• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom

Å va roligt det är när man får positiva kommentarer om inbjudningskorten och att gästerna redan nu tackar ja! På planeringsfronten här håller jag på att söka kläder till min son som är 6år, kollar ebay där är det bra priser. Denna tror jag det blir, fanns i storlek upp till 8 år

• meandmylove

Jättesöt outfit till lillen. Vi har köpte näbbklänning en till vår dotter (18mån) och hennes kusin (15mån). Svärmor köpte dem i Kurdistan så där kom vi in riktigt billigt! Vita underbara små bakelser med varsitt diadem med blommor. Så fint. Jag har fått osa från jättemånga redan! Alla är så glada, vi höll det hemligt för alla utom familjen så det blev en riktig överraskning, och alla har kommenterat det vackra kortet. Kul! Imorgon ska jag träffa floristen över kaffe och gå igenom allt med buketter och bordsdekorationer osv.. Spännande. Jag har börjat fundera på placeringskort. Har ni några tankar där? Beställer ni eller gör ni själv? Ursäkta den icke existerande radbrytningen.. Ha det bra!

• LinaNordstrom
    meandmylove skrev 2014-02-21 08:48:15 följande:
    Jättesöt outfit till lillen. Vi har köpte näbbklänning en till vår dotter (18mån) och hennes kusin (15mån). Svärmor köpte dem i Kurdistan så där kom vi in riktigt billigt! Vita underbara små bakelser med varsitt diadem med blommor. Så fint. Jag har fått osa från jättemånga redan! Alla är så glada, vi höll det hemligt för alla utom familjen så det blev en riktig överraskning, och alla har kommenterat det vackra kortet. Kul! Imorgon ska jag träffa floristen över kaffe och gå igenom allt med buketter och bordsdekorationer osv.. Spännande. Jag har börjat fundera på placeringskort. Har ni några tankar där? Beställer ni eller gör ni själv? Ursäkta den icke existerande radbrytningen.. Ha det bra!
    Jag tänkte beställa från ebay, vill ha såna där fjärilar som man sätter på vinglaskanten. Vi har lite fjärilar i vårt inbjudningskort och på kuverten så tänkte fortsätta med lite mer fjärilar till dukningen också, tänkte att det passar på ett sommarbröllop
  • meandmylove

Tänk att jag har tittat in dom! Så söta! Och praktiskt att de inte tar upp massa plats på bordet. Jag får spåna lite till på vad vi ska lösa för något.. Det är ju fortfarande gott om tid.. Än så länge haha.

• jessi85

Min kompis som är grafisk designer gör vår inbjudan och andra trycksaker som placeringskort. För placeringskorten kom hon på en så smart idé, det är små miniatyrversioner av logen som vi har festen i, på taket står gästens namn och om man vecklar upp huset så finns festprogrammet på insidan. Det kommer bli pilligt att vika ihop 90 små pappershus!

• LinaNordstrom

Tror ni den här passar sig som solosång i kyrkan? Eller blir den för "svag" utan den maffiga musiken? Jag bara älskar den! 

• Milli
    LinaNordstrom skrev 2014-02-21 10:33:40 följande:
    Tror ni den här passar sig som solosång i kyrkan? Eller blir den för "svag" utan den maffiga musiken? Jag bara älskar den! 

" target="_blank">

Hehe lustigt, jag sitter också och kollar upp alla låtar till bröllopet nu, har skrivit ner några låtar. Den du skrev är jättefin, har själv skrivit upp den på listan men funderar på att dansa tryckare till den? Om jag inte ska spela in en låt själv som vi dansar till, har verkligen lust trots att jag inte kan sjunga men är rädd att kvaliteten inte blir nog bra till att spela upp i en så stor lokal..Men den kan säkert bli fin som solo också :) Jag funderar bland annat på att ha genom eld och vatten som en av sololåtarna, älskar dne texten och lyssnade mycket på den i yngre dagar, även mannen visade de sig ;) Vet jag hört den med orgelmusik och inte lika snabb på youtube men nu hittar jag inte de klippet. Dock hitta jag ett helt annat jätteroligt och lite pinsamt filmklipp med den låten så då kändes den inte så fin längre haha :)
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-02-21 11:24:31 följande:
    Hehe lustigt, jag sitter också och kollar upp alla låtar till bröllopet nu, har skrivit ner några låtar. Den du skrev är jättefin, har själv skrivit upp den på listan men funderar på att dansa tryckare till den? Om jag inte ska spela in en låt själv som vi dansar till, har verkligen lust trots att jag inte kan sjunga men är rädd att kvaliteten inte blir nog bra till att spela upp i en så stor lokal..Men den kan säkert bli fin som solo också :) Jag funderar bland annat på att ha genom eld och vatten som en av sololåtarna, älskar dne texten och lyssnade mycket på den i yngre dagar, även mannen visade de sig ;) Vet jag hört den med orgelmusik och inte lika snabb på youtube men nu hittar jag inte de klippet. Dock hitta jag ett helt annat jätteroligt och lite pinsamt filmklipp med den låten så då kändes den inte så fin längre haha :)
    Du tänkte alltså sjunga in en låt själv? Modigt! Genom eld och vatten är ju också fin. Ska fråga solisten vad hon tycker om låten om det kan bli bra
  • meandmylove

Milli; Så modigt att sjunga själv! Det hade jag absolut gjort om jag hade haft rösten till det. Min mamma är soperan solist framförallt inom kyrkan och har fått ansvaret om musiken. Hon kom med förslag och vi har kommit fram till följande; ingång: Ej bestämmt än, Solo: Pie Jesu (min absoluta favorit), Jeg elsker dig (vacker som tusan, klassisk vigsellåt), Vilar glad i din famn. Psalm: Du omsluter mig. Utgång: Intåg i sommarhagen. Det enda som återstår är Ingångsmarchen.. Jag vill inte ha någon av de klassiska pampiga marcherna, typ trumphet volontary. Jag tycker det är alldeles för mycket "titta på mig, jag är adlig/kunglig alt. är bjuden till Nobelfesten". Passar tyvärr inte mig. Jag önskar att min mamma kunde sjunga på vår vigsel men hon har istället bokat in en alldeles fantastisk sopran solist som faktiskt är min mammas sångpedagog. Jag förstår också att mamma bara kommer böla då så sjunga funkar liksom inte!

• Kittwn

Sitter och funderar över vårna "entré" musik till festen. Någon låt som passa bröllop men ändå är lite upptempo. Jag är verkligen sämst på musik, är de någon som har något tips?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet