• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-05-10 19:52:12 följande:

    Betty84, synd att dom inte lyssnar. Du får ge igen på deras möhippa.. Hoppas du kanske ändå tycker det är lite kul när det väl är dags, försök tänk positivt!

    Power of love, vi ska inte ha Fest häfte men gör det tilsammans med bordsplacering om du vågar! Och inte har för många gäster så det kommer bli en självklarhet med förändringar i placeringen. Med våra 150 gäster hade jag INTE vågat mig på något sånt!


    Ja med 150 gäster blir det lite väl mycket, tur att vi bara har 60 ;)

    Mitt problem är lite att jag tycker det är litet tråkigt inslag i häftet. Jag brukar aldrig själv kolla på det där utan blädra förbi det men såklart andra är mer nyfikna och ska ha mer koll på vilka alla är ;) Våra toastmaster tyckte vi skulle ha det så jag får ge mig. Har nu även pratat ihop mig med fästmannen och han tyckte även att vi skulle ha med en översikt över borden. Så då får det bli så. :)
  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-05-10 19:52:12 följande:

    Betty84, synd att dom inte lyssnar. Du får ge igen på deras möhippa.. Hoppas du kanske ändå tycker det är lite kul när det väl är dags, försök tänk positivt!

    Power of love, vi ska inte ha Fest häfte men gör det tilsammans med bordsplacering om du vågar! Och inte har för många gäster så det kommer bli en självklarhet med förändringar i placeringen. Med våra 150 gäster hade jag INTE vågat mig på något sånt!


    Ja med 150 gäster blir det lite väl mycket, tur att vi bara har 60 ;)

    Mitt problem är lite att jag tycker det är litet tråkigt inslag i häftet. Jag brukar aldrig själv kolla på det där utan blädra förbi det men såklart andra är mer nyfikna och ska ha mer koll på vilka alla är ;) Våra toastmaster tyckte vi skulle ha det så jag får ge mig. Har nu även pratat ihop mig med fästmannen och han tyckte även att vi skulle ha med en översikt över borden. Så då får det bli så. :)
  • Power of Love

    Hur tänke ni kring tidschema? 
    Hur lång tid planerar ni för de olika momenten så som fotografering?

    Vi har ju kvällsbröllop (vigseln startar kl 17) så det känns som vi har hela dagen på oss men issar att tiden kommer flyga iväg så bäst att lägga upp ett schema för dagen :)

  • meandmylove

    Power of love, vi har också den sena vigseln i kyrkan! 16.30 jag har lagt upp ett schema än så länge;

    08.00-10.00 Lokalen och instruera dukning osv

    10.15-11.15 Smink

    11.30-14.00 Hår och kläder hos Frisör

    14.15-16.00 Fotografering

    16.30-17.15 Vigsel

    17.15-18.00 Kyrktrappen

    18.15 Gästerna anländer till lokal, mingel, bubbel

    19.00 Vi anländer, brudskål

    20.00 Middag (utdelning av favour, fotografering med brudparet

    22.00 Tårta, Bröllops dans

    FRITT FRAM ATT SVÄNGA SINA LURVIGA

    -02.00

  • meandmylove

    Sen ska jag nog ta med pastasallad till frisören till mig och mina tärnor.

    Idag har jag packat klart alla 150 favours GAAAAH!!! Nu ska jag sprattla sista 10 vaserna (av 100st) och ge mamma uppdrag om att beställa från systemet. Nu är det inte långt kvar!!

  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-05-11 09:30:16 följande:

    Sen ska jag nog ta med pastasallad till frisören till mig och mina tärnor.

    Idag har jag packat klart alla 150 favours GAAAAH!!! Nu ska jag sprattla sista 10 vaserna (av 100st) och ge mamma uppdrag om att beställa från systemet. Nu är det inte långt kvar!!


    Tack för du delade med dig av tidsschemat :)

    Bra att du tänker på att få i dig mat, tror den är lätt att glömma. Jag har frisören 10.30 och dä är det även sminkning. i deras budpaket ingår frukt och choklad så då vet jag att jag får i mig energi på förmiddagen sen tänkte jag att jag skulle äta nåt lättare. Tänkte även paka ner nåt som ger snabbenergi som jag och även fästmannen kan ta innan vigsel om det behövs. 

    Håller just nu på att sitta och skriva kom ihåg listor. Vi gifter oss i Karlstad men bor i Karlskoga (ca en timmes bilväg) så det gäller att få med sig allt på en gång och inte glömma något viktigt hemma. 
  • iso
    Power of Love skrev 2014-05-10 13:20:20 följande:
    Oj det gick väldigt fort för att vara beställt från utlandet (tycker jag iaf ). Tror verkligen att den blir en hit :) Och vilken underbar bild på din katt! :D
    Men allvarligt?! jag hade blivit galen och mina tjejkompisar gjorde så mot mig. Är också närmare 30 och skulle absolut inte vilja klä ut mig och springa runt på stan. jag var också väldigt tydlig med detta och som tur var så lyssnade dem på mig och möhippan blev hur bra som helst. lite överraskningar så att jag ändå fick göra nåt som jag inte gjort förut men ändå grejer som kändes OK.

    hur svårt kan det vara att ändra planerna om att gå runt på stan? kräver ju knappast planering mer än inköp av själva dräkten men det kan de ta tycker jag. om du verkligen inte vill detta så hade jag sagt till igen. vad är det för vänner som inte lyssnar? det är ju DIN möhippa, inte deras.
  • 20110519
    meandmylove skrev 2014-05-11 09:25:00 följande:

    Power of love, vi har också den sena vigseln i kyrkan! 16.30 jag har lagt upp ett schema än så länge;

    08.00-10.00 Lokalen och instruera dukning osv

    10.15-11.15 Smink

    11.30-14.00 Hår och kläder hos Frisör

    14.15-16.00 Fotografering

    16.30-17.15 Vigsel

    17.15-18.00 Kyrktrappen

    18.15 Gästerna anländer till lokal, mingel, bubbel

    19.00 Vi anländer, brudskål

    20.00 Middag (utdelning av favour, fotografering med brudparet

    22.00 Tårta, Bröllops dans

    FRITT FRAM ATT SVÄNGA SINA LURVIGA

    -02.00


    Nu vet jag inte vad hon säger som ska sminka dig eller göra ditt hår. 


    Men jag fick höra att de vill gärna sminka efter du har gjort håret färdigt. Så blir det för min del. Annars hade jag också tänkt som du i början, med smink först och sen frisyren, men både min frisör och hon som ska sminka mig sa att man brukar fixa håret före och sen göra själva sminkningen. 


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • 20110519

    Så här ser mitt tidsschema ut, vi har vigsel kl 16.  Fotografen har vi bokad från kl 12-17:30

    9:00-11:50 Frisör, för att få håret fixat

    12:00-12:45 Sminkning

    12:50-13:25 påklädning hos frisör samt lunch. (frisör och smink - ligger tvärs över gatan från varandra)

    13:30-14:15 Fotografering studio

    14:20-15:30 Fotografering ute i naturen

    15:30- 16:00 Vi sitter i brudkammaren och väntar, fotografen fotar gästerna.

    16:00-16:45 Vigsel

    16:45-17:15 Kyrktrappen, släktfotografering och lyckönskningar.

    17:30 Gäster anländer till lokal, mingel

    18:00 vi anländer till lokalen, brudskål

    18:30 Middag

    21:00 Tårta

    22:00 Dans


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • 20110519
    20110519 skrev 2014-05-11 15:42:55 följande:

    Så här ser mitt tidsschema ut, vi har vigsel kl 16.  Fotografen har vi bokad från kl 12-17:30

    9:00-11:50 Frisör, för att få håret fixat

    12:00-12:45 Sminkning

    12:50-13:25 påklädning hos frisör samt lunch. (frisör och smink - ligger tvärs över gatan från varandra)

    13:30-14:15 Fotografering studio

    14:20-15:30 Fotografering ute i naturen

    15:30- 16:00 Vi sitter i brudkammaren och väntar, fotografen fotar gästerna.

    16:00-16:45 Vigsel

    16:45-17:15 Kyrktrappen, släktfotografering och lyckönskningar.

    17:30 Gäster anländer till lokal, mingel

    18:00 vi anländer till lokalen, brudskål

    18:30 Middag

    21:00 Tårta

    22:00 Dans


    Började med att skriva fel. Sminkningen tar en timme. 

    8:45-11:55 Frisören

    12:00-13:00 Smink

    13:05-13:45 lunch och påklädning hos frisören (frisör och smink - ligger tvärs över gatan från varandra)

    13:50-14:20 Fotografering studio

    14:30-15:30 Fotografering ute i naturen i anslutning till kyrkan

    15:35- 16:00 Vi sitter i brudkammaren och väntar, fotografen fotar gästerna.

    16:00-16:45 Vigsel

    16:45-17:15 Kyrktrappen

    17:30 gästerna anländer till lokalen, mingel

    18:00 Vi anländer till lokalen, brudskål

    18:30 Middag

    20:30 Tårta

    22:00 Dans
    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet