• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Tenshi
    Imsevimse skrev 2014-06-05 08:46:10 följande:

Åh alltså nu är det bara två dagar kvar! :D Igår var vi och övade i kyrkan, det kändes så varmt och rätt i hjärtat när vi gick nedför altargången <3
    Idag ska jag till frisören för slingning och provsminkning. Det var även bestämt att vi skulle göra en provuppsättning men så ringer människan igår och säger att hon nog inte kommer att hinna det. Jag är lite smått ett kontrollfreak och jag vill ju gärna att vi åtminstone lite slarvigt gör den frisyr vi kommit fram till så att jag inte sitter där på lördag och känner mig skitful för att hon inte tänkt på samma sätt som jag menat...
    Nåväl, får se vad hon säger sen idag. I övrigt tror jag att vi har koll på det mesta, hyresvärden för lokalen ska resa bort så vi fick nyckeln två dagar tidigare än vad vi räknat med, vilket gjort att vi kunnat börja flytta grejor och ställa iordning lite.

Såg att ni pratar in- och utgångsmusik, vi kommer att ha Allegro i C-dur - JH Roman som ingångsmusik och Song of storm från tv-spelet Zelda (min blivande är lite av en spelnörd hehe) som utgångsmusik. Solosånger blir Buicks to the moon - Alan Jackson samt Utan dina andetag - Kent. 

Nu får det allt bli lördag!=D

Ville bara hälsa att Song of storms är (enligt mig) den bästa Zelda-låten som gjorts! :) Hade det inte varit för att den är lite för snabb så hade den också varit en kandidat, men vill istället ha Zelda's Lullaby som ingångsmusik då den är lugn och fin ^^ 

Önskar dig all lycka på er fina dag på lördag! :)

• Nokaro

Åh vad spännande! Önskar er en underbar dag!

Power of Love skrev 2014-06-05 17:13:36 följande:

Imorgon denna tid har vår vigsel börjat : Svärmor har gjort ett underbart jobb med dukning och pyntnimg av lokalen. Det är som att kliva in i en sagovärld. Vi är båda jättenöjda :)

• Midsommarbrud
    Micaelan skrev 2014-06-04 08:39:15 följande:

Sen ska en solist sjunga Gårdakvarnar och skit -Håkan Hellström och Coming home -Marit Larsen.

Åh, vi ska också ha Gårdakvarnar och skit som solosång. Så otroligt fin text!

Annars kommer vi ha Green Eyes - Coldplay som solosång. Bröllopsmarch - Mendhelsson som ingång och som flera andra Concernig hobbits som utgång. 

Blir ganska mycket musik under våran vigsel. Ska ha tre psalmer också.. Men jag hoppas att det inte drar ut allt för mycket på tiden så vigseln känns alldeles för lång för gästerna..

Som första dans kommer vi köra en bugg till Eloise - Arvingarna :)
  • iQbee

Man blir så glad när man läser allas inlägg och som någon annan sa man vet inte vart man ska hoppa in =)
    För oss är det bara 14 dagar kvar pirr pirr :)
    Jag hämtade min brudklänning förra veckan och den ä'r såå fin =)
    Jag bleväven hippad i lördags och hade en underbar heldag med vänner där vi åkte ut och travade med shetlandsponnie :) rekomenderar starkt till alla
    Hoppas ni alla får en trevlig dag idag :D

• Nokaro
    AnnaRank skrev 2014-06-05 07:13:46 följande:

Hej!

Jag var ute och tittade på skor åt vår dotter (hon är 7) häromdagen, och de har rätt söta, vita skor på Skopukten. Kolla där!

Tog en sväng till Skopunkten idag och kom hem med ett par vita skor till min 3 åring!
  • AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-06-06 12:36:44 följande:
    Tog en sväng till Skopunkten idag och kom hem med ett par vita skor till min 3 åring!
    Kul! Grattis till att ytterligare en sak fallit på plats :)
  • meandmylove

Hjälp. Imorgon bitti lastar vi bilen och åker 25 mil bort och flyttar in hos våra föräldrar och inleder bröllops-veckan. Ikväll gäller det att packa och inte glömma något!

Allt är mer eller mindre klart, snart börjar nog nerverna komma.. 7 dagar kvar!

• Kittwn

I morgon är de dags för ganska många av oss! Börjar pirra lite i magen på mig, Kommer nog vara ganska ordentlgit nervös när vi åker mot kyrkan. Men de är inte för än strax efter sju på kvällen. Men tänk om ett dygn så är jag gift och dansar för fullt på bröllopsfesten :D

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet