• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • AnnaRank
    jenniie123 skrev 2014-05-25 15:07:02 följande:

Är det någon mer som har valt att gå in med sin pappa, och överlämnas vid altaret?

Vi har valt det, men jag vet inte i vilken ordning man går in. Det brukar väl vara så att budgummen och hans bestman redan står i kyrkan? Går min brudtärna sedan, och sist jag och pappa? Eller går jag och pappa först och sedan min brudtärna?

Tacksam för svar :)

Ps. 12 dagar kvar!!!

Vi gör likadant. Min sambo och hans bestman kommer stå där inne, sen kommer vår dotter som är ringbärare, sedan mina två tärnor (på rad, efter varandra) och sist jag och min pappa.
  • Power of Love

Igår hade jag min möhippa :)
    Vi startade på gustaviks relax (örebro) där vi njöt av solen och badade. :) Sedan hade de bokat in dansklass med discodans. När jag hörde att det var Disco de valt undrade jag om de hade en anning om hur dagens discodans ser ut. Jag har däremot sett uppvisningar i disco och har aldrig begripit mig på dansen :p och det var så svårt jag trodde. Men kul att testa. :)

Sedan var det middag som en av mia kompisar hade lagat, det var underbart gott och kvällen var riktigt trevlig och precis lagom. Jag ville inte ha nåt ut på krogen ch festandet så en tjejmiddag var verkligen perfekt. :) 
    Det roligaste var nog att några av mina kompisar hade rest hela vägen till Örebro fast det är en bra bit för dem att åka. När jag fick se mina gamla gymnasiekompisar på morgonen började jag nästa gråta av glädje , jag hade inte sett ena tjejen på 1,5 år och den andra på över 2 år. 

Sov över i Örebro och blev bjuden på brunch sen när jag kom hem mötes jag av delar av svensexegänget som var på väg hem. De hade festat till kl 5 i natt och de flesta även där hade resväg så en del av dem sov över i Karlskoga. Fästmannen hittade jag utslagen i soffan. ;) De hade kört gokart och sedan grillat hemma hos en av våra vänner. Tror att fästmannen var riktigt nöjd. Vi har inte pratat så mycket eftersom han mest har sovit under dagen ;)

• Caisa
    Power of Love skrev 2014-05-25 18:08:14 följande:

Igår hade jag min möhippa :)
    Vi startade på gustaviks relax (örebro) där vi njöt av solen och badade. :) Sedan hade de bokat in dansklass med discodans. När jag hörde att det var Disco de valt undrade jag om de hade en anning om hur dagens discodans ser ut. Jag har däremot sett uppvisningar i disco och har aldrig begripit mig på dansen :p och det var så svårt jag trodde. Men kul att testa. :)

Sedan var det middag som en av mia kompisar hade lagat, det var underbart gott och kvällen var riktigt trevlig och precis lagom. Jag ville inte ha nåt ut på krogen ch festandet så en tjejmiddag var verkligen perfekt. :) 
    Det roligaste var nog att några av mina kompisar hade rest hela vägen till Örebro fast det är en bra bit för dem att åka. När jag fick se mina gamla gymnasiekompisar på morgonen började jag nästa gråta av glädje , jag hade inte sett ena tjejen på 1,5 år och den andra på över 2 år. 

Sov över i Örebro och blev bjuden på brunch sen när jag kom hem mötes jag av delar av svensexegänget som var på väg hem. De hade festat till kl 5 i natt och de flesta även där hade resväg så en del av dem sov över i Karlskoga. Fästmannen hittade jag utslagen i soffan. ;) De hade kört gokart och sedan grillat hemma hos en av våra vänner. Tror att fästmannen var riktigt nöjd. Vi har inte pratat så mycket eftersom han mest har sovit under dagen ;)

Åh vad härligt det låter! :)
    7 juni 2014
  • meandmylove

Då har jag ocksåblivit hippad!

Blev överraskad hemma när jag var på toa av mina systrar och bästa vän. De tog mig i bilen sen båten till marstrand och vi promenerade i solen och hade det ljuvligt. Efteråt tog dom mig till LYX brunch vid havet. Där åt vi gott och hade det underbart i timmar.

En perfekt möhippa för en höggravid brud ??

• meandmylove

Glömde skriva att det bästa var ju helt klart att göra något utan att passa upp på min lilla dotter hela tiden!! Så skönt att bara vara själv med bästa sällskapet. :D

• Nokaro

Godmorgon alla blivande brudar!

Hoppas ni haft en bra helg med möhippor m.m.

Själv har vi haft provfotografering med vår bröllopsfotograf ute i parken där vi ska ta våra bröllopsfoton. Sedan har vi även träffat vår präst och gått igenom vigseln och valt psalmer och in-utgångs marscher. Vår präst är toppen! Kändes så bra och naturligt med honom. Han var ung och kändes modern. I 35 års åldern. Hade ändå jobbat som präst i 10 år. Han pratade som vi och skämtade till det lite då o då.
    Sa bl.a att tänk på att när ni går fram i kyrkan så gå inte för fort. Vissa har skitbrottom springer fram som travhästar och då blir det lite fel. Samtidigt om man går för sakta kan man tappa balansen och ramla omkull och i värsta fall slå sig eller nåt. Han sa verkligen SKITBROTTOM. haha!
    Han hjälpte oss att välja psalmer genom att sjunga dem för oss så då fick vi höra hur de låter oxå och inte bara läsa texten i psalmboken:)

Det känns super bra och nu känns det helt plötsligt så verkligt på ett annat sätt.

Dessutom har vi lyckats komma igång med bordsplaceringen och det verkar som vi får till det ganska bra trots allt!

19 dagar kvar :) 

• Caisa
    meandmylove skrev 2014-05-26 08:09:54 följande:

Då har jag ocksåblivit hippad!

Blev överraskad hemma när jag var på toa av mina systrar och bästa vän. De tog mig i bilen sen båten till marstrand och vi promenerade i solen och hade det ljuvligt. Efteråt tog dom mig till LYX brunch vid havet. Där åt vi gott och hade det underbart i timmar.

En perfekt möhippa för en höggravid brud ??

De borde ha låtit dig hoppa fallskärm och sälja bröstkläm på stan! Haha. ;)
    Låter som att du hade en underbar möhippa! :)
    7 juni 2014
  • meandmylove

Nokaro, så skönt att mötet med prällen vad avslappnat! Vi ska träffa vår på lördag så får vi se hur det går. Jag tar med mamma som kan allt sånt så man inte glömmer något. Fick ni "provgå"? Bordsplaceringen känns sådär faktiskt, det är svårt att göra alla helt nöjda men ska fila lite mer så får vi se..

Vigselprogrammet ska printa inför mötet med prällen så det bara kan justeras och printas ut i mängder efteråt. Annars känns alltid oroväckande lugnt.

Funderar mycket på hur jag vill ha smink o naglar. Bokat shellack men aldrig gjort innan så jag har ingenaning!! Samma med smink, sminkar mig aldrig så vet inte vad jag vill ja direkt. :/

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet