• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom

Alltså hur knäppt är inte det här, jag sitter och ångrar valet av inbjudningskort att dom inte var tillräckligt fina osv. Jag menar dom är ju skickade för länge sen och vi har fått många positiva kommentarer

Måste ta tag i att prova igenom allas kläder nu och köpa skor till brudnäbbarna. Tärnans klänning behövs sy in och min klänning ska få en hållare till släpet. Tur att mannens kläder är helt klara iallafall.

• meandmylove

Lina närstrid, hur små är dina näbbar? Jag har lite problem att hitta fina skor i strl 20 och 23.. som helst inte ska vara allt för dyra eftersom dom inte kommer användas mer än en dag..

• Milli

Jag har också problem med att hitta servitriser, 2 drog sig ur igår eftersom dom blev indragna på jobb och 2 andra är osäkra än på om dom kan.. Har fr¨ågat måååånga, typ alla gamla klasskamrater (gick hotell och restaurang) även gått ut med förfrågan på FB och olika köp och säljsidor..

Har också funderat på att våra barn kanske inte klarar att gå frmaför oss och sprida blomblad som vi tänkt men de får bli som de blir helt enkelt! De är snart 2 och 3 år och har storlek 21 och 23 och de var väldigt svårt att hitta skor till dom i skoaffärer här så jag beställde från ebay. mecket större utbud och inte så dyrt heller då de i sverige kostade mellan 400-600 och fanns typ 3 att välja på. dessa betalade jag 164kr st inkl frakt. ska se om de funkar att lägga in bild. Brukar alltid byta till gamla BT men när jag rappoterat om felet 2 gånger i buggtråden så fick jag som svar att de ska fuka på denna sidan bara att de tar väldigt lång tid innan de laddas upp.. Ska prova nu.. :)

Wiheee de funkade :) Åh tog inte så lång tid heller ;)

• Caisa

Idag har vi satt OSA, och fått in svar från de flesta. De som inte svarat bor alla utomlands och jag räknar inte med att de kommer, hade de bokat flyg och hotell hade jag vetat det. Av 51 inbjudna kommer 39, totalt blir vi 41 personer + en ettåring. :)

7 juni 2014
  • jessi85

alltså gaaah vad svårt det är med bordsplacering! Och det här med honnörsbord känns lite konstigt, att vi ska sitta och blicka ut över alla och inte ha någon mitt emot oss... min sambo och jag vill gärna ha massa småbord men hans mamma vill abslut att vi ska sitta vid ett honnörsbord. Nu verkar det bli massa småbord med 8 pers vid varje och så ett stort fyrkantigt honnörsbord där vi + föräldrar sitter på tre sidor. Vissa som sitter vid småborden kommer då ha ryggen emot oss men det kanske inte gör något?

• LinaNordstrom
    meandmylove skrev 2014-05-09 10:12:45 följande:

Lina närstrid, hur små är dina näbbar? Jag har lite problem att hitta fina skor i strl 20 och 23.. som helst inte ska vara allt för dyra eftersom dom inte kommer användas mer än en dag..

Mina är 6, 9 och 11 år. Tänkte kolla efter ballerinor på t ex H&M, KappAhl eller liknande.
  • Caisa

Håller på med bordsplaceringen även här, det är galet svårt. Har bestämt att det får sitta folk mittemot oss vid honnörsbordet, det blir ju bara roligare så. Sedan är jag väldigt snäll när det kommer till var folk ska sitta, par där den ena partnern inte känner någon t.ex. får sitta bredvid varandra. Det hamnar ju ändå en främlig på andra sidan. Lite blandat men snällt blir det. Man ska ju inte sitta där hela dagen iallafall. :)

7 juni 2014
  • Caisa
    Idag kom polaroidkameran som jag beställde på ebay förra fredagen. Mycket snabbare än vad jag väntat mig då den skickades från Kina! Så kul! Tog en testbild, katten fick vara modell. Kommer att bli en hit på bröllopet tror jag. :)

7 juni 2014
  • Maries31

Men vilka bra bilder den tog! Grattis!!! :)

Caisa skrev 2014-05-09 18:45:03 följande:
    Idag kom polaroidkameran som jag beställde på ebay förra fredagen. Mycket snabbare än vad jag väntat mig då den skickades från Kina! Så kul! Tog en testbild, katten fick vara modell. Kommer att bli en hit på bröllopet tror jag. :)
  • meandmylove

Lina nordström ska det ju stå! Dumma autocorrect.. Jag kollade på hm, dom hade ju vanliga rosa och vita balleringa för under 100lappen. Tror det blir sånna!

Jättefin bild blev det på kameran!

Den som kunde lägga ut bild, var det från dator eller från ipad/mobil?

Idag känns det lite mindre ångest iallafall.. Jag har pakerterat 110 av 150 favours (handgjorda tvålar) så snart klar. Funderar dock på om man ska ge barnen något? Någon som har tips?

Kanske en liten cellofanpåse med några godisar eller ett kinderägg?

Vi ska dela ut sakerna personligen så inget stående vid dukningen, därför kanske barnen blir ledsna om bara dom vuxna får?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet