar!! Har du fått något prisförslag på ändringen från skräddare? Jag har själv beställt klänning som behöver fixas. Ska ta med den till andringsstället så fort jag får den! Yehoo

• Caisa
    meandmylove skrev 2014-03-03 19:54:05 följande:
    Så fin den är caisa!! Underbar!! Har du fått något prisförslag på ändringen från skräddare? Jag har själv beställt klänning som behöver fixas. Ska ta med den till andringsstället så fort jag får den! Yehoo
    Tack!! :)

Jag kommer att göra ändringarna hos Kik, det kommer att hamna på kanske 800kr. Har ingen aning om vad det kostar på andra ställen, men jag känner mig tryggast hos designern, så det får bli så. :) 
  • meandmylove

Äntligen vid en dator!!
    Här postar jag mina ringar, enstensringen är min förlovningsring och den andra är vigselringen. Vad kallas en sån ring föresten? 14 små infällda stenar bara? alliansring?

• meandmylove

Kanske ska passa på att posta lite andra bilder också när jag väl är vid en dator!! Ursäkta om jag spammar nu då!

• widuse

Jennie1414: så fantastiskt fint det där med att du skulle få bära din mormors ring! Jag är en "sucker" för symbolik! Jag har fö min mammas förlovningsring fr äktenskapet med min pappa inbakad i min förlovningsring. Jag funderar lite på att använda hennes vigselring i min vigselring också men då vill jag nog göra om den lite....

• meandmylove

Våra favour består av en trevåningstårta i tvål, som jag gjutit.
    I slutresultatet blir mittentvålen, den hjärtformade, åt andra hållet.
    Dessa läggs i lite cellofanpåse och ges personligen till var gäst.

• meandmylove

Såhär ger insirationen ut till floristen. Bilden i mitten visar vårt färgtema!

Såhär kommer vi har bordsdekorationerna. Jag gör vaserna själv av barnmatsburkar och grafittifärg, hittade ASSKÖNA färger ;D

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet