meandmylove skrev 2014-05-01 18:09:34 följande:
ISO, vad är det som går fel med skräddaren? Nu blir jag nervös då jag har klänningen hängande hos sömmerskan och ska komma och måtta och få sydd samma vecka som bröllopet (höggravid).
Kul med ny ordning i den anbars ganska enformiga bröllops ordningen! Hade vi inte gift oss i kyrkan hade det passat även mig bra.
Betty84, att du handlar på panduro!! Hjälp!! Jag tycker dom är rena rånet oftast. Jag pysslar mycket både i bröllopssamanhang och annars och köper gärna saker på cchobby (finns nätbutik och butik i Torslanda, göteborg), in-ex (butik/nät) eller på panduro-outleten i Kungsbacka :).
Igår satt jag och gjorde framsida till gästboken, helt klart nöjd. Synd att jag inte kan lägga upp bilder på detta dumma forumet.
Vigselprogram har jag gjort klart på datorn men väntar med att printa tills vi haft möte med präst så allt kommer i rätt ordning osv. Vi har en tecknad bild på framsidan av inbjudningskorten och den har jag använt mig av i både vigselprogram och gästbok för att knyta påsen, bild finns att se tidigare i tråden.
Problemet med skräddaren har varit att de inte hållit vad de lovat. Den skulle vara klar för provning (jag köpte färdig klänning billigt och ville göra justeringar hos skräddare) efter 1 1/2 vecka. När 2 veckor gått ringde jag och då hade de inte ens börjat. De kom inte heller ihåg vilka ändringar det var jag beställt. Efter totalt fyra veckor då de iofs gjort viss sömnad ringde de och sa att de inte skulle hinna med den sista justeringen. Då så jag att de inte verkade så intresserade av det här uppdraget och att jag kanske borde gå nån annanstans. en uppfattning som de delade.
Jag vill tillägga att jag inte varit bridezilla på något sätt utan haft ganska små justeringar som jag begärt och som de först sagt att de skulle fixa. håll er borta från cityskräddarna i gbg helt enkelt.
Vad gäller vigseln så har det alltid varit självklart för mig att gifta mig borgerligt och den blivande mannen hade inga invändningar. Däremot var det svårt att hitta ett sätt där det "vårt". Men nu känns det bra, och jag håller tummarna för vädret då vi hoppas kunna vara ute :)