• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • widuse

Jag behöver förslag på vad man kan lägga i "nöd och akut"- korgen på badrummet i festlokalen! Jag har köpt en fin korg och än så länge; plåster, nål och tråd, Ipren, resorb, tuggummi, tamponger, halstabletter. Vad mer??

I helgen blev min sambo svensexad :) han hade en fantastisk dag och kväll ( jag med - jag var på Justin Timberlake) . Han lyckades dock slita av ett muskelfäste i magen då han fick brottas mot en champion av ngt slag.... Herrejisses!

• iso
    meandmylove skrev 2014-05-13 20:01:07 följande:

ISO, det får man ju förutsätta! Ja det tänkte vi också. Men ska ni ha någon speciell musik? Eller ska toastmastern typ säga att här kommer brudparet? Annars kommer ju ingen märka att man kommer haha

njae, det kommer vara musik på stället vi är på. bakgrundsmusik så den står på och så går vi in liksom tror jag. (du hör ju osäkerheten i detta nu när jag börjar fundera). tror inte toastmasterna säger något mer än kanske att när vi väl är där att de utbringar en skål. shit, ju mer jag skriver desto mer märker jag att vi inte funderat över detta tillräckligt. en sak till upp på listan.... :)
  • meandmylove

Widuse, hjälp vilken svensexa haha! Men det var säkert värt det ;).

Ett tips till korgen är deo och en liten hårspray! Kanske en handkräm? Kanske bindor och skavsårsplåster, hårnålar. Jag bara brainstormar lite, mycket har man ju hemma som man kan lägga i!

Jag hade gärna gjort korg till toaletten men eftersom det är en stor lokal med 6 toaletter orkar jag inte göra 6 korgar direkt!!

• meandmylove

ISO, ja allt börjar verkligen komma ner på detalj nivå och det är många saker som oroar mig lite. Tex detta med om vi ska väcka uppmärksamhet när vi kommer till festen. Brudskål en, är det då ett typ "hurra hurra hurra" men utbringar? Ska vi ta mat först eller sist? Hur gör man med brudvals en? Ska det också väckas uppmärksamhet? Eller ska man bara börja spela ochh sänka belysningen?

• 20110519

Ser att ni pratar om bordsplacering, hade många sidor att läsa bara från igår när jag var inne. Vi kommer att ha våra bord som ett U med ett traditionellt honnörsbord. Kommer att bli 8 platser på varje bord och varje sida. Så totalt är vi 40 pers.

Detta blir vårat honörsbord. Gjorde klart bordsplaceringen nu i helgen men bröllopet är 140620 så länge kvar

Min mormor, Svärmor, pappa, Jag, min man, mamma, svärfar, makens farmor

Sen 8 på varje sida ut på långbordens tungor. 

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • iso
    meandmylove skrev 2014-05-13 21:37:26 följande:

ISO, ja allt börjar verkligen komma ner på detalj nivå och det är många saker som oroar mig lite. Tex detta med om vi ska väcka uppmärksamhet när vi kommer till festen. Brudskål en, är det då ett typ "hurra hurra hurra" men utbringar? Ska vi ta mat först eller sist? Hur gör man med brudvals en? Ska det också väckas uppmärksamhet? Eller ska man bara börja spela ochh sänka belysningen?

vad menar du med brudskålen? vilken är den? jag tänker att toastmasterna får lösa allt sånt. hurra hurra hurra tror jag vi undviker :) 

vi får maten serverad så vi behöver inte fundera på den delen. det här med brudvalsen (i vårt fall inte vals utan dans) oroar mig lite. dels låten, hur jag ska röra mig i min klänning osv. jag tror våra toastmasters markerar på något sätt och att låten drar igång och att vi då ställer oss och kör igång. 

sen är jag lite orolig för "lekar". där har vi varit ganska tydliga men allt kan ju inte undvikas heller.... 
  • meandmylove

Brudskål är vad jag förstått första skålen efter vigseln innan middagen. När brudparet anlänt till festen/middagen. Oftast skålas det i champagne/mousserande.

"Till brudparets ära och lycka utbringas brudskålen."

"Den ska enligt gammal sed vara en enda skål och ordet brudskål ska inte upprepas under bröllopsmiddagen."

Detta citerat från Magdalena Ribbing som även ger förslag på vad den som utbringar skålen kan säga:

"-Svea och Sven önskas en underbar framtid och all lycka i den traditionella brudskålen. Skål!"

"Ofta förekommer det att ett fyrfaldigt, eller trefaldigt leve utbringas för brudparet i samband med den."

• Jonnas
    iso skrev 2014-05-13 17:41:46 följande:

jättefina! kul att det är nån mer än jag som väljer diamanter. :)

själv har jag  en alliansring (13 stenar) som förlovningsring med princesslipade diamanter. vigselringen ska vara lite smalare i skenan och kommer att ha en ganska stor lite rektangulär cushionslipad diamant (modifierad briljant).

LÄNGTAR ihjäl mig sen jag beställde i vintras. kvalitén på stenarna är ungefär som dina (det skiljer ett steg i färg mellan den stora och de små för min del, men det syns nog inte när det är såpass nära i nivå). 

Glömde skiva att jag har en liten diamant i vigselringen mellan våra namn .
  • iso
    meandmylove skrev 2014-05-13 22:43:53 följande:

Brudskål är vad jag förstått första skålen efter vigseln innan middagen. När brudparet anlänt till festen/middagen. Oftast skålas det i champagne/mousserande.

"Till brudparets ära och lycka utbringas brudskålen."

"Den ska enligt gammal sed vara en enda skål och ordet brudskål ska inte upprepas under bröllopsmiddagen."

Detta citerat från Magdalena Ribbing som även ger förslag på vad den som utbringar skålen kan säga:

"-Svea och Sven önskas en underbar framtid och all lycka i den traditionella brudskålen. Skål!"

"Ofta förekommer det att ett fyrfaldigt, eller trefaldigt leve utbringas för brudparet i samband med den."

OK, vi kommer ju gifta oss efter middagen så jag antar att vi har nån annan variant. jag/vi försöker styra bort från alltför mycket av de supertradionella inslagen faktiskt, inte för att det är fel på dem utan för att det inte passar vår fest liksom. någon form av skål blir det ju såklart, men om ordet brudskål finns med kan jag inte garantera :)
  • iso
    Jonnas skrev 2014-05-13 23:25:52 följande:
    Glömde skiva att jag har en liten diamant i vigselringen mellan våra namn .
    Åh, vad fint! aldrig hört talas om det förut, men det var ju verkligen en strålande idé :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet