• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom
    MsThezzizen skrev 2014-02-11 10:03:00 följande:
    Nä egentligen inte..... Bara det att det känns dumt att inte bjuda övriga kusiner då
    Ja då var ju det då.. hmm det är verklign inte lätt det här.. 
  • Kalejdoskop
    MsThezzizen skrev 2014-02-11 10:03:00 följande:
    Nä egentligen inte..... Bara det att det känns dumt att inte bjuda övriga kusiner då
    Jag ville egentligen bjuda en kusin, men valde att inte göra det då det skulle bli orättvist. Dessutom ses vi väldigt sällan och pratar väldigt sällan. Däremot bjöd min blivande en av sina kusiner, då de ses ofta och är väldigt bra vänner, då tycker jag det är ok.
  • MsThezzizen

Jag bjuder plus 1, så får hon ta med sig vem som och jag tror det blir min kusin....... Punkt slut!

• Larssonmaria86

LinaNordstrom: Vi hade också läst igenom vår inbjudan hur många gånger som helst och skickade iväg beställningen, vi beställde dessutom med korrektur så vi kunde dubbelkolla att allt blev rätt. ÄNDÅ kommer jag på när vi godkänt korrekturen (cirka tio minuter senare) att vi skrivit fel på osa-datum, 31 april (som inte existerar) istället för 30 april. Fick fullständig panik och både ringde och mailade Calligraphen direkt som tur var inte skulle skicka det till tryckeriet förrän om fem minuter så vi hann ändra :P
    Även om det är en liten skitsak för alla hade ju förstått att det var den 30 april så känns det sååå surt när man lagt ner så mycket tid..

Idag ringde förresten vår präst och ville prata lite om vigseln samt bestämma datum där vi går igenom allt, kändes så himla bra :D Man har ju läst här på bröllopstorget om präster som hört av sig en vecka innan så kändes skönt att hon precis som jag gillar att planera i förväg ;)
    Ska förresten gå på en gudstjänst med henne i nästa vecka för att se hur hon är, prästen tycker iaf jag gör sjukt mycket om hur vigseln blir och stämningen. Har ni andra spanat/tänkt spana in era vigselförrättare?

• jessi85

Vi gifter oss den 14 juni 2014 så jag hoppar in här! Ser att ni diskuterar inbjudningskort och jag börjar känna mig lite stressad över att vi måste skicka dem snart. Har dock inte sett våra inbjudningskort ännu, en kompis som är grafisk designer ska göra dem. Vi har så klart bollat idéer och det ska bli spännande att se vad hon kommit på. En grej jag undrar med inbjudningskorten är hur folk ska osa? Jag tänkte skriva att de kan osa till vår e-post, telnr och snigelpost.

• LinaNordstrom
    Larssonmaria86 skrev 2014-02-11 16:03:41 följande:
    LinaNordstrom: Vi hade också läst igenom vår inbjudan hur många gånger som helst och skickade iväg beställningen, vi beställde dessutom med korrektur så vi kunde dubbelkolla att allt blev rätt. ÄNDÅ kommer jag på när vi godkänt korrekturen (cirka tio minuter senare) att vi skrivit fel på osa-datum, 31 april (som inte existerar) istället för 30 april. Fick fullständig panik och både ringde och mailade Calligraphen direkt som tur var inte skulle skicka det till tryckeriet förrän om fem minuter så vi hann ändra :P
    Även om det är en liten skitsak för alla hade ju förstått att det var den 30 april så känns det sååå surt när man lagt ner så mycket tid..

Idag ringde förresten vår präst och ville prata lite om vigseln samt bestämma datum där vi går igenom allt, kändes så himla bra :D Man har ju läst här på bröllopstorget om präster som hört av sig en vecka innan så kändes skönt att hon precis som jag gillar att planera i förväg ;)
    Ska förresten gå på en gudstjänst med henne i nästa vecka för att se hur hon är, prästen tycker iaf jag gör sjukt mycket om hur vigseln blir och stämningen. Har ni andra spanat/tänkt spana in era vigselförrättare?
    Aa skönt att höra att man inte är ensam om att vara lite blind Hoppas nu jag inte upptäcker nåt mer fel när korten kommer sen...
  • LinaNordstrom
    jessi85 skrev 2014-02-11 16:18:05 följande:
    Vi gifter oss den 14 juni 2014 så jag hoppar in här! Ser att ni diskuterar inbjudningskort och jag börjar känna mig lite stressad över att vi måste skicka dem snart. Har dock inte sett våra inbjudningskort ännu, en kompis som är grafisk designer ska göra dem. Vi har så klart bollat idéer och det ska bli spännande att se vad hon kommit på. En grej jag undrar med inbjudningskorten är hur folk ska osa? Jag tänkte skriva att de kan osa till vår e-post, telnr och snigelpost.
    Vi skrev att dom får osa till min telefon ringa eller sms:a
  • meandmylove

LarssonMaria86; Min mamma och större delen av släkten är verksam inom kyrkan och "kompis" med vigselförrättaren. Därav har jag fått klartecken om att han är en bra, avslappnad modern präst. För mig är det Jätte viktigt att kunna hålla med vad prästen tycker. Jag skulle ALDRIG vilja vigas av någon som är emot samkönade äktenskap, äktenskap mellan olika religioner osv. Det är någon jag kan tipsa om att ni tar upp med vigselförättaren! Vi kommer ju vigas av en präst och en imam i kyrkan och imamen har vi träffat innan, supermodern, inga problem med olika religioner (bara att han kommer till kyrkan och viger oss i ett kristet hus säger mycket) också läser han på arabiska och svenska. :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet