• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Jennie1414

2 månader kvar nu ... det va nyss 10, så va hände

Kvar att göra:
    * Kläder till gubben
    *Kläder till mina söner (dottern är klar)
    * skor till barnen
    *slips till bestman
    *innehållet i festhäfterna (nästan klart , framsidorna är klara)
    *Bordsplacering
    *hämta ringarna
    *15 ljusstakar kvar att göra
    *vimpelspel
    *köpa ballonger
    *provsminkning
    *klippa mig
    *boka tid för naglar
    *köpa dukar
    *träffa prästen

I helgen gjorde vi klart alla festhäften (ej innehållet, väntar på att alla skall osa så vi kan göra klart)
    och 110 st rispåsar gjorda. Fick även gjort några ljusstakar till.

I helgen som kommer nu blir det nog att vi sätter oss och försöker fila lite på bordsplaceringen. 1 maj är sista dagen för att osa.

• Caisa
    Caisa skrev 2014-04-28 14:38:36 följande:

Hallbergs Guld handlade vi från... Men de är väl bara en återförsäljare helt enkelt. Titanringar.com vill inte hjälpa oss heller. Får springa till flera guldbutiker och fråga... :(

Oj, skrev helt fel här, det var Hedbergs guld vi beställde ifrån, inte Hallbergs. 
    7 juni 2014
  • Jennie1414

Såhär blir våra festhäften ... Utgick ifrån inbjudningskorten!
    Väldigt enkla men fina :)

• Milli

så fint jennie :) Jag skrev till våran toastmadame att jag inte orkar ordna med rispåsar eller såpbubblor så vi får se om hon kanske fixar de eller så får alla ta med själv, brukar de inte vara så?

• LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-04-28 21:32:32 följande:

Idag blev jag klar med festhäfterna :) Har gjort precis allt själv och även scrappat framsidorna så de tog sin tid..!! Och nu har jag bara 10 stolsöverdrag kvar att sy,, Börjar närma mig slutet, ääääntligen (började ju sy dom i maj)..
    Har fortfarande en hel del kvar på att göra listan så de är något hela tiden.. Alla har osa´t och vi blir 94gäster + 8 personal + 2 fotografer och ett band och en dansskola :)

Vad har du i ditt festhäfte? Jag har lite korsord och så tänkte jag ha menyn och lite kärlekscitat..vad mer ska man ha?
  • Milli
    LinaNordstrom skrev 2014-04-29 09:35:19 följande:
    Vad har du i ditt festhäfte? Jag har lite korsord och så tänkte jag ha menyn och lite kärlekscitat..vad mer ska man ha?
    Hehe ska och ska, de finns nog inte direkt regler på vad man ska ha men jag har iaf bröllopsbingo (de är valfritt att spela och man kryssar i en ruta när något händer, tex brudparet tar av sig skålen, något vid ditt bord kysser osv så har man bingo när man har 5 i rad (vinnaren får mer drinkkupponger), sen har jag också en sida med om hur vi träffades, frågor som vi svarat på om varandra, ungefärligt schema, meny + drinklista, en sida med vart bröllopsresan går och bilder på de, bröllopsabc, regler för kvällen, saker man funderat på osv. Om jag får din mailadress kan jag skicka bilder på insidorna av häftet, vill inte lägga upp här ifall någon gäst skulle se ;)
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-04-29 09:48:24 följande:
    Hehe ska och ska, de finns nog inte direkt regler på vad man ska ha men jag har iaf bröllopsbingo (de är valfritt att spela och man kryssar i en ruta när något händer, tex brudparet tar av sig skålen, något vid ditt bord kysser osv så har man bingo när man har 5 i rad (vinnaren får mer drinkkupponger), sen har jag också en sida med om hur vi träffades, frågor som vi svarat på om varandra, ungefärligt schema, meny + drinklista, en sida med vart bröllopsresan går och bilder på de, bröllopsabc, regler för kvällen, saker man funderat på osv. Om jag får din mailadress kan jag skicka bilder på insidorna av häftet, vill inte lägga upp här ifall någon gäst skulle se ;)
    Ja gärna det lina.nordstrom1983@gmail.com
  • Nokaro

Min syrra som är brudtärna och toastmadame har fått helt fria händer att göra vårt festhäfte. Hon ville gärna göra den och jag har full förtroende för att det blir toppen bra! Känns skönt att inte behöva fundera på den biten. 
    Sedan gör min svärmor rispåsarnara. 50 st ska hon sy som vi sedan fyller med hjärtformat bröllopsris som jag köpt. 
    Den 23 maj ska vi träffa festen och efter det mötet känns det som att det är dags att göra vigselprogrammen. 
    Vet inte riktigt vad vi ska välja för psalmer i kyrkan.. Har ingen koll alls egentligen på sådant. Vad ska ni ha för psalmer under er vigsel? 

In och utgångsmarschen är bestämd iallafall samt att jag och min blivande make ska gå tillsammans längs altargången mot prästen. Först var det tänkt att min pappa skulle föra mig till altaret och min blivande men nu har vi ändrat oss angående det. Vi kommer att gå tillsammans med vår dotter som brudnäbb. 

Hur gör ni andra?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet