• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Maria466
    Midsommarbrud skrev 2014-03-23 15:17:16 följande:

Nu har jag skickat till er som ville ha gästboken. Hoppas den når fram och att ni har nytta av den.. :)

Tack snälla. Jag har fått den :D
  • Jennie1414

Nu börjar det bli verkligt ... Igår ringde prästen som skall viga oss för att presentera sig :)

Vi har fått pris på det mesta nu och känner att vi börjar få koll på allt.
    Har börjat lite smått med festhäfterna ... Men gud vilket pill :)

Midsommarbrud , du får jätte gärna skicka till mig oxå :)
    jenzzo14@hotmail.com

• Caisa
    Jennie1414 skrev 2014-03-24 08:39:47 följande:

Nu börjar det bli verkligt ... Igår ringde prästen som skall viga oss för att presentera sig :)

Vi har fått pris på det mesta nu och känner att vi börjar få koll på allt.
    Har börjat lite smått med festhäfterna ... Men gud vilket pill :)

Midsommarbrud , du får jätte gärna skicka till mig oxå :)
    jenzzo14@hotmail.com

Ååh vad mysigt! Då borde väl vår präst höra av sig snart också förhoppningsvis! :D
    7 juni 2014
  • LinaNordstrom

Nu har jag skickat till er som ville ha gästboken. Hoppas den når fram och att ni har nytta av den.. :)

Tack så hemskt mkt dom var jättefina, och lätt att ändra i text och färg
  • 20110519

Kan du vara snäll och skicka till mig också?
    Mail: nirak884@gmail.com

• ESW

Vi ska träffa vår präst nästa vecka och det gör att allt känns mer verkligt nu! Är det någon som träffat sin präst som har tips på vad man inte ska glömma att fråga om?

• Caisa

Nu har jag skickat in hindersprövningen och ansökan om efternamnsbyte till Skatteverket... Iiihihihi! Jag kommer att ta blivande makens efternamn, han är ensam om det i Sverige så det är lite kul. Känns konstigt att överge mitt eget dock. :)

7 juni 2014
  • meandmylove

ESW; Jag kommer nog inte fråga så mycket, jag tar med min mamma som är verksam inom kyrkan så hon får ställa de frågor som behövs!

- Kolla så musiken är ok

- Få information om upplägget så man kan skriva vigselprogram

- När lämnas hindersprövningen?

- Få papper som det som ska läsas högt, om man inte valt att skriva egna löften

- Var och när kommer man till kyrkan på dagen D

- Kolla regler kring riskastning

- Regler om man vill bli framförd av pappan

- Test-gå en gång

Mer kommer jag inte på just nu!

Caisa; spännande med nytt efternamn! Jag har valt att behålla mitt eget då jag och mina syskon, mamma och mormor är de enda som bär det. Jag lägger däremot till min mans som efternamn.

Igår kom bröllopsklänningen och tärnklänningarna! Högt över förväntningarna!! Nu är jag lite kluven om jag ska ha ett halsband iallafall, kan man då ha både halsband armband och örhängen och slöja? Det kan ju bli för mycket.. hm..

Bokat tid för provning och samtal om korrigering med en sömmerska på lördag. Då kan jag då den bättre på.

Jag beställde nämligen klänningen med väx-mån då jag gifter mig höggravid.. Vilket gör att jag får boka in datum med sömmerska för korrigering en veckan innan bröllopet!! Hoppas jag kan få prisförslag på lördag.

Annars känns det bra med allting, säger som någon sa tidigare i tråden. Jag har panik över att inte ha panik!!

• ESW
    meandmylove skrev 2014-03-25 18:44:29 följande:

ESW; Jag kommer nog inte fråga så mycket, jag tar med min mamma som är verksam inom kyrkan så hon får ställa de frågor som behövs!

- Kolla så musiken är ok

- Få information om upplägget så man kan skriva vigselprogram

- När lämnas hindersprövningen?

- Få papper som det som ska läsas högt, om man inte valt att skriva egna löften

- Var och när kommer man till kyrkan på dagen D

- Kolla regler kring riskastning

- Regler om man vill bli framförd av pappan

- Test-gå en gång

Jättebra tips, särskilt det med att få papper på det vi ska läsa högt. Jag kommer va så nervös på dagen D att det kan nog va skönt att få öva lite innan. 

Nu i helgen ska jag fixa med det sista som behövs köpas till min outfit: slöja, kofta och smycken! 
  • meandmylove

Vad ska du köpa för kosta? Jag har klänning med öppen rygg men spetsdekorerade axlar så det passar sig inte med bolero, en pälsgrej känns för vintrigt.. Vad ska du titta efter?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet