• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Jessi85, så segt med gäster som inte visar respekt.. men om du ringt en gång så får det ju vara bra sen kan man tycka. Vi hade osa i måndags men fortfarande ca 10 pers som inte osat.. Väntar till söndag sen ringer vi! Behöver ju spåna placering.

• 20110519
    meandmylove skrev 2014-05-15 09:04:28 följande:

Fy så tråkigt med klänningen, förstår om du blir stressad!

Har tyvärr inga tips..

Här har knutar bärjat lösas upp, vi har nu fått tag i full styrka av serveringspersonal. Det stora är väl bordsplacering, bordsplaceringskartor och vigselprogrammen som ska printas (förberedda på datorn dock).

Jag har fått en vagel som jag kämpar med att massera bort innan bröllopet.. Har både naglar, smink frisör inbokad, funderar på att ta en ansiktsbeh med brynplock någon dag innan. Ska ni på mycket behandlingar? Jag fyller år på torsdag så har passat på att önska mig lite sånna skämma bort mig saker :)

Jag har också frisör, smink och naglar inbokat till samma vecka vi gifter oss. Men både jag och min blivande man har bokat in varsin helkroppsmassage samma vecka för att kunna slappna av helt. Kommer vara så skönt. 
    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • jessi85
    meandmylove skrev 2014-05-15 12:50:53 följande:

Jessi85, så segt med gäster som inte visar respekt.. men om du ringt en gång så får det ju vara bra sen kan man tycka. Vi hade osa i måndags men fortfarande ca 10 pers som inte osat.. Väntar till söndag sen ringer vi! Behöver ju spåna placering.

Ja visst är det trist! Jag fattar ju att vårt bröllop inte är en sån stor grej för våra gäster som det är för mig, men de kan ju iaf ge något livstecken ifrån sig...
  • 20110519

Vi hade osa 1 maj. Vi har fortfarande inte hört av vissa personer. Varken tack för inbjudan eller ja/nej på inbjudan. Så då får de vara, vill de inte komma så behöver de inte. Ett par har dispans på att svara till 1 juni för hon är gravid och vet inte om hon orkar resa. Hon beräknas föda i aug, men henne har jag pratat med. Sa att det vore roligt om de kom, men hennes hälsa går först, även om det vore kul för mig då det är en av mina äldsta vänner.

Men jag tycker inte att man ska jaga de alls. Då menar jag de som inte har hört av sig. Det är några som har kontaktat mig efter den 1 maj, men de har då tackat nej, den sista som tackade ja var 30 april, så hon var ute i sista stund. 

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • meandmylove

Skönt med massage.. Jag var på massage för ca 2 månader sedan, vill gärna göra igen fast i helsingborg där vi gifter oss men det är svårt att hitta gravidmassage till hyffsat pris!

Nu börjar jag känna att jag får panik att jag inte har panik? Vet liksom inte riktigt vsd jag ska görs nu? Får kolla igenom checklistan igen ikväll!

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-05-15 12:50:53 följande:

Va tråkigt att det ska vara så svårt att svara!

Vi hade OSA 1maj men hörde av oss via fb till de som inte hört av sig 30 april med en liten påminnelse typ "imorgon är sista dagen att svara" Då fick vi in de sista svaren. Nu tror jag att vi hade fått in svaren av några av dem samma dag oavsett men varför chansa. 
  • Power of Love

På lördag ska det sista fixas för bröllopet. Då ska vi träffa vigselförättaren, beställa tårtan, köpa skjorta och skor till fästmannen. 
    Efter det så är det bara tidschemat kvar att fixa för vår del. Ringarna får vi när som helst till veckan (inskickade för gravering) och så väntar jag med spänning på att få tillbaka morgongåvan som också är inskickad på gravering. Ska bli mycket spännande att se om de förstpd mina önskemål :) 

• iso

Med typ sex veckor kvar till bröllopet beställde jag idag spontant en ny brudklänning med ca sex veckors väntetid. det gäller att ligga på maringalen.... :)

• iso

meandmylove: jo men det vet dem och det skulle lösa sig. ändå lite nervöst :) samtidigt så känns denna mer som vad jag var ute efter från början. jag har ju haft sånt krångel med skräddarna också att jag liksom tröttnat på den andra lite även om den är fin. får väl sälja den. mannen fick vara med idag och han tyckte också att det kändes mer "jag". 

har tyvärr ingen bild..än. men den är väldigt enkel och lite bohemkänsla. 

www.zetterbergcouture.se/kollektioner/ss2014/

här är länk till samma kollektion som den är ifrån, fast min fanns inte med på bild. 

känns som att ju närmare bröllopet kommer desto mer grejer krånglar jag till. fick för mig häromdagen att vi kanske skulle ha gåvor till gästerna också. oklart varför, tror inte det blir av. sen blir jag hyperstressad för minsta lilla grej, typ att mannen behöver byta till en storlek större i kavajen han köpte. men han tror det finns typ all tid i världen att byta och inget händer. han har flera ansvarsområden där verkligen ingenting händer. kommer ha tjatat sönder honom till W-day. :)

har ni fått löst allt nu?

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet