• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • ESW

Jag vet inte riktigt. Jag har en ganska enkel klänning och tror det därför får bli en bomullskofta som är lite finare än H&Ms koftor. Gärna en ljusblå. Men jag vet inte var jag ska hitta en sån.

• meandmylove

Jag hade gått till typ lite mer "damiga" butiker, de har oftast sånt som är lite finare. Mer klassiskt än modernt. Jag är 22 och handlar ju bara ungdomsledare men jag hade gått till tex JOY eller något sånt! Min mamma köpte en jättefin tunnt, glest stickad/virkad kofta där. Superfin och klassisk, kostade 600. Den ska hon ha över sin klänning på vår dag i kyrkan och på kvällen.

Vi har 3 minuter promenad mellan kyrka och lokal och blir 150 pers på en lokal anpassad för typ 140 så det blir trångt och antagligen varmt. Efteråt tar vi väl promenad till hotellet (3 min promenad) och då kan jag ju ta min killes (då mans!!!) Kavaj. ;D

• meandmylove

Ungdomsavdelningen*

Jag måste verkligen skärpa mig och korrekturläsa efter denna jävla T9 varit i farten!

• Caisa
    meandmylove skrev 2014-03-25 18:44:29 följande:

Caisa; spännande med nytt efternamn! Jag har valt att behålla mitt eget då jag och mina syskon, mamma och mormor är de enda som bär det. Jag lägger däremot till min mans som efternamn.

Igår kom bröllopsklänningen och tärnklänningarna! Högt över förväntningarna!! Nu är jag lite kluven om jag ska ha ett halsband iallafall, kan man då ha både halsband armband och örhängen och slöja? Det kan ju bli för mycket.. hm..

Bokat tid för provning och samtal om korrigering med en sömmerska på lördag. Då kan jag då den bättre på.

Jag beställde nämligen klänningen med väx-mån då jag gifter mig höggravid.. Vilket gör att jag får boka in datum med sömmerska för korrigering en veckan innan bröllopet!! Hoppas jag kan få prisförslag på lördag.

Annars känns det bra med allting, säger som någon sa tidigare i tråden. Jag har panik över att inte ha panik!!

Ja jag har funderat på det där med att lägga till ett efternamn som mellannamn, men det blir alldeles för långt helt enkelt. Mitt förnamn är långt och mitt framtida efternamn är tvådelat! Så det blir för jobbigt helt enkelt. ;)

Åååh lägg gärna upp bilder på klänningarna!! :) 
    7 juni 2014
  • Midsommarbrud

Nu tror jag att jag skickat till alla som velat ha gästboken. Kanske har jag råkat skicka till nån två gånger och kanske har jag missat nån men skriv då bara igen så skickar jag den.. :)

• meandmylove

Så snällt av dig att dela midsommarbrud!

Jag tänkte köpa en klassisk gästbok med blanka blad men vet inte riktigt var jag ska kolla.. kollat typ Åhléns (finns inget) bokhandlarna är varken snygga eller billiga direkt..

Vill gärna ha en helt vit o dekorera lite själv. Kom gärna med tips!

• Caisa

Igår bokade vi en svit på Scandic Victoria Tower till bröllopsnatten! Helst hade jag bott på Rosersbergs Slott, men hela slottet är reserverat till ett bröllop den helgen... Typiskt! Nåja, Scandic Victoria Tower är kanske inte det mest romantiska alternativet, men förhoppningsvis får vi en fantastisk utsikt. :)

7 juni 2014
  • Caisa
    meandmylove skrev 2014-03-26 10:07:01 följande:

Så fint! Vilken stad är det?

Det är strax norr om Stockholm :)
    7 juni 2014
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet