• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Caisa

Igår fick vi äntligen se lokalen! Klart över förväntan, stor, ljus och härlig. Finns en uteplats där det kommer att stå cafébord. Kommer att använda två små rum som finns där till att göra oss iordning. :)

Såhär ser det ut. St: Larsgården invid Sollentuna kyrka. :)

7 juni 2014
  • Caisa

Då blev även floristen bokad igår. Min bukett kommer att hamna på ca 1000kr, corsage och tärnbukett sammanlagt 6-800, bordsblommor 1000 kr. Räknar som mest med 3000 kr på blommor. :|

Vi provade även maten hos cateringfirman. Det blir filéfatet från cateringdirekt.se/! Prisvärt och var verkligen gott, kommer nog att gå hem hos alla. Min kräsne sambo som typ inte äter något annat än kött och ketchup tyckte till och med om svampsåsen! Woho!

Kvar att göra:
    Kläder och ring till brudgum

Planering av vigsel och fest - hur ska dagen se ut? Vigseln blir nog så som kyrkan gör den. Har bestämt psalmer och in- och utgångsmusik. Vi kommer inte att ha egna löften utan kör på kyrkans fullt ut. 

Förberedelser - hyra dukar, baka till fika, bestämma och provbaka tårtan (tärnan som bakar).

Vad har jag glömt? Det kan väl inte vara såhär lite kvar?? :D

7 juni 2014
  • Betty84

Ni som redan blivit kontaktade av/träffat prästen, när ska ni vigas? Vi vigs den 28.e juni och jag har lite panik över att vi inte hört ngt fr prästen än!

• Nokaro
    Betty84 skrev 2014-04-10 13:46:49 följande:

Ni som redan blivit kontaktade av/träffat prästen, när ska ni vigas? Vi vigs den 28.e juni och jag har lite panik över att vi inte hört ngt fr prästen än!

Vi vigs den 14:e juni och har inte hört ett ljud. När jag kontaktade de själv sa de att prästen hör av sig 3 veckor innan..
    Känns sent!
  • Betty84
    Nokaro skrev 2014-04-10 13:55:43 följande:
    Vi vigs den 14:e juni och har inte hört ett ljud. När jag kontaktade de själv sa de att prästen hör av sig 3 veckor innan..
    Känns sent!
    Ja det låter väldigt sent med 3 veckor innan! Jag hade blivit tokig! Man vill ju gärna träffa människan och gå igenom allting
  • meandmylove

Vi gifter oss 14 juni och har kontaktat receptionen 2 ggr som säger att prästen ska höra av sig. Fortfarande inte ett ljud.. Är lite orolig då allt ska funka eftersom prästen ska samarbeta med en imam!

Dessutom har vi bröllopet 25 mil från där vi bor (vilket prästen vet) så vi kan liksom inte bestämma träff en dag efter han ringt direkt.

• 20110519

Jag gifter mig 35 mil från det stället där vi bor. Informationen jag fick när vi bokade kyrka var att prästen hör av sig ca 10 dagar innan. Men i februari bestämde jag mig själv för att kontakta församlingsexpiditionen, och fråga om de hade utsett tjänstgörande präst ännu och det hade de precis gjort. Fick en mailadress som jag kunde nå prästen på och mailade henne nu här i slutet på mars. 

Så ringde hon till sist upp efter att jag hade mailat och ställt lite frågor. Var lite nyfiken på hur allt skulle vara. Speciellt när vi bor så långt bort. Så vi har bokat in en tid då vi ska träffas, men det blir först samma vecka som vigseln den 20 juni. 
    Men hon kunde stilla mina nerver ltie iallafall. 

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • 20110519

En fråga: Måste man skicka in ansökan om efternamsnbyte samtidigt som man skickar in hindersprövningen?

Vi har inte skickat in hindersprövningen ännu, för vi kan itne bestämma oss för vad vi ska heta i efternamn. 

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Caisa

Vi gifter oss 7 juni och har inte heller pratat med prästen ännu. Jag ringde för två veckor sedan och frågade om vilken präst och kantor vi skulle ha och då var inte prästerna tillsatta ännu. Vi har inget speciellt önskemål heller. Men senast en månad innan vill jag ha pratat med prästen, vi vill dessutom ha hela eller iallafall en del av vigseln på engelska så vi hoppas att det kommer att lösa sig...

7 juni 2014
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet