• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • tess
    Nokaro skrev 2014-05-13 08:35:49 följande:
    Jag har oxå ångest över bordsplaceringen.. Vi vet inte hur vi ska placera våra föräldrar. Vi kommer inte kunna sitta traditionsenligt med föräldrarna vid vårt bord för att min blivandes pappa är inte ens bjuden och min mamma o pappa är skilda och inte sams samt att både min mamma och min blivandes mamma har en ny partner. 
    Herregud... Vi funderade på att bara vi två sitter ensamma vid ett bord och sedan placerar vi föräldrar borden närmast oss.
    Kamrater med samma problem löste det genom att sätta sina närmaste vänner vid honörsbordet och sedan sätta alla släktingar inkl föräldrar tillsammans med övriga gäster.
    JAg kollade med ägarna av lokalen hur den bästa placeringen av borden är om man är x antal gäster så nu har vi ett honörsbord och 4 tungor. Så det var aldrig någor problem för vår del.
  • jenniie123

På fredag är det bara 3 veckor kvar! Hörrni det närmar sig med stormsteg. Ska prova hela klädseln sista gången nästa vecka. Till helgen ska vi reka det sista med kontitorn, präst och florist. Dock ska vi boka in en övningsdag i kyrkan samma vecka vi gifter oss.
    Det som är kvar är att göra klart bordplaceringen, festprogrammen och vigselprogrammen. Vi gör gästpresentation om varje gäst, jättekul men svårt!

• Jonnas

Ja det kanske jag har sagt , minns inte själv (bröllopshjärna) .

De är beställda från www.mymms.com/, enda tråkiga är att vi fick betala 100 dollar i frakt :-O för att han inte hann ta med sig dem . Men men huvuvdsaken är att dom är på väg nu.

Gällande brudskålen kommer vi ha små fyllda croustader där vi gör fyllningen själva, enkelt gott & billigt!

• Caisa

Skrev det här inlägget på min blogg för ett år sedan... Nu är det bara 3 veckor kvar! <3 :)

7 juni 2014
  • Betty84

Hej tjejer.

Nu har jag med hjälp av min tärna provat klänningen för första gången hemma. 

Hämtade hem den i lördags. Nu när jag provade den upptäckte vi ett hål i släpet, där spetsen är påsydd. Vidare är det bruna och svarta fläckar på sömmen. Dessa fläckar är inte stora, och syns bara om man kollar noga, MEN, om man köper en klänning för nästan 10 000, skall man då acceptera sånt?

En annan sak är att spetsen ser nött ut vid brösten. Alltså ser det ut som att nån kommit åt med typ ett kardborreband och sen dragit bort den. 

Jag är hemma sjukskriven och mår inte särskilt bra. Vet inte om jag orkar bråka med butiken. Skickar jag min mor kommer hon kräva pengarna tillbaks och så står jag utan klänning 1,5 mån innan bröllopet. 

Så ledsen just nu, vad hade ni gjort??

• iso
    Betty84 skrev 2014-05-14 20:10:59 följande:

Hej tjejer.

Nu har jag med hjälp av min tärna provat klänningen för första gången hemma. 

Hämtade hem den i lördags. Nu när jag provade den upptäckte vi ett hål i släpet, där spetsen är påsydd. Vidare är det bruna och svarta fläckar på sömmen. Dessa fläckar är inte stora, och syns bara om man kollar noga, MEN, om man köper en klänning för nästan 10 000, skall man då acceptera sånt?

En annan sak är att spetsen ser nött ut vid brösten. Alltså ser det ut som att nån kommit åt med typ ett kardborreband och sen dragit bort den. 

Jag är hemma sjukskriven och mår inte särskilt bra. Vet inte om jag orkar bråka med butiken. Skickar jag min mor kommer hon kräva pengarna tillbaks och så står jag utan klänning 1,5 mån innan bröllopet. 

Så ledsen just nu, vad hade ni gjort??

jag hade inte accepterat. förstår att det är jobbigt om du är hemma sjukskriven för annat, men försök orka eller ta hjälp av någon. för 10 000 kr ska du absolut få en ren och hel klänning. hoppas det löser sig!
  • meandmylove

Precis som iso skriver så ska du absolut ta kontakt med butiken. Be någon annan ta tag i det åt dig om du inte har orken. Kanske din blivande?

Förklara att du inte är nöjd med produkten, att du vill få det korrigerat och klart till veckan före bröllopsdagen alt ekonomisk kompensation och behålla klänningen eftersom tiden är knapp.

Självklart ska de hjälpa dig om klänningen är i det skick du beskriver. Har du fått klänningen uppsydd i butik eller är den beställd från kedja (typ pronovias, mori lee osv)?

Stå på dig!

Nu har vi äntligen fått tag i serveringspersonal efter många om och men. Det känns jätteskönt att ha det avklarat trots att det nu går över vår planerade budget på den posten men vi ligger lägre på nästan alla andra poster så det känns absolut OK.

Någon som ska ge tärnor eller marskalk typ present? Min svåger lagar all mat till oss så jag vill ge honom ett extra tack. Kanske en riktigt grym flaska vin? Han tjänar ruggigt bra så pengar eller något sånt är liksom uteslutet.

• Betty84

Tack för era svar. Jag, min mor och min tärna åker in till affären imorgon. 

Klänningen är beställd från Aspera by Alicija Eklöv

• LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-05-14 13:12:17 följande:

Va hos sömmerskan idag men fick väldigt dåliga besked, de går inte fixa min klänning!! Brast i gråt och vill bara skita i allt nu... Är dessutom så himla trött och sliten, hemma från jobb mellan 21-22 varje dag denna veckan och vet inte hur jag skulle ha tid att hitta något nytt när de bara är en månad kvar... Funderat några gånger nu på varför vi inte bara åket till las vegas å gifter oss å skiter i alla andra... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (behövde nog bara spy ur mig lite)

Nej va trist
  • Blivandefrufinger
    Nokaro skrev 2014-05-14 10:56:03 följande:

Vi kommer att anlända sist till festplatsen för att efter vigseln skall vi ta bröllopsfoton. Under den tiden kommer gästerna att ta sig dit, en promenad på 750 m från kyrkan. 

Väl där framme tar vår toastmadam hand om gästerna tills vi kommer. När vi anländer till platsen blir det brudskål med skumpa och jordgubbs-spett. Min mamma och hennes sambo kommer att ansvara för brudskålen vilket de själva ville göra :)

Hjälp! Inte länge kvar nu! It´s the final countdown snart!

Åh vad gott det lät med jordgubbsspett, vill du berätta mer om det? Jag är jordgubbstokig!!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet