Idag är det exakt 3 veckor kvar! Vid den här tiden om tre veckor sitter jag nog och äter lunch hos min frisör och sminkös. Iiih, pirrigt!
Idag åker vi upp till Härjedalen, där vi ska ha bröllopet, för att förberea det sista inna vi kommer upp nästa gång. Som jag skrivit förut ska vi imorgon träffa prästen för att gå igenom hur vigseln ska vara, vilka psalmer som ska sjungas m.m. Vi har valt Psalm 201 "En Vänlig grönsaks rika dräkt" och Psalm 199 "Den blomstertid". Tanken bakom dem är att det är sommar och att det är psalmer vi tycker om! Varken jag eller m2b vill ha för kyrklig musik. Lättsamt ska det vara :)
Ingångsmusik kommer nog bli Wagners Bröllopsmarch.
Utgångsmusik blir John Legend - All of me
Sedan kommer även min svägerska, min m2b´s brors tjej, spela "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad på tvärflöjt.
Åååh vad spännande det är!!!
Imorgon ska vi även träffa floristen för att komma överens om design. Har fått ett pris på vad det komemr gå på; 1100 kr. Då ingår brudbuket, tärnbukett och två corsage. Det tycker jag är helt okej pris, eller vad säger ni? Ska höra med henne om vi kan beställa snittblommor i samma färg/sort som i brudbuketten för att dekorera lokalen med.
Vi ska även träffa konditorn för provsmakning av bröllopstårtan. Vi kommer ha en tårta med hjortron och vaniljsmak. Mums! Hela menyn är ju Härjedalsinspirerad.