• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Caisa

Jag vet inte riktigt vad vi ska skriva, eller om vi ens ska ha gravyr. Funderar på att skriva namnet på servern som vi träffades på (vi träffades i ett onlinespel), Dragonblight. Men det ska diskuteras med blivade maken först :)

• Caisa

Åååh, nu måste jag tipsa er som tänkt beställa ring eller andra smycken, 10% rabatt på Hedbergs guld! Rabattkoden är hgs10 

Beställde min ring nu, den på bilden ovan. Nästan 800kr rabatt, och även fri frakt!! Wiii Skrattande 

• Nokaro
    Caisa skrev 2014-02-25 11:23:38 följande:

Nu har jag helt bestämt mig för ring, och det blir denna. Schalins Norrsken Virvla i rött guld. Funderar dock på om jag ska köra 14k eller 18k guld, samt måste bestämma oss för gravyr, så den är inte beställt ännu. Men denna blir det iallafall. Förlovningsringen kommer jag att flytta till högra handen när vi gifter oss. Glad

Jätte vacker ring! Varför flyttar du förlovningsringen till höger hand efter att ni gift er? Nyfiken! 
  • Caisa
    Nokaro skrev 2014-02-25 14:06:08 följande:
    Jätte vacker ring! Varför flyttar du förlovningsringen till höger hand efter att ni gift er? Nyfiken! 
    För att min förlovningsring inte matchar någon annan ring (har testat slät men gillar det inte heller). Min blivande valde ut den helt själv (överraskningsfrieri) och det blev en inte helt traditionell vigselring som är rundad och även smalare på undersidan. Här är en bild på den:

Sedan tycker jag även att den här vigselringen gör sig bäst själv. :)
  • Caisa
    Caisa skrev 2014-02-25 14:23:55 följande:
    ...och det blev en inte helt traditionell vigselring som är rundad och även smalare på undersidan.
    Guldring / förlovningsring skulle det stå där... :)
  • Nokaro
    Caisa skrev 2014-02-25 14:23:55 följande:
    För att min förlovningsring inte matchar någon annan ring (har testat slät men gillar det inte heller). Min blivande valde ut den helt själv (överraskningsfrieri) och det blev en inte helt traditionell vigselring som är rundad och även smalare på undersidan. Här är en bild på den:

Sedan tycker jag även att den här vigselringen gör sig bäst själv. :)
    Aha då förstår jag! Tack! Men den är fin:)
  • Nokaro

Detta blir min vigselring! Provade en massa ringar när vi var på Bröllopsmässan Nacka men denna var den som vi båda absolut fastnade mest för:)

• Caisa
    Nokaro skrev 2014-02-25 14:33:24 följande:
    Detta blir min vigselring! Provade en massa ringar när vi var på Bröllopsmässan Nacka men denna var den som vi båda absolut fastnade mest för:)
    Ååh, jättefin! Är det vitt guld eller något annat? Glad
  • Nokaro
    Caisa skrev 2014-02-25 15:06:56 följande:
    Ååh, jättefin! Är det vitt guld eller något annat? Glad

Det är vitt guld. Den finns i rött guld oxå men den är mycket finare i vitt guld! Min förlovningsring är i rött guld och denna passade jätte fint med förlovningsringen :)

• iQbee

Jäte fin ring caisa Jag har en lika dan:)) HjÄLP:jag var på en konsultation igår för bruduppsättning och sminkning då hon sa att det ingår i priset men hon gjorde ingen uppsättning utan en lock och visade hur en sida kan vara hur jag ville luggen.. men ingen boll eller något och det är svårt att säga om man passar eller ej... ska jag ta upp det? Det var som sagt prat som man typ kunde ta på telefon.. hur ska det vara? Hon är jätte duktig men kag vill ju gärna prova innan... hur har ni gjort??

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet