• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iso
    Jonnas skrev 2014-05-12 21:42:06 följande:
    Idag fick vi hem mina ringar . Så himla nöjd ! Vill gifta mig NU !
    åh vilka fina! 
  • Kittwn
    20110519 skrev 2014-05-12 21:28:25 följande:
    Hur kommer det sig att ni ska fotograferas några dagar senar som par? 
    Att klä sig igen och fixa samma sminkning och frisyr. Men det har ni säkert tänkt på. 
    De görs alltid så här, vet inte varför. Men jag tycker de är ganska skönt att inte ha de samma dag. Vill inte se varandra innan kyrkan, vigseln är som sagt 18.30 så de finns ingen tid att göra de efter kyrkan/innan festen.
  • Kittwn
    Jonnas skrev 2014-05-12 21:42:06 följande:
    Idag fick vi hem mina ringar . Så himla nöjd ! Vill gifta mig NU !
    verkligen vackra! lääängtar efter att vi skall hämta ut min vigselring 
  • meandmylove

Beslutsångest över bordsplaceringen. Kan inte bestämma mig hur borden ska stå. Ska inte dit förens den 31a maj, får väl besluta då och sen börja med placeringen! (140614) Är ni redan klara med det?

• Nokaro
    meandmylove skrev 2014-05-13 07:51:02 följande:

Beslutsångest över bordsplaceringen. Kan inte bestämma mig hur borden ska stå. Ska inte dit förens den 31a maj, får väl besluta då och sen börja med placeringen! (140614) Är ni redan klara med det?

Jag har oxå ångest över bordsplaceringen.. Vi vet inte hur vi ska placera våra föräldrar. Vi kommer inte kunna sitta traditionsenligt med föräldrarna vid vårt bord för att min blivandes pappa är inte ens bjuden och min mamma o pappa är skilda och inte sams samt att både min mamma och min blivandes mamma har en ny partner. 
    Herregud... Vi funderade på att bara vi två sitter ensamma vid ett bord och sedan placerar vi föräldrar borden närmast oss.
  • Caisa

Det gick faktiskt lättare för mig än vad jag trodde med bordsplaceringen. Min blivandes pappa kommer inte att komma, dock mamman med sin "nya" man. Sedan har vi haft lite släktstrul för ett par år sedan, så min faster, farmor och mormor inte gärna vill behöva umgås. Sedan skiter vi fullständigt i etikettregler. Såhär ser vårt "honnörsbord" ut:

Mormor . svärmors sambo . svärmor . jag . min man . pappa . mamma . farmor

7 juni 2014
  • aalexis
    meandmylove skrev 2014-05-13 07:51:02 följande:

Vi gifter oss också den 14 juni i år och jag kommer ingenstans med bordsplaceringen.. Har nog suttit 3 timmar redan och får inte ihop det riktigt. Vi vill inte att alla ska sitta familjevis utan vill att alla ska kunna lära känna någon ny. Bland annat har vi satt alla kusiner tillsammans, vi tror det kan vara roligt för dem då de är jämngamla, mina tjejkompisar med fästmannens killkompisar osv.
  • jessi85

Bordsplaceringen är en mardröm tycker jag! Vill att alla ska sitta med någon de trivs med och samtidigt lära känna nån ny, plus att vi bjudit fler personer än vad lokalen har bord och stolar till, trodde inte så många skulle tacka ja... det är kul förstås, vi får skramla ihop bord och stolar hemifrån och från våra föräldrar.

• Caisa

Men det här med att folk ska lära känna någon ny - ska ni sitta ner hela dagen/kvällen? Man hinner väl träffa människor genom mingel med. Jag sitter själv hellre med någon jag redan känner och är bekväm med och har trevliga samtal och diskussioner, det är iallafall så jag har tänkt när jag gjort vår placering. Sedan har jag försökt sätta par lite vartannat och mitt emot varandra istället för bredvid, men då jag har blandat flera par som känner varann sedan tidigare. Tror att alla kommer att uppskatta sina bordsgrannar på vår fest. :)

7 juni 2014
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet