• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Jennie1414

Hej alla!

Nu är det nära för oss alla ... 25 dagar för mig!

I helgen blev min sambo svensexad... Å harregud va dom spökade ut honom... :) Men han hade haft en fantastisk dag/ kväll/natt.
    Nu kan han slappna av ... Det kan dock inte jag göra :/ E så nervös!

Tänkte höra lite... Va skall ni ha för musik som in/utgång i kyrkan?

Och va skall ni ha när ni dansar vals ( om ni nu skall de)

• AnnaRank
    Jennie1414 skrev 2014-06-03 12:48:12 följande:

Hej alla!

I helgen blev min sambo svensexad... Å harregud va dom spökade ut honom... :) Men han hade haft en fantastisk dag/ kväll/natt.

Hej!

25 dagar här med! Visst känns det overkligt? :)

Vi blev båda två svensexade/möhippade i helgen. Otroligt roligt och det kändes verkligen att det passade oss båda, det var ingen förnedring och ingenting jobbigt utan bara roligt, rakt igenom!

Såhär har vi tänkt:

Ingång: Concerning Hobbits.
    Utgång: Rid över skog (Ronja)

Vad ska ni ha? :)

• Nokaro

Hej alla!

11 dagar har vi kvar! Jösses!

Vi kör traditionella i o ut marscher. In: Brudkör ur operan Lohengrin, Richard Wagner. Ut: Bröllopsmarsch av Felix Mendelssohn.

I kyrkan har vi en solist som sjunger:
    Fields of Gold- Sting 
    Utan dina andetag- Kent

Bröllopsval: Iiiingen aning. Vi har lite olika preferenser kring den och vet helt enkelt inte hur vi ska göra. Min blivande vill köra typ 40 sekunder traditionell wienervals för att sedan mixa in den i nästa låt som sedan alla kan börja dansa till medans jag inte vill dansa wienervals överhuvudtaget..
  • Emelie1014

Hej alla!

11 dagar kvar för mig, otroligt nervös! :P

Jag har en kompis som är grymt duktig på piano, och eftersom min sambo inte är så kyrklig av sig (och inte jag heller egentligen) så kände vi att det skulle vara otroligt vackert att få "skrida" in (som prästen sa, haha) till pianospel istället för en maffig orgel.

Så: Som ingångsmusik ska vi ha Wagners bröllopsmarch, med arrangemang av Jonathan Cain (här kan ni lyssna: 

)

Som utgångsmusik ska han spela låten "A thousand years" som är en av mina favoritlåtar, jag ska även sjunga den på bröllopsfesten, som en kärleksförklaring till min man. (

)

Som sololåtar har vi valt att min tjejkompis ska sjunga "The story" av Brandi Carlile, och min pianospelande vän ska sjunga "Kärleksvisan".

Vals har jag fortfarande ingen aning om! Funderar på Amanda Jensens "I choose you", men jag funderar även på att köra lite otraditionellt med foxtrot istället då jag tycker att det är mysigare. :P
  • Himla

Emelie 1014, nu har du fått mig att gråta så här på onsdagsmorgonen...Fantastiskt vacker musik!

• Jennie1414

Jag vet inte riktigt vad vi skall ha ... ÄR så kluven!

In i kyrkan kör vi nog på traditionell ..
    Ut funderar jag på All of me -  Tror ni det skulle funka???

Sen våran "första" dans .. Då tror jag det blir The Story - Brandi Carlile

Borde inte prästen höra av sig snart oxå? Har ni andra hört av eran?

Början bli sjukt nervös nu.. Så fort någon frågar mig om bröllopet pirrar det till i hela magen :)
    Tänk vilken fantastisk dag vi alla snart skall få uppleva :)

• Emelie1014

Haha åh, förlåt! Men visst är de underbara! Vill inte ens tänka på hur mycket jag kommer att gråta i kyrkan :P

• Nokaro
    Emelie1014 skrev 2014-06-03 20:04:19 följande:
    11 dagar kvar för mig, otroligt nervös! :P

Jag har en kompis som är grymt duktig på piano, och eftersom min sambo inte är så kyrklig av sig (och inte jag heller egentligen) så kände vi att det skulle vara otroligt vackert att få "skrida" in (som prästen sa, haha) till pianospel istället för en maffig orgel.

Så: Som ingångsmusik ska vi ha Wagners bröllopsmarch, med arrangemang av Jonathan Cain (här kan ni lyssna: 

)

Som utgångsmusik ska han spela låten "A thousand years" som är en av mina favoritlåtar, jag ska även sjunga den på bröllopsfesten, som en kärleksförklaring till min man. (

)

Som sololåtar har vi valt att min tjejkompis ska sjunga "The story" av Brandi Carlile, och min pianospelande vän ska sjunga "Kärleksvisan".

Vals har jag fortfarande ingen aning om! Funderar på Amanda Jensens "I choose you", men jag funderar även på att köra lite otraditionellt med foxtrot istället då jag tycker att det är mysigare. :P
    Men så fin musik med piano! Det kommer bli otroligt vackert i kyrkan oxå! 
  • LinaNordstrom

Vi ska ha Canon in D som ingångsmusik och utgångsmusik Concerning Hobbits. Vi hade tänkt ha "a thousand years" som solosång men då solisten fått förhinder står vi nu utan  

• Micaelan

Vilken vacker musik! :)

Som ingång tänkte jag överraska med att ha sjungit in Sarek's Om du tvekar, i en studio, eftersom min blivande nämnde en gång att han hade en dröm om att jag sjöng på vigseln och att det gjorde honom lycklig. Blir mycket intryck, jag kommer in till överraskningsmusik plus att han aldrig sett klänningen och det, jag hoppas det blir bra. :)

Sen ska en solist sjunga Gårdakvarnar och skit -Håkan Hellström och Coming home -Marit Larsen.

Utgång vet jag inte. :/

Första dansen blir With me-Sum 41.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet