• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Milli
    LinaNordstrom skrev 2014-05-29 22:14:54 följande:
    Idag blev jag möhippad! Dagen började med att jag klev upp och så ringde det på dörren och där stod mina kompisar och tärnan. Jag fick ta på mig en rosa fluffig kjol, en rosa topp, guldkrona och så fick jag rosa spray och glitter i håret. Sedan bar det av till första aktiviteten som var att köra travhäst, jäklarns va snabbt det gick och gruset sprutade men kul var det. Sedan for vi iväg till ett annat stall där det blev en skogstur på westernhästar, så himla kul och mysigt (älskar hästar). Efter det blev det picknick och sedan for vi till grannstaden och gick till ett underbart spa och badade, bastade mm grymt härligt! Så bra dag!
    Åh vad mysigt ni verkar ha haft det :)
  • Power of Love

Om en vecka precis så är vi man och fru. Troligen sitter vi vid den här tiden sitter vi alla till bords och äter gott och kanske lyssnar på lite tal :)

• 20110519

Nu när det börjar närma sig rejält för några så kommer listan igen. 
    För min del är det 20 dagar kvar =)

Jackiiie                                31 maj
    Privjet                                 6 juni
    Zakaw                                 6 juni
    Fancyrocker                        6 juni
    Ulle09                                 6 juni
    Power of love                     6 juni
    MsChevy                            7 juni
    Csve                                    7 juni
    Sandrajavisst                      7 juni
    Larssonmaria86                  7 juni
    Caisa                                   7 juni
    Maria466                            7 juni
    sandrahs                              7 juni
    Kittwn                                7 juni
    ESW                                   7 juni
    tess                                      7 juni 

Amerika                              7/14 juni
    Ehp                                     13 juni
    Emelie1014                         14 juni
    Snartfrueriksson88             14 juni
    Lokesmamma                     14 juni
    Grynet86                            14 juni
    Blivandebrud                      14 juni
    Sanct                                   14 juni
    jennyfer                              14 juni
    MajKlas2014                      14 juni
    Oprekär                               14 juni
    Cskoldqvist                        14 juni
    Mathildas                            14 juni
    Milli                                    14 juni
    Junibrud2014                      14 juni
    RobinJessica                        14 juni
    Cindy01                              14 juni
    Havsklippan                        14 juni
    widuse                                14 juni
    Blivandefrufinger               14 juni
    Mariia                                 14 juni
    LillaCaroline                       14 juni
    sweetjonna                          14 juni
    meandmylove                     14 juni
    jessi85                                 14 juni
    Nokaro                                14 juni
    Micaelan                             14 juni 

sahra89k                             20 juni
    Midsommarbrud                 20 juni
    20110519                            20 juni
    Emma94                             20 juni
    HalkatlaNr1                        20-21 juni
    Theli504                              21 juni
    iQbee                                  21 juni

Jennie1414                          28 juni
    Birris                                   28 juni
    blivandeforsmark                28 juni
    Lollo92                               28 juni
    Nymsa                                28 juni
    Maries31                             28 juni
    LinaNordstrom                   28 juni   
    Millan                                 28 juni  
    Betty84                               28 juni
    Yennie                                28 juni
    iso                                      28 juni

Elena1                                 juni
    Clariza                                juni
    MsThezzizen                       juni
    Js fästmö                             juni

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Micaelan

Jag hade möhippa förra helgen, så kul! Jag är Nintendo.nörd så hippan hade Super Mario-tema och alla var utklädda! Jag fick vara mitt hatobjekt Prinsessan Peach såklart. Så gjorde vi olika utmaningar utnder dagen som minispelen i Mario Party, på kvällen åkte vi gokart eller ja Mariokart såklart. Vi var även på en dagkonsert med ett av mina favoritband Movits och jag fick sjunga in i micken och fick en signeradtröja, :D

Toad och Luigi strippade dessutom all the way för mig, jag skrattade så jag grät! Bästa dagen! Så överlycklig med ansträngningen mina kära vänner gjorde! Det enda trista var att endast 4 av de ca 20 tjejkompisarna jag bjudit bemöda sig att komma :/ men mina bästa vänner var där och jag är så tacksam! :D

• Micaelan

okej, jag är på jobbet och det är den datorn som får mina inlägg att bli helt bananas med allt huller om buller, hoppas ni har överseende ;)

• Caisa
    Micaelan skrev 2014-05-30 22:18:24 följande:

Jag hade möhippa förra helgen, så kul! Jag är Nintendo.nörd så hippan hade Super Mario-tema och alla var utklädda! Jag fick vara mitt hatobjekt Prinsessan Peach såklart. Så gjorde vi olika utmaningar utnder dagen som minispelen i Mario Party, på kvällen åkte vi gokart eller ja Mariokart såklart. Vi var även på en dagkonsert med ett av mina favoritband Movits och jag fick sjunga in i micken och fick en signeradtröja, :D

Toad och Luigi strippade dessutom all the way för mig, jag skrattade så jag grät! Bästa dagen! Så överlycklig med ansträngningen mina kära vänner gjorde! Det enda trista var att endast 4 av de ca 20 tjejkompisarna jag bjudit bemöda sig att komma :/ men mina bästa vänner var där och jag är så tacksam! :D

Alltså waaah vad roligt det ser ut! Vilket tema och vad bra de fick ihop det! :D
    7 juni 2014
  • Betty84

Jaha. Då blev det ingen möhippa ändå! Trött på mina väninnors mindgames nu. 
    Jag har lämnat önskemål om att min möhippa helst ska ske så tidigt som möjligt pga allt annat jag fortf behöver fixa med inför bröllopet. Nu är det liksom 28 dagar kvar... 
    Dyker de upp helgen innan och ska kidnappa mig så kan de glömma det...

• Nokaro

Svaret innan var till dig alltså.. Fattar inte hur man svarar med iPhonen.. Haha!

Micaelan skrev 2014-05-30 22:18:24 följande:

• meandmylove

Betty84, 28 dagar innan är det nog inte så många som fått sin hippa. Förstår dig men förstår också att dom vill ha det närmre inpå, kanske inte veckan innan men 2 eller 3 veckor innan?

Michaelan, Jääääklar vilken hippa! Kul att dina vänner verkligen ansträngt sig till max med något du gillar :D

Idag träffade vi prästen, det kändes ok. Tyvärr var han inte så påläst eller förberedd vilket jag tyckte var tråkigt.. Däremot trevlig och öppen. Det känns dock inte solklart om hur vi ska gå och allt sånt trots att vi pratat med honom.. Jaja, vi får improvisera :D

Var hos sömmerskan igår, klänningen ska korrigeras men den var inte så stor längre.. har ju ökat 13 kg i omfång sedan sist så ändringarna var inte så stora! Vi båda skrattade gott..

Festlokalen besökte vi och planerade för möblering osv. Även sista mötet med florist och serveringspersonal. Många bollar i luften!!

Bordsplaceringen klar till 99% så ikväll tar vi det sista också kan jag börja göra kartor. Hur ska era bordsplacering kartor se ut? Även alla 130 placeringskort är nu handskrivna. Phu!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet