AnnaRank skrev 2014-05-14 13:17:40 följande:
Vad har hänt med din klänning?
meandmylove skrev 2014-05-14 13:57:38 följande:
Milli; vad har hänt med klänningen? Går det inte att vända sig till annån sömmerska?
Såklart kan du boka tid hos butiker och informera direkt om när du gifter dig och att du måste ha klänningar som du kan få innan datumet.
Jag tycker annars du ska kolla blocket, där finns hur mycket som helst. Kolla i ditt närområde och om det skulle behövas ändring så fixar sömmerska det!
Var i Sverige bor du?
Kramar till dig!
Jonnas; Kul att paketet kommer! Jag kommer att ni beställt det för länge sedan,eller om någon annan sagt samma men det är ju inte då stor chans.
:)
Har skrivit om klänningen så många gånger så antog att alla visste vad de var. Skrev bara häromdagen faktiskt att de inte gick att ånga den skrynkliga klänningen hemma. Provade även att bygga en egen ångmaskin med de gick inte då slangen smälte.. Så jag var till en sömmerska här i stan som har ångstation och hon skulle dessutom titta på om hon kunde fixa pöset som blivit under bysten på klänningen eftersom jag gått ner några kilo så var klänningen nu för stor och hon sa att hon kunde göra den bättre än nu men de kommer inte bli perfekt och hon trodde inte att jag skulle bli helt nöjd. Tror inte de hjälper med en annan sömmerska för man såg ju när hon drog in i sidan att de inte hände något med pöset under bysten och om man flyttade klänningen högre upp för att slippa pöset så fanns de ingen figur alls på mig utan jag blev typ lika rak från byst ner till höfterna och de var ju inte heller så fint.. Så hon ville inte lägga massa tid på klänningen ifall jag inte vill ha den i slutändan utan ville jag skulle ta hem den och fundera men jag känner att jag ändå inte var helt nöjd med klänningen från början så vill jag inte lägga ännu mer pengar på dne när de ändå inte kom mer bli perfekt.. Har dessutom 34 mil t/r till brudaffär så jag hoppas verkligen de finns något där som inte kostar skjortan. Hade jag bara lämna in klänningen direkt jag köpt den och fått veta detta så hade jag ju haft tid att beställa en ny men nu finns ju inte den tiden :(