• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • jenniie123

Idag är det exakt 3 veckor kvar! Vid den här tiden om tre veckor sitter jag nog och äter lunch hos min frisör och sminkös. Iiih, pirrigt!

Idag åker vi upp till Härjedalen, där vi ska ha bröllopet, för att förberea det sista inna vi kommer upp nästa gång. Som jag skrivit förut ska vi imorgon träffa prästen för att gå igenom hur vigseln ska vara, vilka psalmer som ska sjungas m.m. Vi har valt Psalm 201 "En Vänlig grönsaks rika dräkt" och Psalm 199 "Den blomstertid". Tanken bakom dem är att det är sommar och att det är psalmer vi tycker om! Varken jag eller m2b vill ha för kyrklig musik. Lättsamt ska det vara :)

Ingångsmusik kommer nog bli Wagners Bröllopsmarch.
    Utgångsmusik blir John Legend -  All of me

Sedan kommer även min svägerska, min m2b´s brors tjej, spela "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad på tvärflöjt.

Åååh vad spännande det är!!!

Imorgon ska vi även träffa floristen för att komma överens om design. Har fått ett pris på vad det komemr gå på; 1100 kr. Då ingår brudbuket, tärnbukett och två corsage. Det tycker jag är helt okej pris, eller vad säger ni? Ska höra med henne om vi kan beställa snittblommor i samma färg/sort som i brudbuketten för att dekorera lokalen med.

Vi ska även träffa konditorn för provsmakning av bröllopstårtan. Vi kommer ha en tårta med hjortron och vaniljsmak. Mums! Hela menyn är ju Härjedalsinspirerad.

• AnnaRank

Jag är helt lost när det kommer till psalmer. Vi ska gifta oss i Reykjavik så min familj och mina vänner kommer ju inte kunna sjunga med hur som helst. Är det någon som har förslag på psalmer på engelska som passar för ett bröllop? Eller annan musik?

• meandmylove

Så kul att läsa om vad alla har på sina todo-listor. Här är den inte lång.. Ska avvekra lite idag när jag åker in till stan med lillan. Vi ska köpa

-skor till lillan

-silkepapper till pompoms

-krokodilnäbbar till menykort på buffen

-lämplig korg att dela ut favours i

Utöver detta är det mest "möten" kvar. Möte med präst, möte på lokalen, möte sömmerskan mm. Alltså saker som är inbokade tider och inte behövs någon förberedelse. Allt är i övrigt klart. Jag ska göra pompoms, printa vigselprogramet, bordplacering och bordplaceringskartor.

Dryck från systemet är beställt, alkohol från tyskland införskaffat. Ja, allt känns ok!

• meandmylove

Imsevimse, så mysigt det var samma för oss!! Vi hade bokat kyrka och lokal till den 9/8-14 men fick glada besked om tillökning 7/8-14 så det skulle ju inte gå! Vi bokade snabbt om till ett tidigare datum. Jag ville inte vara föööör stor men vi ville ju ha ett sommarbröllop så 14 juni passade bra :).

Besök hos sömmerskan den 31 maj, kanske behöver den inte ens sys in längre? Haha! Jag vägde ju 10 kg mindre när jag lämnade den!! :D hoppas bara inte det är åt andra hållet att den nu är för liten! Gaaaah!

Idag var jag flitig på stan trots en missnöjd 1,5 åring som ålade sig i vagnen. Fick köpt både godis till barnen (som favour), gästbok penna, massa silkepapper till pompomsen och 12 st memo hållare till buffén! Inte trodde jag att jag skulle hinna med så mycket bra. Dessutom hann vi med kaffe och Meze tallrik på en uteservering :D

• iQbee

Sååå roligt att läsa alla era inlägg snart är det dax???????????? för oss är det typ 37 dagar och det bara flyger iväg ????

Vi är typ klara med det mesta lite avstämningar här o där samt bordsplaceringarna... har alla osat till er? Ska man ringa om dom inte hör av sig? Hm..

Jag försöker via mobilen få in en bild på min klänning som är nästan klar men jag lyckas inte. . Hm.. har ni stött på det problemet? ????

• iQbee

Oj jag gjorde smily tecken men det blev tydligen överdrivet många frågetecken.. skumt sorry för det :)

Jennie1414 vad innehålle nödkorgar i toaletten?:)

• Nokaro
    AnnaRank skrev 2014-05-16 12:18:15 följande:

Jag är helt lost när det kommer till psalmer. Vi ska gifta oss i Reykjavik så min familj och mina vänner kommer ju inte kunna sjunga med hur som helst. Är det någon som har förslag på psalmer på engelska som passar för ett bröllop? Eller annan musik?

Jag är oxå helt lost när det gäller psalmer.. Har ingen koll alls och vill gärna ha somriga lättsamma psalmer. Vet inte ens vilka man kan välja mellan. In-ut gångs marsch är bestämt samt 2 mellan sånger som en vän ska sjunga.
  • Himla
    AnnaRank skrev 2014-05-16 12:18:15 följande:

Amazing grace? Den är ju känd över allt. sedan finns Leed me lord vilken är rätt enkel att sjunga men vet inte vad ni gillar....
  • Nokaro

Idag ska mannen luras iväg på svensexa :) Hihi! Jag laddar för en dag med barnen ute i värmeböljan som visst ska komma idag. Ikväll pysslar jag klart våra askar till gästgåvorna och dricker lite skumpa:) Idag är det exakt 4 veckor kvar!

• Maries31

Sex veckor kvar idag! Längtar och fasar på samma gång det stora är väl klart men en massa smågrejer ska fortfarande fixas och när det är ur världen kommer nog allt att kännas bättre...? Ett plus är att jag nu kommer i min brudklänning (har ju en reservklänning men den verkar jag kunna lägga ut till försäljning;)) och jag har ju fortfarande 42 dagar på mig att bli av med de sista kilona.

Att göra denna helg: träna, åka till Kungsholmen och hitta fler platser för bröllopsfotograferingen, bestämma mängd vin och bubbel så vi kan beställa detta nästa vecka, testa ut och köpa smokingar till sönerna, stansa ut och frysa in brödet till ca 330 canapeer.

Nästa vecka blir det till att planera för en tripp med båten till Finland eller annat EU-land för inköp av öl och lite mer sprit.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet