• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • jessi85

Caisa jättefin frisyr! Väldigt romantisk. 

Jag ska göra min frisyr själv och tänkte göra en variant av denna fast med utbakade flätor på sidorna. Den var jättelätt att göra 

Hittade tutorial på sajten The Beauty Department och om man vill göra en uppsättning fanns det tutorials på massor här http://thebeautydepartment.com/tag/chignon/
  • meandmylove

Jessi85! Så snygg frisyr! Bara gör den många gånger innan så kommer det inte vara några problem på själva dagen! Jag ska nog testa den ikväll, jag har bokat frisör men man kan ju vara fin i håret även om man inte gifter sig!! Så snygg!! Ska du ha spänne? Har du köpt? Jag är lite kluven då jag ska ha lång slöja på vigseln men sen förstår jag att det är typ omöjligt på festen? Då kanske man ska sätta dit ett smycke?

• jessi85
    meandmylove skrev 2014-02-17 12:25:58 följande:
    Jessi85! Så snygg frisyr! Bara gör den många gånger innan så kommer det inte vara några problem på själva dagen! Jag ska nog testa den ikväll, jag har bokat frisör men man kan ju vara fin i håret även om man inte gifter sig!! Så snygg!! Ska du ha spänne? Har du köpt? Jag är lite kluven då jag ska ha lång slöja på vigseln men sen förstår jag att det är typ omöjligt på festen? Då kanske man ska sätta dit ett smycke?
    Ja testa att göra den, jag blev förvånad över hur enkel den var att göra. Man får hålla själva "hårbullen" tätt mot huvudet när man nålar fast den så sitter den bra. Jag har köpt de här hårblommorna av en säljare på Etsy, och ska nog ha en birdcage-slöja över ansiktet. Om du tycker att en lång slöja är ivägen på festen så är det ju kul att variera med ett hårsmycke :)

• Jennie1414

Jag klickade precis hem min klänning

Bara hoppas på att det e som man tänkt sig , spännande!

Tärnornas klänningar är klara sedan tidigare.

Min blivande skall ha en kostym som han redan har , skall bara köpa ny skjorta och slips. Slips även till bestman.

Alla våra gäster verkar ha fått sina inbjudningar nu .

I helgen va jag och beställde alla blommor ... Både buketter och dekorationer!

Väntar svar ifrån en tjej som skall göra min bröllopstårta , hon kunde även tänka sig att göra buffén nämligen... Vilket hade vart grymt smidigt!

Snart är alla "Stora" saker klara ... Och det verkar till å med som jag klarar mig inom budgeten hyfsat :)

• Jennie1414

Jätte Fint :) Har oxå kikat på den bilden.

Caisa skrev 2014-02-17 10:36:52 följande:
    Igår testade vi den frisyr jag tänkt mig och det blev sååå bra! Det är min kusin som ska göra frisyren och igår fokuserade vi mest på tekniken och därför är inte lockarna och uppsättningen helt perfekt, men nu vet vi hur den ska göras och att den passar mig. Vissa känner kanske igen frisyren, lägger upp inspirationsbilden med... Glad

• Kittwn
    Caisa skrev 2014-02-17 10:36:52 följande:
    Igår testade vi den frisyr jag tänkt mig och det blev sååå bra! Det är min kusin som ska göra frisyren och igår fokuserade vi mest på tekniken och därför är inte lockarna och uppsättningen helt perfekt, men nu vet vi hur den ska göras och att den passar mig. Vissa känner kanske igen frisyren, lägger upp inspirationsbilden med... 

Riktigt fint!
    jessi85 skrev 2014-02-17 11:10:01 följande:
    Caisa jättefin frisyr! Väldigt romantisk. 

Jag ska göra min frisyr själv och tänkte göra en variant av denna fast med utbakade flätor på sidorna. Den var jättelätt att göra 

Hittade tutorial på sajten The Beauty Department och om man vill göra en uppsättning fanns det tutorials på massor här thebeautydepartment.com/tag/chignon/
    Jättesnygg! Jag är SÄMST på hår men de där såg ju inte så svårt ut men jättefint! skall inte ha något sånt just på bröllopet men säkert vid massa andra tillfällen om de är såpass lätt som de ser ut 

(tog bort bilderna så de inte blev så långt)
  • meandmylove

Hur står det till med allas bugdetar? Följs det eller blir det mer eller mindre? Nu börjar vi köpa grejer, brudklänning tärnklänning och slöja är under tillverkning. Kostym köpte vi i helgen och örhänge köpte jag idag. Näbbklänningar, såpbubblor är i garderoben. Inbjudningarna är ute och kuvertlåda är under tillverkning i mitt kök... Här går det undan!

• klili

Hej, Vill bara fråga hur långt innan ni skickar ut inbjudningskort? vi ska gifta oss i sommar och tänker att det snart är dags att ansöka om semester på jobbet och det kankse är bra att folk har fått inbjudan så att de kan vara hemma det datumet om de verkligen vill komma. Hur har ni andra gjort?

• 14juni2014

14 Juni gifter vi oss! Tycker vi har kommit väldigt långt faktiskt. Vi började i tid. Budgeten har spruckit några gånger men tycker att vi börjar få rätsida på det hela. Klännigen köpt, min fästmans kostym köpt, tärnornas klänningar är inhandlade (dock kommer de inte förrän om 8 veckor) och ska träffa catering imorgon och bestämma menyn. Så även här går det undan ;)

• Power of Love

Nästan alla våra inbjudningar kommit ut nu. Några släktingar till fästmannen har inte fått dem dock men de ska få dem under veckan. Några har svarat också. Riktigt kul :) Andra hört av sig och tackat för inbjudan och vill verkligen komma men de har lite att se över först.

Annars så händer det inte så mycket. Vi håller på att planera in ett nytt besök i lokalen tillsammans med toastmasterna. De vill veta lite vad som kan göras i lokalen och vi vill palnera lite hur vi kan ha borden samt kolla på vigsellokalen om hur vi ska ha stolarna placerade.

Jag håller på att kolla upp frisörer. Svårt när det inte är i samma stad man bor och dessutom gifter sig på en röddag. Men jag tror jag hittat någon som passar. 

Sen ska vi kolla catering, en bekant till pappa jobbar på resturang och ville gärna vara de som fixade vår mat. De lovade bra pris. Men fästmannen börjar nytt jobb snart och kommer vara bortrest stora delar av veckan så det kommer krävas lite planerng att få in en dag vi kan åka och prata med dem.  

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet