• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Så fint Maria! Jag har bokat smink på Makeupstore och har ingen provsminkning. Jag hoppas det blir bra direkt, men det jag inte vet är vad man ska ha på läpparna? Jag använder ju inte något i vanliga fall, superobekväm med läppstift och skulle aldrig ta på gloss själv men kanske tunt ofärgat inte så jätteglansigt gloss ändå hahahahaha. Hur ska ni ha? Har alla provsminkning?

I övrigt är vi i princip klara, bara små små saker som ska pysslas. Bordsplacering och kartor ska göras, en penna till gästboken ska köpas, favour ska läggas i påsar, bara sånt småpill som går fort men är svårt att hålla ordning på när det är typ 20 sånna mini-uppgifter.. Håller på att skriva en lista så kan man göra en sak var dag

• Maria466
    Betty84 skrev 2014-04-30 20:04:40 följande:
    Jättefint Maria! :)
    meandmylove skrev 2014-04-30 20:17:07 följande:

Så fint Maria! Jag har bokat smink på Makeupstore och har ingen provsminkning. Jag hoppas det blir bra direkt, men det jag inte vet är vad man ska ha på läpparna? Jag använder ju inte något i vanliga fall, superobekväm med läppstift och skulle aldrig ta på gloss själv men kanske tunt ofärgat inte så jätteglansigt gloss ändå hahahahaha. Hur ska ni ha? Har alla provsminkning?

I övrigt är vi i princip klara, bara små små saker som ska pysslas. Bordsplacering och kartor ska göras, en penna till gästboken ska köpas, favour ska läggas i påsar, bara sånt småpill som går fort men är svårt att hålla ordning på när det är typ 20 sånna mini-uppgifter.. Håller på att skriva en lista så kan man göra en sak var dag

Tack :D
    Är såå nöjd. Det är en tjej från Mary Kay som sminkat mig 

• LinaNordstrom

Jag ska fixa mitt smink själv, har investerat i lite nya produkter
  • Betty84

De på Makeupstore brukar vara väldigt duktiga, vad jag hört i alla fall :)
    Min tärna har gjort en provsminkning på mig men jag tyckte det blev alldeles för mkt med svart eyeliner som hon la på. 

Gjorde en enkel sminkning på mig själv idag och jag är riktigt nöjd. Har gått och spanat på mig själv i spegeln hela eftermiddagen! ;) tror det blir så i slutändan att jag kommer sminka mig själv :)
  • Heidi

Hej,
    Jag har en ring som är lite för stor men har löst det med compeed som jag klippt till och satt på insidan. Gör ringen mindre och plasten gör att den inte åker av lika lätt. Du kan prova det om den inte är alldeles för stor.

/H

• Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-30 19:15:24 följande:
    varit på provsminkning idag :D
    Jättefint! :) Förstår att du är nöjd :)

Själv har jag provsminkning och provuppsättning 20 maj, ska då även passa på att klippa håret och färga det så det ser fräscht ut till bröllopet :) Eftersom jag måste åka en bit för att ta mig till Karlstad var de så snälla och la in allt samma dag så jag skulle slippa åka två gånger :)
  • Power of Love

Nu har vi fått svar av alla inbjudna gäster! Vi blir 60 eller 62 (ett par har  dispans att svara senare).
    Så nu kan vi sätta igång med bordplaceringen. :)
    Vi tänkte ha ett E-bord med tre tungor. Så just nu klurar vi på vilka vi ska ha på honnörsbordet, vi och våra förädrar men vi har några platser till att fylla. :)

• Kalejdoskop
    widuse skrev 2014-04-30 09:27:14 följande:

Åh nu måste ni hjälpa mig! Jag har insett att jag inte kommer kunna svira som jag vill på bröllopsfesten iförd min brudklänning ( massor kjol, långt släp etc) jag älskar ju att dansa ,! Iaf så har jag bestämt att jag vill ha en kort klänning att byta till framåt natten... Men jag hittar ju ingen fin! :(

Det jag tänkt mig är att den gärna får påminna om brudklänningen. Jag vill således att den ska vara vit och gärna i spets. Jag vill ha ngt " fodraligt" , alltså inte så bylsig men inte för kort. De flesta jag sett ser ut som nattlinnen när de är vita i spets... Har ni ngt tips? Är det fler som kommer byta klänning och har ni isf bild på den ni ska ha på er?

Här är ett tips på spetsklänning i vitt: www.ebay.com/itm/Stock-US4-6-8-10-12-14-Short-Sleeve-Tea-Length-Lace-Satin-Short-Wedding-Dresses-/221412319849&hash=item338d33e269

Så här kommer min se ut!

• iso

Kul att se allas listor på vad som borde fixas, det närmar sig ju trots allt. :)

Vi kommer ha lite annorlunda bröllop som startar först sen eftermiddag med champagne och snittar. Därefter middag med förrätt och huvudrätt. Efter det blir det vigsel på plats (borglig) med champagneskål och bröllopstårta efteråt. Sen blir det fest! Lite nervöst att testa ett nytt koncept men upplägget passar oss bra och jag hoppas det kommer funka också. Dessutom har vi fått tag på en helt underbar lokal/plats att va på här i Göteborg och de fixar mat, dukning, dryck m.m. så vi inte behöver tänka på något. 

Efter missöde med skräddaren (får byta skräddare helt enkelt) så är jag mest orolig för klänningen just nu. 

• Betty84

Hej alla! Nu har jag varit och länsat på Panduro (igen) :)

Har tidigare köpt en liten brevlåda i papp som jag och tärnan ska måla och pyssla med. Vi tänkte att de som har med sig presenter (vi önskar oss bidrag till bröllopsresan) ska kunna lägga kuverten där i. 

Min m2b är emot det där med att kasta ris efter vigseln så igår kom vi överens om såpbubblor. Så ett helt gäng såna fick också följa med hem. 

Hur gör ni med vigselprogram? Tänkte göra egna, men behöver tips när det gäller design och innehåll. 

58 dagar kvar nu. Det närmar sig med stormsteg :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet