• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Det tror jag alldeles säkert blir perfekt!

Jag funderar på eventuell nattsvart. Typ sandwich.. Trekantsmackor att ställa fram till den hungrige vid 12slaget. Fast jag tror inte vi får ha fest/musik till mer än 2 och vi har fest mitt inne i centrala Helsingborg med 3 min promenad till McDonalds kebab eller annan nattamat så det kanske känns lite onödigt faktiskt. Vi kommer ha stor buffé vid 20.00, tårtan blir säkert 22. Vad tror ni?

• Jennie1414
    meandmylove skrev 2014-04-02 10:15:43 följande:

Det tror jag alldeles säkert blir perfekt!

Jag funderar på eventuell nattsvart. Typ sandwich.. Trekantsmackor att ställa fram till den hungrige vid 12slaget. Fast jag tror inte vi får ha fest/musik till mer än 2 och vi har fest mitt inne i centrala Helsingborg med 3 min promenad till McDonalds kebab eller annan nattamat så det kanske känns lite onödigt faktiskt. Vi kommer ha stor buffé vid 20.00, tårtan blir säkert 22. Vad tror ni?

Känns inte som att du behöver någon nattamat :)

Vi kommer nog att äta vid 18.00 tårta runt 20,00

Vi kommer köra på korv m bröd som nattamat

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-04-02 09:14:39 följande:

Vad ska ni ha för mat på buffén?

Vi ska ha potatisgratäng, fläskfilé, kyckling (av nåt slag, tror att det skulle vara filé det också), sallader, två olika såser och bröd. 

Till brudskålen ska vi även ha två typer av snittar och detta då istället för förrätt.

Sen blir tårtan till efterrätt.

Vi kommer inte ha någon mat att ställa fram på natten utan att de som skulle bli hungriga får äta rester (vilket cateringfirman kunde garantera att det skulle bli) och dessutom kommer vi nog ha lite snacks så som chips som de kan gå och småäta av så de kommer klara sig. Annars så är vi i centrala Karlstad så det finns alltid nattamat att köpa =)
  • Nokaro
    meandmylove skrev 2014-04-02 09:14:39 följande:

Nokaro; Hjäääälp! Är det verkligen så lite kvar? Vi har ju samma datum.. Skönt att nästan alla osat! Då kan du ju snart börja planera lite placering!

Jennie 1414; Najs att få klartecken med mat och tårta! Vi ska också ha en buffé, min svåger otroligt erfaren köksmästare fixar den biten det oss. Vi betalar bara råvarorna. Ingifta svägerskan är konditor så hon fixar tårtan, vi står bara för råvarorna även där. Vi har avsatt 25 000 till detta, 150 personer så det borde ju räcka får man hoppas...

Vad ska ni ha för mat på buffén?

Ja visst är det lite kvar! Känns helt overkligt. Det är svårt att tänka på annat än bröllop nuförtiden.. Dags att börja pyssla bordsplacerings dekoration där vi sätter fast namnlapparna. Gör egna av vinkorkar :) 
  • Caisa

Mentalt är jag fortfarande i februari, haha... Kan inte förstå att det redan är april. Alldeles nyss skrev jag ett inlägg här att det var 7 månader kvar och att jag började bli stressad. Nu är det 5 månader sedan! Whaaaat? Haha :D

Men jag börjar äntligen känna att jag har koll på läget nu, jag kan räkna i huvudet vad som fortfarande måste ordnas. Bordsplacering och kort och sådant gör jag i maj. Vigsel- och festprogram skiter vi i. Vigseln får bli som kyrkan gör den, bortsett från att vi valt lite annorlunda in- och utgångsmusik. Så fort vi får veta vem vår präst är ska vi se om vi kan ta löftena på engelska också.

Fick veta igår att min tärna håller på att planera min möhippa... Hon var tvungen att fråga mig om min mamma får vara med. Annars hade jag ingen aning! Iiiihihihi, nu är det extra pirrigt. :D

7 juni 2014
  • 20110519

Nu börjar det närma sig här med, nu är det bara 78 dagar kvar. 

I måndags hade jag ett trevligt samtal med prästen på telefonen så vi bokade in ett möte då vi skulle ses. Väldig gtrevlig präst. Kunde räta ut några frågetecken redan nu på telefonen. 

Catering firman bokad, menyn spikad. Tårtan beställd. Fotograf bokad. Lokal bokad. Inbjudningarna börjar strömma in, både ja och nej. toastmaster och värdpar tillfrågade. Ringar beställda och hämtade. Vigselprogrammet klart. 
    Solist tillfrågad. Bordsdekorationer beställda och leverarade. Kläder till oss båda klar, smycken klara. Florist bokad. Frisör bokad, sminkös bokad.

Kvar:
    Kontakta fotograf för provfotografering.
    Skaffa 2 till serveringspersonal.
    Gravera sambons förlovningsring.
    Pynta alla värmeljushållare färdig (hälften kvar)
    Sy om klänningen (bokat tid)
    Boka manikyr.

Har säkert gjort medr, men kommer just nu inte på det.

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • meandmylove

Tack för feedback, då struntar vi i nattamat. Det kommer säkerligen bli massa över från buffén för den som är vrålhungrig!

Idag frågade min kille "men Rebecka ska vi inte hänga upp typ lakan och sånt som det brukar vara vid fest? Typ dekorera scenen och sånt?

Jag har typ inte ens tänkt på det.. Eftersom jag inte har en aning om hur man får upp skiten. Någon som vet? Vi har festen i ett jätte gammalt korsvirkeshus som man inte ens får laga mat i för att det är typ heligt. Då får man säkert inte skjuta upp lakan med häftpistol heller..

Mejlade lokalen idag och frågade. Någon som har andra alternativ?

• Kittwn

Hej igen allihop! Har varit så fullt upp medan jag varit här hemma i Sverige (forttfarande kvar) att jag inte hunnit logga in.

I morgon är de 65 dagar kvar för mig!

Har precis fått texten klar för de grekiska inbjudningarna och allt lär vara klart till helgen eller under nästa vecka.
    Har haft "möte" med min släkting som skall sy näbbklänningar och köpt typ till dessa. Så fina små vita klänningar med rosa band i thai siden kommer de bli :D

Och idag fick mina tärnor hem sina klänningar och vi hade en liten fika när dom testade. Jätte

nöjda allihop och dom kommer verkligen bli jättefina! 

• Kittwn

Nu funkar det ju att lägga upp bilder! Så här kommer min klänning. Dock med helt fel bh och så skall den tas in och läggas upp som ni nog ser :P Inte heller min slöja på bilden då den inte kommit in när jag var där och testade. Men den är så halv lång med samma spets som på klänningen runt kanten.

• Power of Love
    Kittwn skrev 2014-04-02 22:06:37 följande:

Nu funkar det ju att lägga upp bilder! Så här kommer min klänning. Dock med helt fel bh och så skall den tas in och läggas upp som ni nog ser :P Inte heller min slöja på bilden då den inte kommit in när jag var där och testade. Men den är så halv lång med samma spets som på klänningen runt kanten.

Jättetjusig klänning! Du är verkligen jättefin i den =)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet