• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Nokaro

Åh jag är så glad efter denna helgen!
    Blev möhippad i lördags och fick en helt fantastiskt rolig dag!

Efter en tuff natt med barnen tänkte jag gå och ta en tupplur efter frukosten på lördag morgon. Låg i vårt sovrum och försökte vila medans ungarna och karln stökade i vardagsrummet. Helt plötsligt ringer det på dörren. In kommer en ung kille som ser halvkriminell ut med en lista på saker jag ska packa med mig under 10 minuter. Fick även order om att ta på mig svarta jeans, linne och underkläder. Samt ta på mig solglasögon och min svarta skinnjacka. 

Med ögonbindel och hörlurar med musik på fördes jag till en bil som körde mig till city. Vid centralen stannade vi och jag blev bortförd, fortfarande med ögonbindel. Efter en kort promenad togs min ögonbindel bort och framför mig stod ett gäng härliga tjejer! Jag fick på mig en rosa t-shirt med texten "Blivande Fru Callin" och #Junibrud. Fick även en tiara och slöja:)

Första aktiviteten var att hela gruppen skulle dansa "Dancehall" en jamaicansk gatu dans. Så roligt! Jag fick dansa i rafsett såklart. Efter det hade vi en god picnic lunch där jag fick ett paket i taget från varje tjej. Paketen symboliserade våran relation på något sätt och jag fick gissa från vem paketen var ifrån. Många goda skratt och minnen var det! 

Sedan var det dags för 3 timmar på spa. Vi gick till Clarion Hotell Sign där jag fick 1 timmes helkroppsmassage och skumpa i poolen uppe på taket! 

När vi hade spa:at färdigt fick gjorde vi oss i ordning för en suverän tapas middag. Men innan tapas restaurangen svängde vi in på en liten bar för en fördrink.

Är så himla glad fortfarande och svävar på helgens äventyr! 

• Caisa
    Nokaro skrev 2014-05-05 10:35:26 följande:

Åh jag är så glad efter denna helgen!
    Blev möhippad i lördags och fick en helt fantastiskt rolig dag!

Ååh vad roligt! Vad spännande det är nu när det bara är ett par veckor kvar, känns som att det kan slå till närsomhelst. Är inte helt säker på om jag får en möhippa eller inte men jag har hintats om det. Är mer nervös (på ett bra sätt) inför det än inför bröllopet! :D
    7 juni 2014
  • Nokaro
    Caisa skrev 2014-05-05 12:31:38 följande:
    Ååh vad roligt! Vad spännande det är nu när det bara är ett par veckor kvar, känns som att det kan slå till närsomhelst. Är inte helt säker på om jag får en möhippa eller inte men jag har hintats om det. Är mer nervös (på ett bra sätt) inför det än inför bröllopet! :D
    Jag har typ varit jätte stressad över möhippan för jag är ett sånt kontrollfreak. Jobbigt när man inte själv har koll på saker och ting! Vi hade dessutom bokat tid med vår bröllopsfotograf nu i lördags för att ta provfoton. Vilket då min brudtärna och min blivande hade avbokat bakom min rygg. Men nu är ett nytt datum för provfoto bestämt! 
    Grejen är den att vi har något inplanerat varje helg innan bröllopet så hade lite svårt att ens föreställa mig när en möhippa skulle kunna ske! Men det hade ju gänget ordnat galant! 

Vilket datum gifter ni er Caisa? 
  • Caisa
    Nokaro skrev 2014-05-05 12:43:47 följande:
    Jag har typ varit jätte stressad över möhippan för jag är ett sånt kontrollfreak. Jobbigt när man inte själv har koll på saker och ting! Vi hade dessutom bokat tid med vår bröllopsfotograf nu i lördags för att ta provfoton. Vilket då min brudtärna och min blivande hade avbokat bakom min rygg. Men nu är ett nytt datum för provfoto bestämt! 
    Grejen är den att vi har något inplanerat varje helg innan bröllopet så hade lite svårt att ens föreställa mig när en möhippa skulle kunna ske! Men det hade ju gänget ordnat galant! 

Vilket datum gifter ni er Caisa? 
    Vi gifter oss den 7e juni. Så de har bara fyra helger kvar att göra något! :D
    7 juni 2014
  • Caisa

Nu har vi beställt en ny ring till sambon. Han var lite motvillig men för mig känns tanken på en för stor ring som knappt kan användas mycket värre än att betala för en ny. Även om ringen skulle kunna bytas ut i framtiden vill jag ju att det ska vara rätt från början, det känns jätteviktigt utan att jag kan förklara varför. Så det är bara att le och betala. :)

Nu på lunchen var jag även ute på jakt efter värmespolar, det blev Babyliss 3021e. Ska testas ikväll! :)

7 juni 2014
  • Micaelan

NU börjar jag bli stressad. Började undra hur länge det skulle ta. ;)

Gjort mig osams med H&M flera vändor. Efter mycket om och med så bestämde jag och mina tärnor att de skulle få ha deras ljusgröna chiffongklänning som de har på nätet, för att det skulle gå lättare att byta om det blev något fel, istället för kinaklänning.

De skickade två av fyra klänningar och sedan sköt de upp leveransen på de andra 2 till den 20 Juni!!?!?!?! Jag gifter mig den 14 Juni. Jag ringde och var smått galen, undrade hur de kan påstå att något finns i lager när det sedan ska ta 2,5 månader att leverera. De var väldigt nonchalanta först, men sedan när jag sa att det var till tärnklänningar så fick de eld i baken och vips hade de hittat två klänningar att skicka, så de är på  väg nu.

MEN de första två de skickade, som jag fick direkt, då har klantoxarna skickat fel storlek! Det fanns ingen tärna som kunde ha den lilla storleken de skickade, så idag fick jag ringa och skälla igen. Och fick till svar att trots att det är DE som gjort fel så är det inte säkert att de kan få fram en ny klänning i rätt storlek före bröllopet.. Vill bara gråta... För nu är det lite för sent att våga chansa och beställa kinaklänning, vill ju gärna att de ska hinna prova dem före bröllopet. :P Speciellt eftersom mina tärnortt är rätt petiga med vad de ska ha på sig pga väldigt stor byst och sådant, rätt bh måste funka osv.

Dessutom är alla mina tärnor utspridda över hela Sverige, så inte direkt att vi bara kan ta en shoppimgrunda och plocka upp någon klänning.

Drygt.  Tack för att detta forum finns så man kan avreagera sig lite innan man går på´t igen. ;)

• AnnaRank

Åhh, vad skönt att kunna vräka ur sig lite! Jag har två tärnor, en som bor nära mig och min syster som bor 40 mil bort. Ingen av dem vill ha klänningarna som jag har föreslagit, så nu känner jag att jag skiter i det. Jag skrev till dem att de får lösa det bäst de vill. Jag har varit på dem om att skaffa klänningar länge, men får bara olika undanflykter, "Jag vill gå ner i vikt", "jag vill se vilket mode som kommer", etc, etc, etc.

Är det fel att bli förbannad på detta?

• Caisa
    Jag valde faktiskt medvetet att bara ha en tärna, för att det kändes som att det skulle ge minst problem, och det fick bli min underbara svägerska. Hon har rätt inställning och låter mig stå för de stora valen även om hon fått styra litegrann när det gäller hennes klänning (mina önskemål var långklänning i pastellig rosa). Och allt är precis så okomplicerat som jag ville. :)
    7 juni 2014
  • sandrahs

Vad bra att det inte bara är jag som är stressad... Men har ni träffat prästen ännu och gått igenom kyrkoprogrammet? Jag har inte träffat min präst ännu och jag gifter mig 7 juni... Borde jag ringa och tjata? Har hört av mig två gånger i vår och de har bara sagt att prästen skulle höra av sig närmare bröllopet, men hur länge ska man vänta?! Jag vill ju göra kyrkoprogrammen snart...

Hur ser ert upplägg ut i kyrkan? Vet inte alls hur man ska göra... Det enda jag vet är att vi ska ha två låtar som sjungs av en sånggrupp men sen är jag helt lost. Kan man välja en egen inmarsch eller kommer kyrkan bara vilja spela de låtar deras pianist kan spela?

• ESW

Hur gör ni vigselprogrammen? Jag får inte till det när jag försöker på datorn :(

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet