• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Nokaro; Jääääklar vilken rolig möhippa du ser ut att ha haft! Jag är inte så mycket för att göra pinsamma saker men det ser roligt ut iallafall :).

Micaelan; hoppas det löser sig med klänningarna.. jag hade blivit superstressad..

AnnaRank; så var min ena syster (av mina två syster-tärnor) men då drog vi henne lite i nackskinnet och sa "NU beställer vi något tillsammans!".

Sandrahs; jag mejlade prästen iförrigår utan svar än så länge. Ska ha annat upplägg med en imam i kyrkan också så vi vill träffas ganska snart, vi bor dessutom 25 mil från vigsel staden och behöver planera resorna i tid. Gifter oss 14 juni. Däremot sa receptionisten att prästen gör av sig 2 veckor innan vilket jag tycker är på tok för sent!!

Jag har min mamma i kyrkomusik-branchen och har därför alla låtar och upplägg ganska klart, lika så vigselprogrammet klart på datorn redo att tryckas efter mötet med prällen.

Vi har valt ingång "ur en midsommarnattsdröm" sen tre solosånger "Pie jesu" "vilar glad i din famn" och "Jeg elsker dig". Två psalmer "en vänlig grönskas" och "du omsluter mig". Sen går vi glatt ut till "intåg i sommarhagen".

Kyrkomusiken kan alla låtar och om det skulle vara någon helt avvikande så kan det vara så att man får lämna noter.

Idag har jag irrat runt och letat efter en vacker, både utseende och skrift, penna till gästboken. Men hittar INGENTING! Vad har ni tänkt er? Var kan jag hitta?

Även fina skor till min dotter (tärna) med strl 23 är svårt att hitta.. bläää, hm har några menhade velat hitta några lite finare utan att de kostar flera hundra.. tips?

• widuse

... Och jag har börjat vakna tidigt på morgnarna nu med massor tankar om saker som skall fixas som inte är klart.... Pust. Har iaf hittat en extra festklänning nu !

Någon som sett någon fin gästbok..?

• Power of Love

I helgen passade jag och fästmannen (han jobbar borta på veckorna så man får ju passa på) att göra bordsplacering och skicka denna till toastmasters. 

Han kostym kom i fredags, beställd från suitopia satt perfekt men axelvaddarna var lite knepiga (lite för långa) så han såg väldigt fyrkantig ut, men vi tog oss en tur till hans mormor som är sykunnig i söndags så nu hoppas vi på att hon kan fixa det.

Vi har även slagit fast låtarna som ska sjungas på vigseln och tittade på en instruktionsvideo hur man dansar brudvals. Jag har lätt för att lära mig pardanser och dansar en del bugg, fox och lite salsa känner att det där med vals fixar jag. Men så har jag en fästman som aldrig dansar pardans är jag lite mer tveksam till hur lätt han kommer ha det. Känsn som det är dags att lägga in lite träning på helgerna ;) 

Jag lämnade in våra ringar för gravering idag och passade även på att gå en snabbis på stan för att leta morgongåva till mannen. Vill ha ett fickur som det går att gravera både fram och baksida och jag tror jag hittade en som kommer bli perfekt. Ska bara fundera lite mer på själva gravyren. :)

Imorgon är det en månad kvar tills vi gifter oss!! 

• Nokaro
    Power of Love skrev 2014-05-05 22:48:23 följande:

I helgen passade jag och fästmannen (han jobbar borta på veckorna så man får ju passa på) att göra bordsplacering och skicka denna till toastmasters. 

Han kostym kom i fredags, beställd från suitopia satt perfekt men axelvaddarna var lite knepiga (lite för långa) så han såg väldigt fyrkantig ut, men vi tog oss en tur till hans mormor som är sykunnig i söndags så nu hoppas vi på att hon kan fixa det.

Vi har även slagit fast låtarna som ska sjungas på vigseln och tittade på en instruktionsvideo hur man dansar brudvals. Jag har lätt för att lära mig pardanser och dansar en del bugg, fox och lite salsa känner att det där med vals fixar jag. Men så har jag en fästman som aldrig dansar pardans är jag lite mer tveksam till hur lätt han kommer ha det. Känsn som det är dags att lägga in lite träning på helgerna ;) 

Jag lämnade in våra ringar för gravering idag och passade även på att gå en snabbis på stan för att leta morgongåva till mannen. Vill ha ett fickur som det går att gravera både fram och baksida och jag tror jag hittade en som kommer bli perfekt. Ska bara fundera lite mer på själva gravyren. :)

Imorgon är det en månad kvar tills vi gifter oss!! 

Min blivande har också beställt kostym från Suitopia. Hoppas verkligen att den blir bra! Hur lång leveranstid hade ni på hans? Är så stressad över att den inte hinner komma i tid.. Har hört nu i efterhand att Suitopia är jätte sega med sina arbeten.. 
    Kul att ni var nöjda med hans kostym! 

Vad ska ni ha för låt som bröllopsvals? Vi kör ingen traditionell brudvals utan tar en låt som är "vår låt" från tiden innan vi skaffade våra barn. Får se vad den äldre generationen av gästerna tycker om det.. haha! 
  • Jennie1414

Äntligen... igår gjorde vi bordsplaceringen. Skönt att ha det klart!

I helgen åker mannen min in till stan med sina närmsta vänner ( bestman & toastmaster) för att köpa de sista i  klädväg.

Sen helegn efter är det min och tärnornas tur att åka in och fixa det sista... En mysig dag på stan med shopping och go mat!

På söndag skall vi träffa hon som skall göra all maten för att spika menyn och tårtan!

Känns faktiskt som vi har det under kontroll nu :)

Nokaro ... Vilken fantastisk dag du ser ut att haft!

Är så spänd över min hippa ... drömmer om höga höjder ( som jag är livrädd för)

• jessi85

Idag ska sambon träffa cateringfirman och bestämma menyn och tårtorna (han sköter hela den delen, han är väldigt matintresserad). Imorgon ska vi besöka festlokalen igen och kolla hur borden ska stå och hur vi ska dekorera. Nästan alla har tackat ja till inbjudan så nu är det verkligen igång, nu kör vi haha!

Och jag blev möhippad förra helgen! En helt fantastisk dag, natt och tidig morgon :D. Trodde jag skulle fika hos syrran men när jag kom dit hoppade elva tjejkopisar fram och gav mig i rask takt champagne, shots och en ögonbindel. Sen blev jag ledd till en vintageaffär och välja ut en klänning och efter det hårstyling och frisyrkurs, middag och utgång. Det var ett minne för livet, är så glad att de ville göra detta för mig :)

• AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-05-06 07:56:42 följande:
    Min blivande har också beställt kostym från Suitopia. Hoppas verkligen att den blir bra! Hur lång leveranstid hade ni på hans? Är så stressad över att den inte hinner komma i tid.. Har hört nu i efterhand att Suitopia är jätte sega med sina arbeten.. 
    Kul att ni var nöjda med hans kostym! 

Vad ska ni ha för låt som bröllopsvals? Vi kör ingen traditionell brudvals utan tar en låt som är "vår låt" från tiden innan vi skaffade våra barn. Får se vad den äldre generationen av gästerna tycker om det.. haha! 
    Min sambo beställde också en skräddarsydd kostym därifrån. Den tog strax under tre veckor att få hem och sitter PERFEKT. Servicen har varit underbar och personalen riktig hjälpsam. 

Jag har också hört en del dåliga saker om dem, men jag har ingenting negativt att säga om dem. Alls :)
  • Milli
    Nokaro skrev 2014-05-05 10:35:26 följande:

Åh jag är så glad efter denna helgen!
    Blev möhippad i lördags och fick en helt fantastiskt rolig dag!

Efter en tuff natt med barnen tänkte jag gå och ta en tupplur efter frukosten på lördag morgon. Låg i vårt sovrum och försökte vila medans ungarna och karln stökade i vardagsrummet. Helt plötsligt ringer det på dörren. In kommer en ung kille som ser halvkriminell ut med en lista på saker jag ska packa med mig under 10 minuter. Fick även order om att ta på mig svarta jeans, linne och underkläder. Samt ta på mig solglasögon och min svarta skinnjacka. 

Med ögonbindel och hörlurar med musik på fördes jag till en bil som körde mig till city. Vid centralen stannade vi och jag blev bortförd, fortfarande med ögonbindel. Efter en kort promenad togs min ögonbindel bort och framför mig stod ett gäng härliga tjejer! Jag fick på mig en rosa t-shirt med texten "Blivande Fru Callin" och #Junibrud. Fick även en tiara och slöja:)

Första aktiviteten var att hela gruppen skulle dansa "Dancehall" en jamaicansk gatu dans. Så roligt! Jag fick dansa i rafsett såklart. Efter det hade vi en god picnic lunch där jag fick ett paket i taget från varje tjej. Paketen symboliserade våran relation på något sätt och jag fick gissa från vem paketen var ifrån. Många goda skratt och minnen var det! 

Sedan var det dags för 3 timmar på spa. Vi gick till Clarion Hotell Sign där jag fick 1 timmes helkroppsmassage och skumpa i poolen uppe på taket! 

När vi hade spa:at färdigt fick gjorde vi oss i ordning för en suverän tapas middag. Men innan tapas restaurangen svängde vi in på en liten bar för en fördrink.

Är så himla glad fortfarande och svävar på helgens äventyr! 

jessi85 skrev 2014-05-06 09:19:23 följande:

Idag ska sambon träffa cateringfirman och bestämma menyn och tårtorna (han sköter hela den delen, han är väldigt matintresserad). Imorgon ska vi besöka festlokalen igen och kolla hur borden ska stå och hur vi ska dekorera. Nästan alla har tackat ja till inbjudan så nu är det verkligen igång, nu kör vi haha!

Och jag blev möhippad förra helgen! En helt fantastisk dag, natt och tidig morgon :D. Trodde jag skulle fika hos syrran men när jag kom dit hoppade elva tjejkopisar fram och gav mig i rask takt champagne, shots och en ögonbindel. Sen blev jag ledd till en vintageaffär och välja ut en klänning och efter det hårstyling och frisyrkurs, middag och utgång. Det var ett minne för livet, är så glad att de ville göra detta för mig :)

Vilka roliga möhippor ni verkar ha haft, vad kul!! Åh jättekul att se bilder :) Hoppas alla lägger in bilder för de är så kul att se.. Ska bli så spännande att se vad mitt gäng hittar på, och när... ;)

• Milli

Orkar inte citera alla som svarat mig angående klänningen.. Men sambon skulle ikväll försöka bygga en ångmaskin så vi ska prova en gång till annars har jag kontaktat ett företag som syr klänningar som hade ångstation men de tar 350kr timmen och jag är rädd att de ska vara sega så de blir 2 timmar och då har de kostat mer än vad klänningen kosta :( Och eftersom materialet är så konstgjord typ polyester så är jag rädd att de inte går att få dne slät på något vis :(
    Faktum är att jag tvekar lite till om jag vill ha klänningen också.. Den är väl fin så kanske men ingen som jag verkligen känner att jag älskar eller är min dröm men tänker att de får gå som de går.. Har överskridit budgeten så mycket nu så har inte råd med mer utsvävningar..

• LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-05-06 09:39:30 följande:

Orkar inte citera alla som svarat mig angående klänningen.. Men sambon skulle ikväll försöka bygga en ångmaskin så vi ska prova en gång till annars har jag kontaktat ett företag som syr klänningar som hade ångstation men de tar 350kr timmen och jag är rädd att de ska vara sega så de blir 2 timmar och då har de kostat mer än vad klänningen kosta :( Och eftersom materialet är så konstgjord typ polyester så är jag rädd att de inte går att få dne slät på något vis :(
    Faktum är att jag tvekar lite till om jag vill ha klänningen också.. Den är väl fin så kanske men ingen som jag verkligen känner att jag älskar eller är min dröm men tänker att de får gå som de går.. Har överskridit budgeten så mycket nu så har inte råd med mer utsvävningar..

Hoppas att det går vägen med klänningen, tråkigt att du känner dig tveksam över den, kanske det går att hitta en annan bättre på blocket? Fast förstås svårt om du inte har pengar till det..

Jag beställde ju också en "kinaklänning" som kom i ett pyttelitet paket men den är inte alls skrynklig, kanske beror på vilken typ av tyg som används.
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet