• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Kittwn

Är de någon av er som har något bra tips på bästa sättet att fästa spettsband på glas? 

• 20110519

Lägger upp denna lista nu när det börjar närma sig så vi ser vilka som är först ut. Tror nu detta är den senaste varianten.

Jackiiie                                31 maj
    Privjet                                 6 juni
    Zakaw                                 6 juni
    Fancyrocker                        6 juni
    Ulle09                                 6 juni
    Power of love                     6 juni
    MsChevy                            7 juni
    Csve                                    7 juni
    Sandrajavisst                      7 juni
    Larssonmaria86                  7 juni
    Caisa                                   7 juni
    Maria466                            7 juni
    sandrahs                              7 juni
    Kittwn                                7 juni
    ESW                                   7 juni
    tess                                      7 juni 

Amerika                              7/14 juni
    Ehp                                     13 juni
    Emelie1014                         14 juni
    Snartfrueriksson88             14 juni
    Lokesmamma                     14 juni
    Grynet86                            14 juni
    Blivandebrud                      14 juni
    Sanct                                   14 juni
    jennyfer                              14 juni
    MajKlas2014                      14 juni
    Oprekär                               14 juni
    Cskoldqvist                        14 juni
    Mathildas                            14 juni
    Milli                                    14 juni
    Junibrud2014                      14 juni
    Cindy01                              14 juni
    Havsklippan                        14 juni
    widuse                                14 juni
    Blivandefrufinger               14 juni
    Mariia                                 14 juni
    LillaCaroline                       14 juni
    sweetjonna                          14 juni
    meandmylove                     14 juni
    jessi85                                 14 juni
    Nokaro                                14 juni
    Micaelan                             14 juni 

sahra89k                             20 juni
    Midsommarbrud                 20 juni
    20110519                            20 juni
    Emma94                             20 juni
    HalkatlaNr1                        20-21 juni
    Theli504                              21 juni
    iQbee                                  21 juni

Jennie1414                          28 juni
    Birris                                   28 juni
    blivandeforsmark                28 juni
    Lollo92                               28 juni
    Nymsa                                28 juni
    Maries31                             28 juni
    LinaNordstrom                   28 juni   
    Millan                                 28 juni  
    Betty84                               28 juni
    Yennie                                28 juni

Elena1                                 juni
    Clariza                                juni
    MsThezzizen                       juni
    Js fästmö                             juni

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Betty84

Precis hemkommen från att ha firat en 73-åring. 
    Köpte med oss både en vit och en röd box som vi tänkte ha på bröllopet. 
    Slå två flugor i en smäll liksom, fira gubben och provsmaka vin. 
    Hela sällskapet som var med och firade kommer vara med på bröllopet och både det vita och det röda alternativet gick hem hos alla inkl oss!! Woohoo! :)

Så vi har bestämt att vi ska ha White Roses från Chile som vitt vin och Allegro från Italien som rött vin på bröllopsfesten. Skönt att ha det bestämt då just vin är något vi fastnat på lite :)

• Milli

Igår skrev jag ut och skärde till alla 300 drinkbiljetter så dom är klara. Gjorde även flera vägskyltar i trä som jag målat så de händer något varje dag här. Ska försöka nåla upp dom sista stolsöverdragen också, hade vore skönt att få dom ur världen eftersom de nu är ett år sen jag började med dom..

Försökte även ånga KLÄNNINGEN igår (som vi pratat på i flera månader men jag inte haft tid till) och jag ångade en halvtimma och de var så blött i badrummet så de droppa från taklister och väggar men de hände inget med klänningen :( Su nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra, kan ju inte ha en skrynklig klänning på mig... Å eftersom de är så himla mycket bubblor så blir de svårt att stryka också... TIPS NÅGON??

• meandmylove

Milli, kanske kan du ge klämningen lite tid och låta den hänga några veckor i badrummet? Annars finns ju alternativet att lämna in den för strykning på kemtvätt, det kanske stad en liten slant men inte mycket tror jag. Jag har en knölig slöja som behöver fixas men jag täte testa ånga i badrummet annars stryka, dom säger ju att det inte är några problem att stryka på den så jag testar väl!

• LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-05-04 10:48:43 följande:

Igår skrev jag ut och skärde till alla 300 drinkbiljetter så dom är klara. Gjorde även flera vägskyltar i trä som jag målat så de händer något varje dag här. Ska försöka nåla upp dom sista stolsöverdragen också, hade vore skönt att få dom ur världen eftersom de nu är ett år sen jag började med dom..

Försökte även ånga KLÄNNINGEN igår (som vi pratat på i flera månader men jag inte haft tid till) och jag ångade en halvtimma och de var så blött i badrummet så de droppa från taklister och väggar men de hände inget med klänningen :( Su nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra, kan ju inte ha en skrynklig klänning på mig... Å eftersom de är så himla mycket bubblor så blir de svårt att stryka också... TIPS NÅGON??

Hmm va svårt. Kanske det ändå går att stryka bort det värsta bubblorna om du stryker på baksidan?
  • LinaNordstrom

Fick besked att solisten till vår vigsel inte säkert kan ställa upp pga jobb så nu står vi utan solist

• Kittwn
    Milli skrev 2014-05-04 10:48:43 följande:

Om ni inte har en jätte tight buget så tycker jag de kan vara värt att lämna in den och få den struken (eller ångad eller vad dom nu gör) så de blir riktigt fint. Ibland är de bra att lämna över saken till ett proffs (om man har möjlighet) så slipper du stressa över risken att stå där med bubblor och skrynklor på bröllopsdagen.
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet