• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Nokaro

Vi kommer att anlända sist till festplatsen för att efter vigseln skall vi ta bröllopsfoton. Under den tiden kommer gästerna att ta sig dit, en promenad på 750 m från kyrkan. 
    Väl där framme tar vår toastmadam hand om gästerna tills vi kommer. När vi anländer till platsen blir det brudskål med skumpa och jordgubbs-spett. Min mamma och hennes sambo kommer att ansvara för brudskålen vilket de själva ville göra :)

Hjälp! Inte länge kvar nu! It´s the final countdown snart!

• AnnaRank

Vi kommer också fotografera oss efter vigseln, och gästerna blir då skjutsade till festlokalen. Kommer ni att severa någon lättare mat till gästerna då? Vi ska gifta oss 14.00 och har planerat middagen till 18.00. Blir det för länge utan mat?

• Nokaro
    AnnaRank skrev 2014-05-14 11:32:07 följande:

Vi kommer också fotografera oss efter vigseln, och gästerna blir då skjutsade till festlokalen. Kommer ni att severa någon lättare mat till gästerna då? Vi ska gifta oss 14.00 och har planerat middagen till 18.00. Blir det för länge utan mat?

Våra gäster blir bjudna på jordgubbsspett och torrostade nötter tillsammans med champagenen. Vi gifter oss kl 14.30 och middagen börjar vid 18. 
  • meandmylove

Annarank, som nokaro skriver är nog något att plocka med bra, men inte en hel måltid då. Typ frukt nötter oliver snittar eller Whatever. Bara så man kan stoppa något i munnen.

Idag är alla vaserna klara, 96 st. Vet inte riktigt vad jag ska pyssla med nu... kanske förbereda "paper tissue balls" som ska hänga över buffén och ev på innergården.

Sen är det ju fortfarande det stora dilemmat, serveringspersonal... Shit alltså.

• Milli

Va hos sömmerskan idag men fick väldigt dåliga besked, de går inte fixa min klänning!! Brast i gråt och vill bara skita i allt nu... Är dessutom så himla trött och sliten, hemma från jobb mellan 21-22 varje dag denna veckan och vet inte hur jag skulle ha tid att hitta något nytt när de bara är en månad kvar... Funderat några gånger nu på varför vi inte bara åket till las vegas å gifter oss å skiter i alla andra... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (behövde nog bara spy ur mig lite)

• AnnaRank
    Milli skrev 2014-05-14 13:12:17 följande:

Va hos sömmerskan idag men fick väldigt dåliga besked, de går inte fixa min klänning!! Brast i gråt och vill bara skita i allt nu... Är dessutom så himla trött och sliten, hemma från jobb mellan 21-22 varje dag denna veckan och vet inte hur jag skulle ha tid att hitta något nytt när de bara är en månad kvar... Funderat några gånger nu på varför vi inte bara åket till las vegas å gifter oss å skiter i alla andra... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (behövde nog bara spy ur mig lite)

Vad har hänt med din klänning?
  • Jonnas

Vi har väntat på paket från Usa som min sambo beställde när han var på affärsresa men paketet kom till hotellet 1h efter att han åkt och idag fick vi reda på att det suttit fast i tullen men nu har det löst sig och kommer att komma *Wihoo* .

Vi ska fylla små champagne färgade tyllpåsar med personliga M&ms med bilder och texter som vi valt.

Var superledsen igår och trodde att det var kört men är så lättad nu.
  • Nokaro
    Jonnas skrev 2014-05-14 13:25:11 följande:
    Vi har väntat på paket från Usa som min sambo beställde när han var på affärsresa men paketet kom till hotellet 1h efter att han åkt och idag fick vi reda på att det suttit fast i tullen men nu har det löst sig och kommer att komma *Wihoo* .

Vi ska fylla små champagne färgade tyllpåsar med personliga M&ms med bilder och texter som vi valt.

Var superledsen igår och trodde att det var kört men är så lättad nu.
    Men gud vilka roliga m&ms! Jätte kul! Var beställer man såna?

Skönt att paketet kommit nu!
  • meandmylove

Milli; vad har hänt med klänningen? Går det inte att vända sig till annån sömmerska?

Såklart kan du boka tid hos butiker och informera direkt om när du gifter dig och att du måste ha klänningar som du kan få innan datumet.

Jag tycker annars du ska kolla blocket, där finns hur mycket som helst. Kolla i ditt närområde och om det skulle behövas ändring så fixar sömmerska det!

Var i Sverige bor du?

Kramar till dig!

Jonnas; Kul att paketet kommer! Jag kommer att ni beställt det för länge sedan,eller om någon annan sagt samma men det är ju inte då stor chans.

:)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet