• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Oj så mysigt! Det blir ju nästan ett "familjedatum"! Jag sitter nu bara och väntar på att min mamma ska komma till Gbg (nästan vecka) så vi kan skriva de sista inbjudningskorten.. Så fort de är ute kommer jag nog börja pyssla med en kuvertlåda då vi önskar oss resepeng istället för presenter :). Någon som gjort eller ska göra som vill se lite tips och inspiration?

• Larssonmaria86

Ja herregud bara 4 månader kvar!! När vi började planera var det 17 månader kvar, vart har tiden tagit vägen :P
    Vi ligger nog bra till iaf med all planering och känner mig inte så stressad förutom när det gäller tärnklänningarna. Den ena tärnan är gravid och ska föda vilken dag som helst och vi vill vänta med att beställa (Kina) så långt som möjligt så hon hinner gå ner lite i vikt, hade vi beställt nu så hade den ju aldrig passat om fyra månader och svårt att uppskatta hur snabbt hon kommer gå ner :)

Idag har jag iaf beställt en tärnklänning till min andra tärna (den tredje tärnan har redan köpt en). Alla mina tärnor ska ha olika klänningar och färger men alla är långa, i chiffon och ljusa pastellfärger. Det blev från DinoBridal och nu är man sjuuukt nervös! Denna blev det:

Fast i ljuslila, dem andra tärnorna har ljus persikofärg och ljusblå. Tror det blir bra :)

• LinaNordstrom

jag behöver hjälp med formulering till vårt infoblad ang att inte bjuda barn. våra barn kommer ju att komma samma med syskonbarn men utöver dom vill vi inte ha fler barn på festen för att tar alla med sig sina barn blir det en hel förskola!

så hur fomulerar man det snyggt så alla förstår? 

• Larssonmaria86

Vi har skrivit: Barn är välkomna till kyrkan men middagen och festen vill vi fira med de vuxna. Spädbarn/bebis som behöver sina föräldrar är givetvis välkomna.
    Vi har inga egna barn och har bara två syskonbarn som inte heller ska komma men ni kan ju bara lägga till (så gäster inte blir sura när dem ser att det finns barn på bröllopet) "våra egna barn och syskonbarn är undantagna" eller något liknande :)

Jag tycker själv det är så sjukt svårt med att skriva korrekt så man inte stöter sig med någon och samtidigt skriva så att alla förstår. Min kusin fick t.ex. precis en liten dotter men p.g.a. komplikationer så kan mamman inte amma och därför ville vi inte skriva ammande barn...

• Kittwn
    Larssonmaria86 skrev 2014-02-07 13:38:42 följande:
    Ja herregud bara 4 månader kvar!! När vi började planera var det 17 månader kvar, vart har tiden tagit vägen :P
    Vi ligger nog bra till iaf med all planering och känner mig inte så stressad förutom när det gäller tärnklänningarna. Den ena tärnan är gravid och ska föda vilken dag som helst och vi vill vänta med att beställa (Kina) så långt som möjligt så hon hinner gå ner lite i vikt, hade vi beställt nu så hade den ju aldrig passat om fyra månader och svårt att uppskatta hur snabbt hon kommer gå ner :)

Idag har jag iaf beställt en tärnklänning till min andra tärna (den tredje tärnan har redan köpt en). Alla mina tärnor ska ha olika klänningar och färger men alla är långa, i chiffon och ljusa pastellfärger. Det blev från DinoBridal och nu är man sjuuukt nervös! Denna blev det:

Fast i ljuslila, dem andra tärnorna har ljus persikofärg och ljusblå. Tror det blir bra :)
    Gud vilken vacker klänning! 
  • 20110519

Nu har jag fått hämta ut ringarna. ÅÅ så fint det kommer att bli. 

Annars fick jah en chock nu när jag kom från utlandet. Hade fått ett mail av den fotograf som vi hade preliminärbokat. Ifjol kostade 3 timmar med han 8000, så det var det vi hade lagt på vår budget på, men då mailet som jag fick sas att nu hade han höjt priserna och nu kostar 5 timmar fotografering. 15000 kr.
    Började grina, för det hade vi inte riktigt utrymme för i vår budget.

Måste försöka komma på en lösning på hur vi ska lösa detta. Kommer att bli tufft.

Såg några hade skrivit om sin meny högre upp, vi kommer ha kantarellsoppa till förrät, oxfile med potatisgratäng till varmrätt och  bröllopstårta med kaffe och hembakad kaka till efterrätt. 
    Summan per person kommer att bli 370 kr, detta med lokal, mat, tårta och serveringspersonal. Dryck är inte inräknat, vet inte riktigt på vad vinet kommer att kosta. Vi kommer bjuda på vin eller alkoholfritt till middagen och sen får de köpa vad de vill i baren. 

• LinaNordstrom
    Larssonmaria86 skrev 2014-02-07 14:43:13 följande:
    Vi har skrivit: Barn är välkomna till kyrkan men middagen och festen vill vi fira med de vuxna. Spädbarn/bebis som behöver sina föräldrar är givetvis välkomna.
    Vi har inga egna barn och har bara två syskonbarn som inte heller ska komma men ni kan ju bara lägga till (så gäster inte blir sura när dem ser att det finns barn på bröllopet) "våra egna barn och syskonbarn är undantagna" eller något liknande :)

Jag tycker själv det är så sjukt svårt med att skriva korrekt så man inte stöter sig med någon och samtidigt skriva så att alla förstår. Min kusin fick t.ex. precis en liten dotter men p.g.a. komplikationer så kan mamman inte amma och därför ville vi inte skriva ammande barn...
    Ja det är jättesvårt, och nu när våra barn och syskonbarn kommer vara på bröllopet blir det ju dumt att skriva att vi vill ha barnfritt. Hade egentligen velat att våra barn kunde åka hem efter tårtan och så fortsatte vi vuxna festen sen men alla barnvakter är ju också på bröllopet
  • LinaNordstrom

Nu har våra inbjudningskort kommit dom blev jättefina, nu filar jag som sagt på infobladet och sen ska dom postas nästa vecka!

• josefiin

woohooo! Jag hoppar in här! Vi gifter oss på Midsommarafton. Var och testade klänningar idag, och jag hittade min drömklänning! Så den hänger i garderoben och jag känner mig överlycklig av att kunna bocka av den punkten på den långa göra-listan! Även fast det är otroligt kul att planera! :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet