• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Nokaro

Ikväll har vi börjat vika ihop askar till gästgåvor samt börjat med bordsplacerings namnlapps hållare som vi gör själv av vinkorkar:)

1 månad och 20 dagar kvar!

• Nokaro

Nu har ett stort stressmoment försvunnit ur mitt bröst. Min "sista minuten" man har äntligen varit iväg i helgen och beställt hela kittet med kostym och allt till sig själv. Han brukar vara "ja ja det löser sig" typen och väntar med att till typ dagen innan och det har verkat som att han inte haft några planer på det här med kländerna på långa vägar än. Men nu så. Skönt.
    Längtar tills jag får se han in kyrkan!

Hämtade även ut min vigselring i helgen. Jag är så nöjd! Ska även få en smal ring med diamanter i morsdagspresent som jag ska ha längst in på fingret. Sedan kommer förlovningsringen och sist vigselringen.

• Caisa

Skit skit skit.... Fick hem sambons ring förra veckan och den är alldeles för stor. Vi behöver förminska den från 65 till 60. Men den är i titan och butikerna verkar ovilliga att ta emot den och kan inte garantera att de kan förminska den.

Har mailat Titanringar.com nu, hoppas verkligen att de kan hjälpa oss, då ringen inte är köpt hos dem. :(

7 juni 2014
  • meandmylove

Ajajaj! Hoppas det löser sig med ringen. Var ni inte i butik och mätte den? Är inte butiken ni köpte av villiga att förminska?

• Caisa

Beställde den online och mätte hemma själva. Idiotiskt, men jag gjorde samma med min egen ring som sitter som smäck. Fattar inte hur det kunde bli så jäkla fel. Har mailat butiken vi beställde av och de kan inte hjälpa oss. :(

7 juni 2014
  • Nokaro
    Caisa skrev 2014-04-28 12:25:16 följande:

Beställde den online och mätte hemma själva. Idiotiskt, men jag gjorde samma med min egen ring som sitter som smäck. Fattar inte hur det kunde bli så jäkla fel. Har mailat butiken vi beställde av och de kan inte hjälpa oss. :(

Nä fasiken vad trist :( Men vad fan är det för butik som inte kan hjälpa er? Låter helt vansinnigt..
  • Caisa

Hallbergs Guld handlade vi från... Men de är väl bara en återförsäljare helt enkelt. Titanringar.com vill inte hjälpa oss heller. Får springa till flera guldbutiker och fråga... :(

7 juni 2014
  • Caisa

Var till Hallbergs Guld och frågade, inte heller de kunde förminska ringen, men tjejen i disken där var så hjälpsam och tipsade mig om en butik i Sturegallerian som förhoppningsvis kunde hjälpa mig. Sprang dit direkt och det verkar som att de kan det! Vilken enorm lättnad! Jag hade inte med mig ringen in till stan idag men ska dit med den imorgon. Hoppas verkligen att allt kommer att lösa sig nu. :)

7 juni 2014
  • LinaNordstrom
    Caisa skrev 2014-04-28 15:15:27 följande:

Var till Hallbergs Guld och frågade, inte heller de kunde förminska ringen, men tjejen i disken där var så hjälpsam och tipsade mig om en butik i Sturegallerian som förhoppningsvis kunde hjälpa mig. Sprang dit direkt och det verkar som att de kan det! Vilken enorm lättnad! Jag hade inte med mig ringen in till stan idag men ska dit med den imorgon. Hoppas verkligen att allt kommer att lösa sig nu. :)

Trist att den inte passade. Jag köpte också en titanring (eller var det stål kanske) och den var också för stor när den kom och det var deras minsta storlek, jag fick lämna tillbaka den även fast den var graverad och så köpte jag en annan ring i silver istället. Fast jag beställde ju i en butik och inte på nätet.
  • Milli

Idag blev jag klar med festhäfterna :) Har gjort precis allt själv och även scrappat framsidorna så de tog sin tid..!! Och nu har jag bara 10 stolsöverdrag kvar att sy,, Börjar närma mig slutet, ääääntligen (började ju sy dom i maj)..
    Har fortfarande en hel del kvar på att göra listan så de är något hela tiden.. Alla har osa´t och vi blir 94gäster + 8 personal + 2 fotografer och ett band och en dansskola :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet