• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom

Vi måste ut och shoppa mannens kläder och köpa ringarna, bara svårt att hitta en dag då vi båda är lediga och har tid och ork. Nu är jag ledig en långhelg så jag ska försöka göra lite mer på festhäftet.

• widuse

Blä...ni som känner att ni inte vill blki neddragna i min pessimism råder jag till att sluta läsa nu . Jag har panik. Vi satt ner med budgeten ikväll för vi ska planera dryckesinköp osv, och jag känner bara usch! Vad dåligt humör jag blev på! Jag har råångest överhur dyrt det här kalaset börjar bli. Jag kan inte acceptera att saker kostar så sjukt mycket.

jag tycker verkligen att jag ansträngt mig för att hålla ner kostnaderna ( får dessterten i present av fld, min frisörsyster gör håret, en kompis som är fotograf ska plåta, köpt beg. skor ) etc, men ändå känns det som att vi kommer totalspräcka budgeten... Jag tror att problemet är att det i slutändan blev fler gäster än vi trodde.. Typ 100 st. 

Blä nu ska jag dra ngt gamalt över mig och försöka komma igen i morrn 

• LinaNordstrom
    widuse skrev 2014-03-13 23:18:25 följande:

Blä...ni som känner att ni inte vill blki neddragna i min pessimism råder jag till att sluta läsa nu . Jag har panik. Vi satt ner med budgeten ikväll för vi ska planera dryckesinköp osv, och jag känner bara usch! Vad dåligt humör jag blev på! Jag har råångest överhur dyrt det här kalaset börjar bli. Jag kan inte acceptera att saker kostar så sjukt mycket.

jag tycker verkligen att jag ansträngt mig för att hålla ner kostnaderna ( får dessterten i present av fld, min frisörsyster gör håret, en kompis som är fotograf ska plåta, köpt beg. skor ) etc, men ändå känns det som att vi kommer totalspräcka budgeten... Jag tror att problemet är att det i slutändan blev fler gäster än vi trodde.. Typ 100 st. 

Ja visst är det dyrt, jag hade inte räknat med att vårt skulle kosta så mkt som det kommer att göra. Vi blev också många fler än vi hade tänkt och så blev det lokalbyte till en restaurang från en föreningsgård så det är ju mkt dyrare osv. 
  • Caisa

Jaa visst är det dyrt... Men det är det väl värt, bara man har råd? Det är ju inte någon återkommande kostnad och det är en speciell och stor dag! Jag är ensamförsörjande med en arbetslös blivande, och visst är det tungt ibland. Men så länge vi inte sätter oss i några skulder eller försummar andra viktiga saker så känns det lugnt. Vi har redan spenderat runt 25 000 på bröllopet och räknar med ca 15 000 till innan vi är klara. Då ingår inte ens maten, den betalar mina föräldrar. Det är väldigt mycket pengar med tanke på att vi inte ens har något sparat sedan innan, men som sagt, det är en engångskostnad och det är vår stora dag och för oss är det värt det!

7 juni 2014
  • Maria466
    widuse skrev 2014-03-13 23:18:25 följande:

se över gästlistan igen. Vi lyckades kapa vår med 20 pers. Diskutera om ni kan ta en kuvertavgift av gästerna för maten, det kommer vi ta. 
  • Betty84

Då har man kommit hem fr salongen efter en första provning av min klänning. Och den passade perfekt! En sak mindre att oroa sig för :D

Har även varit iväg med cateringfirman hos en blomstergrossist. Jag ska ha Vendela och Ocean Song rosor i buketterna och på borden och hos grossisten vill de ha 10 kr/ros för dessa. Så det blir att vi köper fr grossisten istället för att Interflora ska ta 45-50 kr per ros. 

• jessi85

Jag har precis varit hos skräddaren och lämnat in min klänning som måste förminskas. Annars känns det som att det står rätt still, vi har inte skickat inbjudningarna ännu (de flesta, typ alla, vet dock redan datumet) och det är lite stressigt (de ska tryckas och tryckeriet fick nåt fel på maskinen). Dekorationer och sånt har jag inte ens börjat fundera på...

• widuse

Tack för pepp! Idag känns det lite bättre... Speciellt sen jag sett att " vår guldsmed" rear vigselringen upp till 40% då de ska gå i pension :) min blivande man ( som egentligen är ekonomen i familjen ...) peppade också igår med liknande argument som ni " once in a lifetime " osv...

Nokaro - vart har du köpt din vigselring?? Den är fantastisk!!

• Kittwn

idag har jag fått en tid för att testa klänningen. Så nästa fredag 16.30 är de dags :D wiie

• baglady

Hej alla tjejer! Vi bestämde oss för ett halvår sen att vi ska gifta oss, har inte gjort så mycket, läs varför. Vi har tillgång till min systers landställe med stor lada och flera uthus. Vi har haft stor fest där förr så det mesta finns. Vi ska gifta oss borgerligt, vigselförrättaren kommer dit. Det blir midsommarafton och då landet har rustil stil så känner vi oss bekväma med den stilen, mycket jute, björkris, väldigt lantligt och med en del inslag av midsommar. Vi gjorde egna vimplar av tyg som vi ska dekorera med och ljus/ljud finns redan. Klädsel blir också midsommar, även för oss, det känns mest bekvämt och mer som vi då vi är rätt anti mot kyrka, rysch pysh och diverse prylar som endast ska användas en kväll, dessutom har vi bjudit få gäster, vi har verkligen rannsakat oss och bjuder ingen vi inte umgås med eller träffat på länge. Vi blir ca 45 pers. I april åker vi en tur till Tyskland och inhandlar dryck, vi kommer handla det mesta på Martin Olsson cashen och vi ska tatuera in datum/namn på fingrarna/handleden. Vi har även fått låna boende på den spanska solkusten därvi skla vara ett par veckor. Vi sparar inte på mat, dryck eller att få det som vi vill men det är väldigt överkomligt. Jag förstår er som vill ha kyrka, många gäster och hela paketet så mitt tips är, om någon är stressad, se över vad ni verkligen vill, inte vad andra ska tycka och tänka. 
    Med detta vill jag bara önska er alla ett så underbart bröllop som ni drömt om,hoppas ingen tar illa vid sig, jag ville bara skriva av mig mina tankar kring vårat bröllop. Bilden illustrerar vår stil. =)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet