• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom
    yennie skrev 2014-02-06 14:14:45 följande:
    Så att ni pratade mat ovan, vi kör på förrätt buffe och tårta. Sammanlagt blir det ca 14500 för 70 gäster.
    Det var billigt, ingår dryck i det?
  • meandmylove

Insevimse! Kul att vi hamnade i samma tråd! Vi hade ju bokat allt till 9 augusti men fick reda på att vi skulle ha ett lillasyskon som beräknades till 4 augusti så vi bokade om allt till 14 juni. Gifter mig i v 34 (tror jag det blir med snabb huvudräkning). Så vi är ju i precis samma sits! Vilken del av Sverige bor du i? Vilken vecka är du i på bröllopet? Vet släkt och vänner? Klänningarna var så fina, speciellt den med lång ärm!! :D

• yennie
    LinaNordstrom skrev 2014-02-06 19:35:12 följande:
    Det var billigt, ingår dryck i det?

Hej Lina

Nej dryck ska vi fixa själva i tyskland, detta är en cateringfirma som kör ut det, vå betlar stället för sig och hyr in extern serveringspersonal så totalsumman landar på annat

Till förrätt blir det melon och parmaskinka toppad med parmesan på en bädd av ruccola, sen medelhavsbuffé och sist 80 bitar tårta från ica maxi

• tess

imsevimse - är klänningarna "töjbara". Ser lite tight ut med mage i de kläningarna

• LinaNordstrom
    yennie skrev 2014-02-06 19:59:03 följande:

Hej Lina

Nej dryck ska vi fixa själva i tyskland, detta är en cateringfirma som kör ut det, vå betlar stället för sig och hyr in extern serveringspersonal så totalsumman landar på annat

Till förrätt blir det melon och parmaskinka toppad med parmesan på en bädd av ruccola, sen medelhavsbuffé och sist 80 bitar tårta från ica maxi

Ah okey, menyn lät god
  • LinaNordstrom

Nu har jag fixat tärnans klänning också. Det blir mer och mer avbockat på "att göra listan". 

• Imsevimse
    meandmylove: Vilket trevligt sammanträffande =) Jag bor i södra norrland, själv då? Aha, ja själv kommer jag att vara i vecka 24 =)  Våra föräldrar och syskon vet om det, men vi lär behöva skicka ut inbjudningar ganska snart för att folk inte ska hinna boka in annat, särskilt till dem som har långt att resa, och då kommer säkerligen en hel del frågor om varför vi ska tidigarelägga bröllopet hehe.
    Det kändes först lite besvärligt att boka om bröllopet med tanke på att den 7/6 är pingstafton, men som genom ett under så var varken kyrkan eller den festlokal vi bokat sen tidigare uppbokat av någon annan, trots att det tydligen är en av de mest populära helgerna att gifta sig på. Tack, ja den med ärm är efter lite fundering min favorit också. Har verkligen drömt om en klänning med släp och lite spets men trodde aldrig att jag skulle hitta någon som magen får plats i. Var faktiskt iväg och bokade den nu ikväll så att ingen annan ska hinna boka den =)

tess: Nej de är inte i töjbart material, men överdelen har snörning i ryggen och kjolen börjar strax under bysten och flyter sedan ut över kroppen utan att smita åt. Så det finns gott om möjligheter att justera. Jag var själv väldigt tveksam till att jag kommer att kunna ha den, men kvinnan som äger brudbutiken sa att det absolut inte ska vara några problem och att hon kommer att ändra ryggplattan och annat för att den ska passa. Så jag får lita på henne =)
  • meandmylove

Jag bor i Göteborg men gifter mig i Helsingborg, där både jag och fästmannen är födda och uppvuxna. Vi fick också vårt datum som ett under! Vi har bokat en jättepopulär festlokal som är fullbokad ett år innan men som tur var meddelade vi att vi ville tidigarelägga och de hörde snart av sig om en avbokning! Vi var också inne på nationaldagen eller pingstafton, men det var såklart bokat för länge sen..

• Imsevimse

Aha :) Ja det var nog meningen att det skulle bli så här, med tanke på att det gick så lätt att boka om menar jag. Vi har kommit på att det blir lite extra mysigt att vi gifter oss på pingstafton, för både min sambos föräldrar och min sambos "extraföräldrar" gifte sig för 25år sedan på just pingstafton :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet