• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • jessi85

Kittwn, tack och ja prova, det var inte svårt :) Klili, vi gifter oss 14 jun och har ännu inte skickat inbjudan, måste göra det senast den 14 mars tänker jag. En kompis designar dem och jag försöker undvika att vara en stressig bridezilla och pressa henne... Å andra sidan vet de flesta gäster vårt datum. Ang. budget så står mina (blivande) svärföräldrar för större delen, vilket är otroligt generöst. Annars hade vi fått ha ett mindre bröllop... Lokal, busstransport, dj, cateringfirma, brudklänning med accessoarer, fotograf och ringar är klara. Har börjat köpa/pyssla med dekorationer. Ja det känns som att det hela kommer kunna klaffa tills den 14 juni iaf!

• meandmylove

Här är det också 14 juni, vi skickade den 13 feb och har osa den 12 (?) Maj. Budgeten här är förvånansvärt lugn!! Än så länge ligger vi några hundralappar under på nästan var post vi tagit oss igenom! Gött! Det som blir "över" kommer jag lägga på dekorationer.

• Caisa

Tack ni som kommenterade min frisyr! Jessi85, den du tänkt dig med utbakade flätor kommer nog att bli supersnygg!

Min budget går upp och ner, jag har egentligen ingen utan vet snarare vad jag vill ha till bröllopet och köper saker i prioriterad ordning allt efter att jag har råd. Vi har väntat en ganska stor summa pengar (skatteåterbäring från utlandet) ganska länge men pappren "kom bort" och vi var tvungna att göra om hela processen, och därför är det försenat. Som om det hade hänt om det var vi som skulle betala tillbaka...

Jag har iallafall backup-planer på saker om det nu skulle skita sig med pengar, men som det ser ut nu kommer vi att ha råd med just det vi vill ha. :) 

• Maria466

Vår budget spricker med ett par tusenlappar tror jag. Vi ska boka solist till kyrkan då mina kusiner som skulle sjunga hoppat av.

• Kittwn

Idag kom mina skor! Så himla nöjd och glad, kan inte låtabli att gå runt en lite sväng med dom är hemma om och om igen =P

• adegren77

Här har ni en till som ska gifta sig i juni. Fast det blir på Skansens drop in-bröllop, så jag kanske inte riktigt kommer hänga med i era diskussioner 😊 Dock känns det väldigt pirrigt tycker jag, även om det bara blir ett sånt litet bröllop. Jag har alltid varit lite av en bröllopsmotståndare, men sen kom jag på att det kanske skulle vara lite mysigt att få säga "min man" om min sambo, och på den vägen är det 😀 Det jag funderar lite på är vart jag ska hitta en fin klänning som inte är för fin för att sommardag på Skansen, om ni förstår vad jag menar. Skor är ju också ett dilemma. Vad har man på fötterna om man inte gillar skor med klack? Funderar på när man ska skicka ut inbjudningskortet. Är det skillnad tycker ni på om det är ett litet bröllop, där det egentligen bara handlar om att bjuda in till vigseln eller ett stort pampigt bröllop med fest?

• Satzi

Vill också vara med! Vi gifter oss den 14 juni! Drömmer redan mardrömmar om allt som kan gå fel under dagen :D

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet