• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Power of Love

Har ni hittar nåt bra program för bordplaceringen? 
    Tänkte att jag skulle förbereda den lite. OSA är inte förrens om två månader men honnörsbordet tänkte jag att jag kunde börja att fixa lite med eftersom de närmasta släktingarna har ju redan tackat ja. 
    Tyckte verktyget här på bröllopstorget var bra att rita upp bordet med men hittar ingen funktion att sätta ut gäster. Vet ni om det finns? 

• Milli
    Caisa skrev 2014-03-07 08:34:11 följande:
    Varning för bröstchock! Tyst

Igår köpte jag en Wonderbra Ultimate Strapless och jag är verkligen så nöjd med den. Provade den med klänningen och det blir hur bra som helst, och jag får en fin klyfta. Vet inte hur svårt det är för personer med mindre byst att hitta behåar, men för mig har det varit ett orosmoment. Men den här sitter så himla bra. Bjussar på bilder så att ni kan se hur det ser ut på en normal människa och inte en retuscherad modell! Skrattande 

Jag har stl 75G. Det är för övrigt inte jag som är spräcklig, utan spegeln Flört

Vad roligt att du hittat en bh som du är nöjd över, vet att de är svårt att hitta bhár med större storlekar. Har själv provat precis denna i samma storlek men den var för liten för mig och de sa att G var den största storleken. Jag hade 65J innan jag fick barn nu vet jag inte riktigt men skulle gissa på 75H eller I och jag har skitsvårt att hitta normala bhár så att hitta en axelbandslös var inte lätt.. Har beställt en som nog får duga men de är egentligen en multibh och de säger dom ju att man inte kan ha för att de inte håller uppe men jag får hoppas de håller för en dag åtminstoende, klänningen drar ju åt också så de borde ju inte ramla ut..? ;)
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-03-08 19:02:07 följande:
    Vad roligt att du hittat en bh som du är nöjd över, vet att de är svårt att hitta bhár med större storlekar. Har själv provat precis denna i samma storlek men den var för liten för mig och de sa att G var den största storleken. Jag hade 65J innan jag fick barn nu vet jag inte riktigt men skulle gissa på 75H eller I och jag har skitsvårt att hitta normala bhár så att hitta en axelbandslös var inte lätt.. Har beställt en som nog får duga men de är egentligen en multibh och de säger dom ju att man inte kan ha för att de inte håller uppe men jag får hoppas de håller för en dag åtminstoende, klänningen drar ju åt också så de borde ju inte ramla ut..? ;)
    Jag har också en sån där bh den är verkligen jättebra. Men jag tror inte jag kommer ha någon bh under klänningen då den är så stadig med skenor och så att det inte behövs. 
  • meandmylove

Här är det lugnt i tråden! Jag håller på att vela om vissa saker som jag har kan bestämma mig om!! Jag har köpt en jätterolig klänning och vi är många tusenlappar under budget so far. Jag har hittat ett armband jag tycker är jättevackert på etsy, men 500kr tycker jag är lite magstarkt.. Samma sak gäller caketoppern, jag har letat som en galning efter ett brudpar där tjejen är gravid och har hittat en! På ebay, för ca 350 kr + 250 kr i frakt!! Galet!! Det är typ 75% av min brudklänning! Vad tycker ni? Jag tycker det är omoraliskt att lägga så mycket på ett armband en caketopper. Vad hade ni gjort?

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-10 20:05:57 följande:
    Föresten, ska ni ha linneservetter eller köper ni finare duni? Var hittar jag fina servetter? Duni.se är ju skit!
    Vi kör på ikea och icas servetter, så här, fast tvärt om, vi kommer ha den färgen servetten ytterst, har inte foton på den varianten.

• 20110519

Jag kommer att låna linneservetter och linnedukar av lokalen som vi hyr. Dessutom skulle personalen som vi hyr vika något fint av servetterna. Funderade länge på att beställa servetter med tryck av våra namn. 
    Men hoppade över det och lånar istället av lokalen.

Annars börjar det mesta vara klart. Ska träffa catering firman den 20e, men vi har redan bestämt menyn och cateringfirman har sagt att det skulle bli bra, men nu ska vi dra detaljerna.

Känns som om det är någonting man inte tänker på, men men.
    Min klänning, örhängen, halsband, armband och tiara är redan inhandlat. Klänningen ska läggas upp lite, men det är först i maj. Sambons kostym är inhandlad och klar, hänger i garderoben med slipsen och den nya skjortan med ett snyggt skärp.

Blommor och tårtan  är beställda. Fotograf bokad. Transport - får bli pappa min som kör oss. Hår och smink bokat. Vi har även fått veta vem som viger oss. 

Inbjudningarna är skickade, psalmer valda, vigselprogrammet är klart för att skrivas ut. Bordsplaceringskort är klara att skriva ut.  

Ska skriva ut hindersprövningen och efternamnsbyte också, så vi kan skicka in de.  

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-10 20:04:56 följande:
    Här är det lugnt i tråden! Jag håller på att vela om vissa saker som jag har kan bestämma mig om!! Jag har köpt en jätterolig klänning och vi är många tusenlappar under budget so far. Jag har hittat ett armband jag tycker är jättevackert på etsy, men 500kr tycker jag är lite magstarkt.. Samma sak gäller caketoppern, jag har letat som en galning efter ett brudpar där tjejen är gravid och har hittat en! På ebay, för ca 350 kr + 250 kr i frakt!! Galet!! Det är typ 75% av min brudklänning! Vad tycker ni? Jag tycker det är omoraliskt att lägga så mycket på ett armband en caketopper. Vad hade ni gjort?
    Men du köpte klänningen under budget då kan du väl flytta lite av de pengarna som blev "över" till posten armband och caketopper Oskyldig

Armbandet kan du kanske använda vid andra tillfällen så det skulle jag kalla en investering i dig själv Flört
  • widuse

vi hade möte med cateringfirman idag - och hjälp vad mycket saker vi behöver tänka över. De verkade ha stenkoll på allt och vi kände oss som fån som svarade " ööööh" på allt de undrade. Typ " vill ni ha uppdukat bord vod vigselplatsen, vilka drinkar tänker ni, vickning- korb? pytt i panna? burritos? etc etc.. Shit nu ländes det plötsligt som att vi har massor kvar att fundera på!

• meandmylove

Power of love - så fina servetterna blir! Kanske ska jag spana in servetterna där, hoppas jag hittar i bra färg då vi har gul/orange/rosa som färger genom bröllopet.. Lokalen har linneservetter men jag tror inte det funkar för oss, det är mycket slit o släng på våra gäster och har vi buffé så kommer gästerna behöva mer än en servett och de kommer blandas ihop osv. Linneservetterna kostar dessutom 20kr/st.. På 150 gäster blir det 3000kr!!!!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet