• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom
    Nokaro skrev 2014-05-17 21:04:39 följande:

Idag har jag provat klänningen för sista gången innan den stora dagen! Det är som en dröm! Mannen är på svensexa så min brudtärna har hängt hos oss för lite småplanering. Mysig dag! Här ser ni klänningen en sista gång innan jag blir fru :)

Jättefin, riktigt fluffig och härlig kjol
  • Maries31

I morse ringde våra vänner och sa att de skulle åka över till Danmark och undrade vad vi behövde så nu slipper vi åka och handla själva, så sköööönt!!!!

Vi har också inhandlat två smokingar till sönerna idag och igår var vi och tittade på platser för bröllopsfotograferingen. Känns skönt att det händer lite :) Sambon köpte dessutom sin egen smoking i veckan som gick så nu har alla kläder till den stora dagen! :)

• meandmylove

Maries31, jäklar va snälla vänner! Men hade ni tänkt åka till dk? Där är ju tyvärr inte lika billigt längre, men kanske billigare än här iallafall! Kommer från Hbg så dk är ju närmsta grannstad..

Här är också allas kläder klara, utom lillans skor! Attans va svårt! Hm har ju vanliga enkla ballerina för 79, nästa steg är liksom zaras prinsessskor för 299. Varför finns inget mellanting? Jaja, det blir väl festskorna i slutet iallafall!

• Caisa

Igår blev jag hippad :) Istället för en tripp till Rappne med svägerskan och mamma blev jag överraskad av mina närmsta vänner utanför porten. De slängde på mig en T-shirt med tryck "Bride to be", en krona och rosa solbrillor. Själv bar de en likadan T-shirt med tryck "Bride Security"!

Vi satte oss på tåget mot okänd destination, och hamnade vid vattnet i Stockholm och åt lunch. Sedan tog de med mig till Sturebadet Marina Tower - trodde knappt det var sant! Det blev flera timmar inne på spa't med Hamam-ritual, bastu, bubbelbad och massor av prat. I början var vi helt ensamma där, ännu bättre! På kvällen blev det kaffe från Starbucks och sedan hem till svägerskan för hemgjorda nymalda hamburgare, chokladfondant, skräckfilm, anden i glaset och sleepover. Såååå mysigt! Dagen var verkligen perfekt, hade inte kunnat drömma om en bättre möhippa och jag är så tacksam till mina tjejer för att de gav mig den här helgen. 

7 juni 2014
  • Maries31
    meandmylove skrev 2014-05-18 19:38:24 följande:

Maries31, jäklar va snälla vänner! Men hade ni tänkt åka till dk? Där är ju tyvärr inte lika billigt längre, men kanske billigare än här iallafall! Kommer från Hbg så dk är ju närmsta grannstad..

Här är också allas kläder klara, utom lillans skor! Attans va svårt! Hm har ju vanliga enkla ballerina för 79, nästa steg är liksom zaras prinsessskor för 299. Varför finns inget mellanting? Jaja, det blir väl festskorna i slutet iallafall!

Ja vi har som tur är en massa toppenmänniskor runt omkring oss :) Vi har snart all alkohol vi behöver med hjälp av vänner och familj som åkt till Tyskland, Lettland och Danmark :)
    Själva skulle vi ha åkt till Lettland men nu sparar vi in kostnaden för resan också :) Men visst, det är inte superbilligt i Danmark men betydligt billigar än i Sverige blev det och som sagt... inga resekostnader :)
  • Power of Love
    iQbee skrev 2014-05-17 11:06:54 följande:

Jag lyckades ladda upp lite bilder...
    MIn klänning... Är inte klar i ryggen men den exakt somjag önskat :)

ooch vår ringkudde som jag sytt av spetsen som blev över =)

Vilken fin klänning och framför allt spetsen är riktigt vacker! :) 
  • Power of Love

Igår var vi och träffade vigselförättaren. Känns som vi gjorde ett bra val, hon var riktigt trevlig :) Vi fick även det sista köpt. Passade även på att köpa ballerinaskor till mig som jag kan byta till när jag blir trött i fötterna. 

Tårtan är också beställd nu. Blir med blåbärssmak så det gäller att inte spilla ;)

Så nu är det bara småsaker kvar. Allt annat "stort" som dukning, festhäften har vi andra som sköter. Bara 19 dagar kvar!

• iQbee
    Power of Love skrev 2014-05-18 21:58:49 följande:

Vilken fin klänning och framför allt spetsen är riktigt vacker! :) 

Tack :))

Caisa: det ser helt klart ut som ni haft en lyckad möhippa:)
  • Nokaro
    LinaNordstrom skrev 2014-05-18 08:28:02 följande:
    Jättefin, riktigt fluffig och härlig kjol
    Tack så jätte mycket! Jag känner mig riktigt fin i den och längtar tills min blivande får se den på mig! Den sitter helt perfekt! 
    Släpet kan jag haka upp på rumpan sen när jag ska dansa m.m :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet