• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Kittwn

Rcbröllop skrev 2014-02-27 21:58:01 följande:
    Jag ska oxå ha ljusrosa pioner! Och andra ljusrosa blommor! Hur ska era dekorationer i lokalen se ut? Vad betalar ni när det kommer till blommor?
    Dessa bilder hade jag tänkt ta med till floristen som inspiration.

• Larsson590

Hoppar in lite här angående en klänning som kom upp tidigare i tråden. Den skulle vara köpt på Nelly men den finns inte kvar där och nu skulle jag vilja ha hjälp att få reda på vad det är för märke på den och vad den heter? Har letat som en tok efter klänningar till mina tärnor och det här är den jag har haft i mitt huvud. Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Larsson590

Får sätta mej vid datorn för det verkar som att de inte går att ladda upp bilder via paddan.

• meandmylove

Kittwn; haha,jag försöker ofta fånga killens uppmärksamhet under frukosten tex för att flika in med något bröllops relaterat.. Det går sådär.. Imorse sa jag "Vad ska vi ha för brudvals/dans? Vals? Tryckare? Eller ska vi ta och dansa till något kurdiskt?" (Vi har ett svensk/kurdiskt bröllop med kurdisk dj och sångare). Fick till svar "Kvittar mig! Vill du dansa så gör vi det" :). Hahaha men ok, tack för svaret! Nu vet jag precis vad vi ska göra! Jag MÅSTE sätta mig framför datorn idag och lägga in bilder, kanske stormar er då om jag får tummen ur.. Då skickar jag även bilderna vi diskuterade med floristen! :D

• meandmylove

Larsson590; supersnabbt klänning jag har lagt märke till den när jag snokat på nelly! Gör en Bild-sök på Google vetja! Är vid telefonen så vet inte riktigt om det går härufrån!

• Kittwn
    meandmylove skrev 2014-02-28 20:31:51 följande:
    Kittwn; haha,jag försöker ofta fånga killens uppmärksamhet under frukosten tex för att flika in med något bröllops relaterat.. Det går sådär.. Imorse sa jag "Vad ska vi ha för brudvals/dans? Vals? Tryckare? Eller ska vi ta och dansa till något kurdiskt?" (Vi har ett svensk/kurdiskt bröllop med kurdisk dj och sångare). Fick till svar "Kvittar mig! Vill du dansa så gör vi det" :). Hahaha men ok, tack för svaret! Nu vet jag precis vad vi ska göra! Jag MÅSTE sätta mig framför datorn idag och lägga in bilder, kanske stormar er då om jag får tummen ur.. Då skickar jag även bilderna vi diskuterade med floristen! :D
    Exakt. Fast de bra med de är ju att man får saker som man vill. Ibland är de bättre att han inte bryr sig än att han kommer med hemska åsikter ;) Min blivande bryr sig bara om saker som att få pappren i ordning och jag snöar helst in på alla vackra detaljer.

Kul med ett kurdiskt bröllop! Blir ditt med stort då? eller har jag blandat ihop de med någon annan kultur där man brukar ha stoor bröllop?
  • meandmylove

Det brukar vara stora bröllop men vi har valt att inte ha ett mellanöstern-stort-bröllop. Vi kommer bara vara 150 gäster så det anses ju vara mycket litet. Min sIda av gästerna tycker däremot det är alldeles förfärligt många. Redan nu märker vi att vi får mötas på mitten! Kul. Jag vet att jag nämnt det tidigare i tråden. Vi har ju även vigsel i kyrkan med präst och imam! Idag har jag börjat dekorera såpbubblorna. Vår färg-tråd är svår så det krävs lite extra tänk för att få det bra. Hoppas jag får röver till datorn idag så jag kan posta lite bilder!

• Micaelan

Varning för bildbomb och långt inlägg ;)

Min ena tärna och bästa vän är make up artist och gjort även brudfrisyrer förr så vi testade smink och hår tillsammans med min nyinköpta  brudklänning igår. Min största mardröm är frissigt hår, så vi gick och frågade om bra hårspray som får lockar att hålla men som motverkar frissighet, blev tigsade om PROFFS hårspary, men VARNING på den. Mitt hår vart som sockervadd och nästintill omöjligt att arbeta med. Hon har gjort massvis med frisyrer på mig förr utan problem men nu kunde vi ente ens få till volymen, och frissigt som attan! :(

Men om ni tänker denna frisyr med lite mer volym uppe på hjässan och utan frisset så har vi nog hittat hem. :) Min tärnas kamera sög märkte jag nu, men framtill är det utbakade flätor som går från varsin sida av benan och bakåt. I flätan har vi fäst pärlor och brudsjöja så det blir som ett diadem. Baktil är det röda rosor och brudslöja.

Klänningen ä helt täckt i spets och jag har satt dit ett cemefärgat band med pärlor under bysten. Den är dock för stor i bysten därför åker den ner och väckar sig. men bara den sys in där så försvinner väcket.

Fick en chock när jag såg mig i spegeln. JAG SKA GIFTA MIG!?!? Haha så underbart men så skumt. :)

Vad tycker ni? :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet