• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • jenniie123
    LinaNordstrom skrev 2014-05-22 08:27:35 följande:

Jag sitter nu och håller på att bråka med mina festprogram, tror det är min skrivare som gör att det inte blir bra när dom skrivs ut. Ska testa på mammas jobb och se om det funkar bättre. Jag tänkte att vi skulle ha en liten presentation av gästerna men dom är ju rätt många! Har ni gjort det?

För övrigt hinner jag inte med så mkt planering just den här veckan då jag bara är ledig en dag. Men nästa vecka jobbar jag lite mindre så då ska hållaren till släpet på klänningen sys klart. 

Jag tror att vi valt musik också, ingång blir Canon in D och utgång Concerning Hobbits. 

Är snart så gott som klar med våra festprogram. Vi har 54 gäster på vårt bröllop, och vi har skrivit en liten presentation om alla, typ 2-4 rader. Jag tror det blir uppskattat! Vi har inte tagit med något pyssel eller korsord eller sådant som man kan ha med. Vi tror inte att vi behöver hålla dem sysselsatta. :)

Idag har jag varit och färgat utväxten på håret också, samt infröskaffat schampo och balsam så håret är sådär fint på daget D.

Nästa vecka ska jag prova hela ytstyrslen en sista gång och skriva ut både festprogram och vigselprogram. Imorgon är det bara två veckor kvar!!! Haha, häftigt :)

• Power of Love
    LinaNordstrom skrev 2014-05-22 08:27:35 följande:

Jag sitter nu och håller på att bråka med mina festprogram, tror det är min skrivare som gör att det inte blir bra när dom skrivs ut. Ska testa på mammas jobb och se om det funkar bättre. Jag tänkte att vi skulle ha en liten presentation av gästerna men dom är ju rätt många! Har ni gjort det?

Vi valde att ha en väldigt kort presentation. Typ "Anna - vän till bruden, gift med Henrik" osv. Det tar för stor plats i festhäftet annars och dessutom är varken jag eller sambon så förtjust i de beskrivningarna som förklarar intressen, yrken osv.
  • Power of Love
    Caisa skrev 2014-05-22 10:03:22 följande:

Igår fick vi äntligen träffa vår präst. Hon var jättetrevlig och glad, och pratade perfekt engelska! Hela ceremonin kommer att vara på engelska, spännande! :)

Och nu är det bara två veckor kvar! Det enda jag har kvar att göra är att ordna placeringskorten, som jag skriver ut här på jobbet. Så det är inga problem, tar det när jag hinner helt enkelt. Jag och tärnan ska träffas och baka det sista till festen också, men det är inte så mycket.

Nu börjar pirret komma. Är inte nervös, bara förväntansfull. Det kommer att bli så underbart! :)

Va härligt att funkar så bra med prästen :)

Vi har också två veckor kvar nu. :) 
  • Power of Love
    Caisa skrev 2014-05-22 10:03:22 följande:

Igår fick vi äntligen träffa vår präst. Hon var jättetrevlig och glad, och pratade perfekt engelska! Hela ceremonin kommer att vara på engelska, spännande! :)

Och nu är det bara två veckor kvar! Det enda jag har kvar att göra är att ordna placeringskorten, som jag skriver ut här på jobbet. Så det är inga problem, tar det när jag hinner helt enkelt. Jag och tärnan ska träffas och baka det sista till festen också, men det är inte så mycket.

Nu börjar pirret komma. Är inte nervös, bara förväntansfull. Det kommer att bli så underbart! :)

Va härligt att funkar så bra med prästen :)

Vi har också två veckor kvar nu. :) 
  • LinaNordstrom

Jag har pysslat ihop en ringkudde idag, använde tyg från en av tärnklänningarna som ändå inte passade
  • meandmylove

Många frågor poppar upp i hjärnan..

Går vi in huvudentrén till kyrkan på dagen D?

Vilken sida går jag på?

Måste min släkt sitta på min sida?

Har jag förlovningsringen på mig när vi går in och sätter bara på vigselringen?

Han då? Han har förlovningsring som nu blir vigselring. Ska han också ta på den vid altaret?

Håller vi handen när vi går in?

Sitter båda bak i transporten från kyrka till festlokal, som i film?

Om min dotter (1,5) sitter i kyrkbänken och ropar "mamma mamma mamma mamma man mamma mamma". What to do?

Så många frågor som gör mig nervös..

• jenniie123
    meandmylove skrev 2014-05-22 20:25:30 följande:

Många frågor poppar upp i hjärnan..

Går vi in huvudentrén till kyrkan på dagen D?

Vilken sida går jag på?

Måste min släkt sitta på min sida?

Har jag förlovningsringen på mig när vi går in och sätter bara på vigselringen?

Han då? Han har förlovningsring som nu blir vigselring. Ska han också ta på den vid altaret?

Håller vi handen när vi går in?

Sitter båda bak i transporten från kyrka till festlokal, som i film?

Om min dotter (1,5) sitter i kyrkbänken och ropar "mamma mamma mamma mamma man mamma mamma". What to do?

Så många frågor som gör mig nervös..

När ska ni träffa prästen? Då får ni svar på flera av dina frågor :)
  • meandmylove

Träffar honom på fredag om en vecka, går väl skriva ner alla knäppa frågor och försöka ha mod att ställa även dumma frågor :D

• Caisa

Åååh fattar ni att det snart är juni? Hur gick det till? Häromdagen satt jag ju här och skrev att det var 7 månader kvar och att jag började bli lite stressad. Iiihihihi! Om 15 dagar är det dags. Är inte så "cheesy" av mig egentligen men jag tittar på min blivande man och känner en mjuk bubblande lycklig känsla och flinar töntigt. Tänk att något kan kännas så rätt. :)

7 juni 2014
  • Kittwn

Sitter också hela tiden och räknar ner dagarna! Idag kommer min mamma hit med klänningen. Oh vad spännande det skall bli att prova. Skall förhoppningsvis hämta ut våra ringar idag med.

När mamma kommit så skall vi pyssla ihop våra välkomstkorgar till alla tillresta gäster och maaassor med små ljuslyktor till borden. Annars är vi ganska klara faktiskt

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet