• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • tess
    Betty84 skrev 2014-05-14 20:38:17 följande:

Tack för era svar. Jag, min mor och min tärna åker in till affären imorgon. 

Klänningen är beställd från Aspera by Alicija Eklöv

Om det är acceptbla fel så skulle jag meddela butiken att de antingen får skaffa fram en elfri klänning i tid innan bröllopet alternativ så får de reducera pricet rejält med tanke på antalet fel på klänningen. Vad kostar en begagnad klänning utan några fel? 50% av nypris? Fundera på vilket pris ni är villiga att betala om ni får priset reducerat
  • tess
    meandmylove skrev 2014-05-14 20:36:15 följande:

Precis som iso skriver så ska du absolut ta kontakt med butiken. Be någon annan ta tag i det åt dig om du inte har orken. Kanske din blivande?

Förklara att du inte är nöjd med produkten, att du vill få det korrigerat och klart till veckan före bröllopsdagen alt ekonomisk kompensation och behålla klänningen eftersom tiden är knapp.

Självklart ska de hjälpa dig om klänningen är i det skick du beskriver. Har du fått klänningen uppsydd i butik eller är den beställd från kedja (typ pronovias, mori lee osv)?

Stå på dig!

Nu har vi äntligen fått tag i serveringspersonal efter många om och men. Det känns jätteskönt att ha det avklarat trots att det nu går över vår planerade budget på den posten men vi ligger lägre på nästan alla andra poster så det känns absolut OK.

Någon som ska ge tärnor eller marskalk typ present? Min svåger lagar all mat till oss så jag vill ge honom ett extra tack. Kanske en riktigt grym flaska vin? Han tjänar ruggigt bra så pengar eller något sånt är liksom uteslutet.

Vi har köpt biljetter till en vin och chokladprovning med Maja Bertas till de som hjälper oss (värdpar, toastmasters, barnvakter) och kommer att gå med dem på den tillställningen. Vi kände att presenter är svårt när alla har allt redan.
  • meandmylove

Fin present! Tyvärr bor vi alla i olika städer runt om i landet så det blir lite svårt att organisera för vår del, men perfekt för er. :)

• Power of Love

Oj vad ni skrivit. Hinner tvärr inte läsa ikapp ikväll. Ska försöka få lite tid till det imorgon. Mycket jobb för oss båda så vi hinner knappt tänka på bröllopet. Tur att vi har vänner som gör det. Vår toastmaster ringde och ställde lite knepiga frågor om varndra som jag antar att de sedan ska ha med i festhäftet. Fågorna var typ "om din man var ett fordon vilket fordon/växt/instrument/osv skulle han vara?" "bästa/värsta han har sagt" osv osv. Sen var det även frågor om mig. Ojoj så svårt det var att svara på :P Sen ringer fästmannen och frågar om jag fått dessa frågor och säger att han skrev ner frågorna och skulle skicka svar sen. Det är ju fusk, jag svarade ju på dem direkt :P

• Nokaro
    Blivandefrufinger skrev 2014-05-14 20:45:22 följande:
    Åh vad gott det lät med jordgubbsspett, vill du berätta mer om det? Jag är jordgubbstokig!!
    Vi kommer att ha frutspett med jordgubbar och ananas och servera de på en isbädd. Så när vi anländer till festplatsen så är det uppdukat med champagneglas och en stor isbädd där fruktspetten är upplagda. Förhoppningsvis regnar det inte så vi kan servera detta utomhus och mingla lite innan det blir dags att sätta sig till bords :)
  • Milli
    AnnaRank skrev 2014-05-14 13:17:40 följande:
    Vad har hänt med din klänning?
    meandmylove skrev 2014-05-14 13:57:38 följande:

Milli; vad har hänt med klänningen? Går det inte att vända sig till annån sömmerska?

Såklart kan du boka tid hos butiker och informera direkt om när du gifter dig och att du måste ha klänningar som du kan få innan datumet.

Jag tycker annars du ska kolla blocket, där finns hur mycket som helst. Kolla i ditt närområde och om det skulle behövas ändring så fixar sömmerska det!

Var i Sverige bor du?

Kramar till dig!

Jonnas; Kul att paketet kommer! Jag kommer att ni beställt det för länge sedan,eller om någon annan sagt samma men det är ju inte då stor chans.

:)

Har skrivit om klänningen så många gånger så antog att alla visste vad de var. Skrev bara häromdagen faktiskt att de inte gick att ånga den skrynkliga klänningen hemma. Provade även att bygga en egen ångmaskin med de gick inte då slangen smälte.. Så jag var till en sömmerska här i stan som har ångstation och hon skulle dessutom titta på om hon kunde fixa pöset som blivit under bysten på klänningen eftersom jag gått ner några kilo så var klänningen nu för stor och hon sa att hon kunde göra den bättre än nu men de kommer inte bli perfekt och hon trodde inte att jag skulle bli helt nöjd. Tror inte de hjälper med en annan sömmerska för man såg ju när hon drog in i sidan att de inte hände något med pöset under bysten och om man flyttade klänningen högre upp för att slippa pöset så fanns de ingen figur alls på mig utan jag blev typ lika rak från byst ner till höfterna och de var ju inte heller så fint.. Så hon ville inte lägga massa tid på klänningen ifall jag inte vill ha den i slutändan utan ville jag skulle ta hem den och fundera men jag känner att jag ändå inte var helt nöjd med klänningen från början så vill jag inte lägga ännu mer pengar på dne när de ändå inte kom mer bli perfekt.. Har dessutom 34 mil t/r till brudaffär så jag hoppas verkligen de finns något där som inte kostar skjortan. Hade jag bara lämna in klänningen direkt jag köpt den och fått veta detta så hade jag ju haft tid att beställa en ny men nu finns ju inte den tiden :(
  • yennie

Så sugit med klänning, förstår att du är riktigt depp!

Jag skall åka och fixa min klänning idag, eller ja se om de kan fixa, den skall kortas samt på något sätt försöka dölja bh-banden

Presenter till de som hjälper oss blir att killarna har tillsammans med min sambo åkt på ölprovning i danmark och tjejerna och jag sover på hotell natten innan bröllopet... Vi bjuder dem även på middag den 6/6

Idag skall jag prova min ring, får se om den passar

Nu börjar det verkligen närma sig

• meandmylove

Fy så tråkigt med klänningen, förstår om du blir stressad!

Har tyvärr inga tips..

Här har knutar bärjat lösas upp, vi har nu fått tag i full styrka av serveringspersonal. Det stora är väl bordsplacering, bordsplaceringskartor och vigselprogrammen som ska printas (förberedda på datorn dock).

Jag har fått en vagel som jag kämpar med att massera bort innan bröllopet.. Har både naglar, smink frisör inbokad, funderar på att ta en ansiktsbeh med brynplock någon dag innan. Ska ni på mycket behandlingar? Jag fyller år på torsdag så har passat på att önska mig lite sånna skämma bort mig saker :)

• Betty84

Nu har vi varit i butiken. Hon lovade att åtgärda felen. Vi kände att hon var väldigt tillmötesgående. 

När vi gick därifrån fick jag en liten mild utskällning av min mor (med glimten i ögat). 

Hon tyckte att de felen var små och vi hade kunnat fixa dem på egen hand. Hon sa att jag har blivit en bridezilla. Kanske är det så men jag trodde världen skulle gå under igår när jag upptäckte felen...

• jessi85

Hur mycket ska man "jaga" folk som inte svarat på osa? Om de inte tackat för inbjudan och inte hört av sig alls trots påminnelser borde de väl inte vara så intresserade av att komma, och då kan man väl utgå från att de inte kommer? Är lite sur över detta...

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet