• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Har har vi också fått svar från mer än hälften av 15 gäster. Det verkar inte bli många avhopp...

Igår gjorde jag klart framsidan till vigselprogrammet, mycket nöjd också ska jag göra innehållet och spara på datorn tills vi haft möte med prästen. Då ändrar vi bara det sista så de kan tryckas ut med en gång.

Vi har inget festprogram, vilket jag är ganska glad över, det låter som att det är otroligt tidskrävande för många.

Jag kommer inte ihåg om jag sa det men klänningen jag beställt (1000 kr) var underbart vacker, precis som jag önskat mig. Jag beställde den extra stor och lite extra lång för att kunna korrigera med lokal sömmerska. Tyvärr blev detta jobbet en ganska dyr historia.. 3000 kr.. Jag hade räknat med hälften..

Även den ena tärnklänningen (800kr) kom hem jättefin men för stor för min syster. Jag är ganska säker på att min syster droppat i vikt eftersom vi beställde två likadana men den ena satt perfekt på min andra syster. Denna korrigeringen kostar 1000 kr. Nu vet jag inte riktigt hur det ska bli med betalningen av denna. Känns dumt att viska betala detta också då vi redan betalt klänningarna men samtidigt knäppt att hon ska betala det. Vi får se, det är min storasyster så vi kanske delar på det eller något..

• LinaNordstrom
    Maria466 skrev 2014-04-01 16:55:00 följande:

I kväll ska jag få prova klänningen första gången :D

Kul!
  • RobinJessica

Jag är en av dessa som bara läser utan att skriva, men nu tänker jag säga att jag är här! Jag är en av Juni brudarna 2014. :) 
    Jag har inga bilder att visa mer än ringarna, mitt smyckeset lite dekorationer osv. så jag struntar i det. :P
    Men här är då Jag! Jessica, snart 23 år gammal gifter mig med min Robin som är snart 29. Vi har en liten dotter tillsammans på snart 2 år. Vi bor på Österlen! :) 

• iJenny

Nu är det ju bara drygt två månader kvar! Helt otroligt konstigt faktiskt.

Nu har vi bokat ett band och bestämt låtar för vigseln, samma band spelar efter middagen och sjunger under vigseln.
    Bokat  möte med konditor, florist, och provofotografering (bokat fotograf sen tidigare).
    Fixat serveringspersonal (gifter oss i en bygdegård), och sen innan bokat lokal m.m.
    Skickat inbjudningar (och gjort hemsida), och börjat med festprogram. Några har tackat ja, vet inte riktigt det är mina och min sambos föräldrar som har koll, har inte kollat med dem hur många som hört av sig.
    Styrt upp så mina bröder är med på att de grillar hamburgare dagen innan när vi tänkte ha lite för-mingel för de som vill.
    Min klänning som jag köpte i januari borde komma snart, det skulle ta tre månader ungefär.
    Fått hjälp att köpa öl och sprit i Tyskland, står för tillfället hos en kompis föräldrar. Hmm, får planera transport av det till festlokalen nån gång kanske...

Mycket som är kvar så klart, men det känns rätt ok ändå. Sambon vet inte vad han ska ha för kläder, men det får han väl fixa snart. Ringar har vi tittat lite på men inte köpt.

Stor grej är ju planering och inköp av mat, och planering och lagande av mat så klart. Men vi har en övergripande plan som jag tror blir bra!

Jag börjar se fram emot våren och fest!

• meandmylove

RobinJessica; Kul med att du skriver. Jag är 22 år (91) och gifter mig med min kille (90) i Helsingborg 14 juni. Vi har en dotter på 18 mån och väntar lillasyskon till Juli/augusti!

Ijenny; Skönt att känna att man har läget under kontroll. Jag känner det samma. Ibland har jag panik över att inte ha panik och undrat när den riktiga stressen ska komma? Kommer den för alla?

• Nokaro

Godmorgon blivande brudar!

Önskar jag hade tid att hänga med här lite mer och chitchatta med alla. Läser det mesta iallafall :)
    Nu har vi vi fått svar från nästan alla av våra inbjudna gäster! 44 av 51 har tackat ja och resten väntar vi svar från. Nu kan man börja fundera på sista biten av planeringen!
    2 mån och 12 dagar kvar till den 14:e juni! 

• Jennie1414

Idag fick jag priset på Buffén och tårtan.
    Min tärna som ordnat detta med en hon känner.

Blir en buffé med massa gott :)

Priset hamnade på 14,500 ( 100 personer )

Så nu kan jag även göra klart den sidan i festhäftet :)

Ikväll blir det att pyssla med alla ljusstakar vi skall ha på borden... Skall göra 36 st och har än så länge gjort 5 ;/

• meandmylove

Nokaro; Hjäääälp! Är det verkligen så lite kvar? Vi har ju samma datum.. Skönt att nästan alla osat! Då kan du ju snart börja planera lite placering!

Jennie 1414; Najs att få klartecken med mat och tårta! Vi ska också ha en buffé, min svåger otroligt erfaren köksmästare fixar den biten det oss. Vi betalar bara råvarorna. Ingifta svägerskan är konditor så hon fixar tårtan, vi står bara för råvarorna även där. Vi har avsatt 25 000 till detta, 150 personer så det borde ju räcka får man hoppas...

Vad ska ni ha för mat på buffén?

• Jennie1414
    meandmylove skrev 2014-04-02 09:14:39 följande:

Jennie 1414; Najs att få klartecken med mat och tårta! Vi ska också ha en buffé, min svåger otroligt erfaren köksmästare fixar den biten det oss. Vi betalar bara råvarorna. Ingifta svägerskan är konditor så hon fixar tårtan, vi står bara för råvarorna även där. Vi har avsatt 25 000 till detta, 150 personer så det borde ju räcka får man hoppas...

Vad ska ni ha för mat på buffén?

Det borde räcka :)

På våran buffé kommer det finnas:
    Potatisgratäng , potatissallad , pastrami , laxsida , 2 sorters kycklingspett , Blandsallad, bröd, ört & vitlöksås , cesardressing & ostbroccolipaj.

Hoppas verkligen det kommer bli bra , men det känns så :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet