• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Caisa
    Himla skrev 2014-04-14 08:18:57 följande:
    Fina ringar :) Var beställde ni dom ifrån? Sambon har ett fysiskt jobb och vi kommer välja olika ringar vi har olika stil.
    Från Hedbergs Guld, ringen är Flemming Uziel Tilux t2016 :)
    Vi har också helt olika stil, men vi känner inte att vi måste matcha allting :)
    7 juni 2014
  • Jennie1414

I helgen va vi hos min mamma ihop med svärmor me gubbe :) En hel del bröllopsplanering blev de. Vi började att skriva ihop lite om en del gäster (släkten) till festhäftet. 

Fick reda på att dom betalar all mat , så detta underlättar ju en hel del för oss :)

Har lämnat in min klänning till sömerska nu för lite justeringar. Ikväll tänkte jag sätta mig och göra iordning alla rispåsar.

Vi har en ganska kort bit ifrån kyrkan till bygdegården , om vädret tillåter så hade jag velat transportera oss på en tandemscykel :)  (får väl ha en bil i backup)

Va tror ni om det?

• tess

Det tar minst 4-8 v efter att prästen har skickat in sina papper innan namnändringen slår igenom. Enbart om man åker på en längre resa eller väntar ett tag efter bröllopet innan man åker så kan det bli problem om man har bokat i sitt gamla namn. Denna info fick jag av Skatteverket när jag frågade.

• meandmylove

Coolt med tandem! Absolut! Vi har precis fica transport, inte helt lätt så ingen av oss gillar varken limo veteranbil, häst, eller något annat man kan hyra. "Hyrde" istället en bekants bekant att köra oss i hans sportbil, min kille är väldigt petig så han är glad att han hittade rätt.

Jag tycker vi börjar få klart det mesta. Listan är inte lång längre.. det jag inte kommit fram till är hur vi ska dekorera lokalen och innergården?

Inomhus är det 2 salar, insidan på ett gammalt korsvirkeshus inponerande målningar i hela taken, högt i tak med reglar. Stora fönster med pampiga gardiner. Gröna vackra blommor i alla fönster.

Det passar nästan inte in att ha typ vimplar och pompoms upphängda? Kanske kan man hänga över buffén och den valvade ingången till innergården?

Så svårt.. Funderade på ballonger på pinne till alla barn (det blir några stycken) vad tror ni?

HUR SKA NI DEKORERA LOKALEN/UTSIDAN?

alltså inte dukning utan allt annat?

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-04-14 19:58:41 följande:

HUR SKA NI DEKORERA LOKALEN/UTSIDAN?

alltså inte dukning utan allt annat?

Vi får inte veta hur lokalen kommer se ut. Våra föräldrar vill överaska oss. Ska bli riktigt spännande =)
  • Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-13 13:18:54 följande:

Igår blev jag kidnappad av svägerskan. Hon skulle komma hem till oss och fixa mina naglar. Men när hon kom så "hade det blivit ändrade planer och jag skulle följa med" 

Va roligt! Vad hände efter kidnappningen? =)
  • Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-13 13:18:54 följande:

Igår blev jag kidnappad av svägerskan. Hon skulle komma hem till oss och fixa mina naglar. Men när hon kom så "hade det blivit ändrade planer och jag skulle följa med" 

• Maj12
    tess skrev 2014-04-14 19:54:53 följande:

Det tar minst 4-8 v efter att prästen har skickat in sina papper innan namnändringen slår igenom. Enbart om man åker på en längre resa eller väntar ett tag efter bröllopet innan man åker så kan det bli problem om man har bokat i sitt gamla namn. Denna info fick jag av Skatteverket när jag frågade.

Vad konstigt för när jag pratade med dom så rekommendera hon mig att vänta med papperna på namnändringen tills vi kom hem från resan för att det oftast går så snabbt sa hon till mig på Skatteverket. Intressant vilka olika svar man kan få :)
  • Jackiiie

45 dagar kvar för mig nu herreguuuud så nervös jag börjar bli hihi :P... Men mer eller mindre så kan jag nästan säga att allt är klart :D!! Det som är kvar är det som ska fixas dagen innan i lokalen :). All dekoration och dukning samt min bukett och alla tärnors buketter som min bästa vän sätter ihop och så väntar jag på att prästen ska ringa, har tänkt ringa själv till kyrkan annars imorgon:)! Sen är det som sagt mer eller mindre färdigt :P.. Sååå spännande :D!!

Här får ni ett litet smakprov på min klänning :D!!

• Maria466
    Power of Love skrev 2014-04-14 20:29:33 följande:

Efter en "lång" bilfärd med ögonbindel (som egentligen inte är så lång) hamnade jag hos min moster och morbror på landet. Mina kusiner hade lånat deras hus över dagen. När jag kommer in hoppar min bästa väninna fram och kramar om mig. Sen blev det lunch, pastasallad med kyckling. Dom hade även skurit honungsmelon i bitar och gjort chokladdoppade jordgubbar. Sen var det meningen att vi skulle bada i deras badtunna men jag avböjde då jag fått mens dagen innan :(. Då badade min väninna och mina kusiner medans svägerskan (höggravid) lade ansiktsmask och fixade naglarna på mig. Sen blev jag sminkad av svägerskan sen skulle jag byta om. Sen var det dags att sätta sig i bilen igen. Åkte till en lada där det stod en "övertäckt" bil. Mina kusiner gick in i ladan och checkade läget. Då kom en kille och drog av "täcket" på bilen och fram kommer en Biuck -57. Då har dom ordnat en fotosession så min svägerska och kusiner gick lös ,med systemkamerorna. Efter det åkte vi hem till svägerskan och där fick jag visa mina pysselkunskaper (gör egna smycken) men den här gången skulle jag måla med akvarellfärg. Sen blev det 3-rättersmiddag och en frågelek å massa prat.... kom hem kvart över två på natten

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet