• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Jättefina kort caisa! Jag tror verkligen inte man kommer billigare undan när man göra korten själv! Jag har gjort mina själv men är ändå uppe i 13kr/kort exkl porto. Ni som beställt, vad har ni betalat per kort?

• tess
    MsThezzizen skrev 2014-02-11 10:51:52 följande:
    Jag bjuder plus 1, så får hon ta med sig vem som och jag tror det blir min kusin....... Punkt slut!
    Bjud + 1 och sedan kan du väl ringa till henne och fråga om hon vill ta med kusinen och berätta hur du har tänkt
  • Larssonmaria86

Caisa: Jättefina kort du har gjort! Vi har köpt från Calligraphen och priset blev 28 kr per styck men då beställde vi med specialtryck och lite sånt vilket gjorde att priset steg. Sen beställde vi inte så många och dem har fastpris på de olika trycken så hade man köpt fler hade det blivit billgare per kort. Men vi är supernöjda iaf och jag är ingen pysslartyp så hade aldrig haft fantasin till att göra dem själv :)

Imorgon ska vi skicka våra inbjudningar och får nu lite panik av vårt infoblad (har det löst vid sidan om så kan fortfarande ändra i texten). Vissa saker i texten är jag inte jättenöjd med men vet inte hur jag ska ändra det så det vore super om ni ville kolla på det och komma med feedback om det finns något ni hade ändrat eller reagerat på som gäst :P

"Osa och ev. tal meddelas till Toastmastern ................... på mail ……………………

Meddela även specialkost vid osa.

Söderslätts bygdegård ligger i Håslöv cirka 15 minuter från kyrkan.

Barn är välkomna till kyrkan men middagen och festen vill vi fira med de vuxna. Spädbarn/bebis som behöver sina föräldrar är givetvis välkomna.

Eftersom vi levt under samma tak i flera år har vi det mesta och skulle därför uppskatta ett bidrag till vår bröllopsresa genom ett presentkort på Apollo eller ett bidrag till vår husrenovering. Vi blir lika tacksamma för små bidrag som för lite större."

På inbjudan står det osa-datum, vart bröllopsfesten hålls (Söderslätts Bygdegård) så här är det bara lite mer info. Sen är det ju inte uppspaltat så här på infobladet utan snyggt designat och centrerat och lite så men vad tycker ni om texten? 

• meandmylove

Jag tycker det ser jättebra ut! Bjuder ni på dryck? Annars är det lämpligt att informera om att ta med kontanter till betalar tex. :)

• Larssonmaria86

Meandmylove: Tack! Ja det är fri bar annars håller jag med om att det måste man skriva. Hade en kompis som var på ett bröllop där det var betalbar (hade inte nämnts i inbjudan) och dem tog bara kontanter men ingen hade ju tagit det med sig så festen dog ut ganska snabbt och det blev irriterad stämning, och det vill man ju inte ska hända :P

• Larssonmaria86

Nu får ingen mer kommentera mitt inlägg med Infobladet för nu är det utskrivet och säger ni nu något så får jag fullständig panik :P
    Ska lägga ut bilder sen ikväll på våra inbjudningar :) 

• Kittwn
    meandmylove skrev 2014-02-11 20:33:01 följande:
    LarssonMaria86; Min mamma och större delen av släkten är verksam inom kyrkan och "kompis" med vigselförrättaren. Därav har jag fått klartecken om att han är en bra, avslappnad modern präst. För mig är det Jätte viktigt att kunna hålla med vad prästen tycker. Jag skulle ALDRIG vilja vigas av någon som är emot samkönade äktenskap, äktenskap mellan olika religioner osv. Det är någon jag kan tipsa om att ni tar upp med vigselförättaren! Vi kommer ju vigas av en präst och en imam i kyrkan och imamen har vi träffat innan, supermodern, inga problem med olika religioner (bara att han kommer till kyrkan och viger oss i ett kristet hus säger mycket) också läser han på arabiska och svenska. :)
    Vad fint att ha både präst och iman! Gillar sånt. Skulle själv sågärna vilja ha några svenska inslag i vår vigsel. Men ortodoxa kyrkan (här i alla fall) är inte så väldigt öppna och de går bara att göra exakt på deras vis och inget annat... Men jag har åtminstone präst(er) som accepterar att jag inte är döpt ortodoxt, alltid något.
  • Kalejdoskop

Jag är lite orolig för det där med att folk ska se att de behöver ta med pengar. Vi har en hemsida istället, som vi skickade med adressen till, och där står att de ska ta med pengar. Frågan är om alla läser? Kanske kan man nämna det när de o.s.a.:r?

• jessi85
    Kalejdoskop skrev 2014-02-13 13:26:02 följande:
    Jag är lite orolig för det där med att folk ska se att de behöver ta med pengar. Vi har en hemsida istället, som vi skickade med adressen till, och där står att de ska ta med pengar. Frågan är om alla läser? Kanske kan man nämna det när de o.s.a.:r?
    Det tror jag är bra. Jag jobbar med att bla ordna konferenser och tillställningar och enligt min erfarenhet kan viktig information inte förmedlas för många gånger (typ). Folk glömmer/missar lätt!
  • LinaNordstrom

Mina nya inbjudningkort kom igår men jag jobbade kväll och kom hem sent och så har jag jobbat dagpass idag så jag hann inte posta dom eftersom infobladet inte är riktigt. Synd det hade ju vart kul att dom kom på alla hjärtans dag, men men..

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet