• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Caisa

Tre veckor, 19 dagar kvar nu! Nu måste jag börja fundera på vad som fortfarande måste göras. Känner mig överdrivet lugn! 

Att göra:

- Göra klart placeringskorten
    - Göra klart bordsplaceringskarta samt festhäfte
    - Köpa värmeljushållare
    - Hämta klänningen som är inlämnad för justeringar hos designern/sömmerskan

Ikväll får vi även besök av vår lokaltidning som vill ställa lite frågor om oss och vår bröllopsplanering. Spännande! :)

7 juni 2014
  • Himla
    Caisa skrev 2014-05-19 09:37:38 följande:

Tre veckor, 19 dagar kvar nu! Nu måste jag börja fundera på vad som fortfarande måste göras. Känner mig överdrivet lugn! 

Att göra:

- Göra klart placeringskorten
    - Göra klart bordsplaceringskarta samt festhäfte
    - Köpa värmeljushållare
    - Hämta klänningen som är inlämnad för justeringar hos designern/sömmerskan

Ikväll får vi även besök av vår lokaltidning som vill ställa lite frågor om oss och vår bröllopsplanering. Spännande! :)

Oj ska du hamna i tidningen vad kul! Länka gärna till reportaget när det är klart :)
  • Nokaro

Nu kan kan man bocka av några saker i to do listan.
    Alla blommor är beställda, tärnbuketter, corsagae till herrarna, min brudbukett och blommor till festlokalen. Sedan har vi gjort en kort presentation av alla gäster som ska vara med i festprogrammet.
    Mannen har varit och köpt ny kostym då hans Suitopia kostym vart helt fel och vår dotter som är brudnäbb har fått fina vita skor:) 
    Även alla askar till gästgåvorna är vikta så nu ska detta bara fyllas. 
    Bordsplaceringen började vi pyssla med lite men kom ingen vart..

• Nokaro

Ja just ja, en sak till! Ringarna är inlämnade för polering och gravering. Då inte mannen ska ha nån ny ring utan behåller sin förlovningsring överraskar jag honom med en diamant i förlovningsringen. Så det blir en överraskning för honom! Hoppas han tycker om det.

• Jonnas
    Power of Love skrev 2014-05-18 22:10:24 följande:

Igår var vi och träffade vigselförättaren. Känns som vi gjorde ett bra val, hon var riktigt trevlig :) Vi fick även det sista köpt. Passade även på att köpa ballerinaskor till mig som jag kan byta till när jag blir trött i fötterna. 

Tårtan är också beställd nu. Blir med blåbärssmak så det gäller att inte spilla ;)

Så nu är det bara småsaker kvar. Allt annat "stort" som dukning, festhäften har vi andra som sköter. Bara 19 dagar kvar!

Blåbär lät ju väldigt gott ! Vi valde jordgubbar och champagne (tänkte inte ens på blåbär :-S).

• Micaelan

Vad kul att det börjar närma sig nu, det märks på hur mycket som händer här i tråden. Kul med alla hippor också! :)

Idag kom jag på att jag vill ha någon slags spetsbolero jag kan ta på mig senare, en ganska billig. För sent att beställa från kina och vara säker på att den hinner fram.

Har någon tips på något ställe med en snygg spetsbolero till bra pris och snabb leverans?

• Power of Love
    Jonnas skrev 2014-05-19 11:38:55 följande:
    Blåbär lät ju väldigt gott ! Vi valde jordgubbar och champagne (tänkte inte ens på blåbär :-S).
    jordgubbar och champange är ju riktigt gott. Blåbär var fästmannens idé och eftersom vi har lila som tema så passar det ju extra bra ;)
  • Power of Love
    Jonnas skrev 2014-05-19 10:29:09 följande:

Ber till vädergudarna att det inte ska regna den 5/7, ser dock mörkt ut just nu :-S, hoppas det hinner ändra sig. Jag är verkligen negativa Nancy när det gäller vädret... Kan inte låta bli att tänka *skulle gift oss i augusti istället* eller utomlands som jag ville .

http://www.accuweather.com/sv/se/stockholm/314929/july-weather/314929

Kunde inte låta bli och gå in och kolla vädret för 6 juni i Karlsta. Åska och regn ser det ut att vänta oss. Vi ska vara inomhus hela tiden (har inga transportsträckor) så egentligen gör det inget men tråkigt för fotograferingen. Men det hinner ju ändras :)
  • meandmylove

Micaelan, min mammas väninna stickade jättelöst en stor vit sjal. Såååååå vacker!

Spets bolero kan du nog hitta på många ställen, kolla "studentbutikerna" typ mq och bikbok. Jag såg en ASSNYGG typ bolero/kortärmad tröja i spets idag men kan inte komma på var.. borde ju memorerat det!!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet