• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Betty84

Idag är det dags för svensexa resp. möhippa. 

Hade en rätt så minnesvärd fredagen den 13.e igår. Tog ett graviditetstest och fick ett plus!

Jag är nog fortf i chock. Berättade för mina tärnor just för att de inte skulle hälla i mig massa sprit idag.. Den ena tog det lite sämre än den andra kan jag säga. Hon har nu hoppat av möhippan för att hon tycker inte det är roligt längre. Hon tycker att det bara varit problem hos mig det senaste, dels med min sjukskrivning, och sen min mor som ställer till med div jävelskap och vägrar komma på bröllopet för hon inte tycker om en dam jag bjudit. 

Och nu graviditeten. Hon tycker inte jag är rolig längre som sagt och det är bara problem med mig jämt. Men vem ska man gnälla av sig till om inte sin bästa vän?!

Just nu känns det som att det får bli som det blir med allt. Jag orkar inte bry mig. 

Hoppas ni som vigs idag får en helt underbar dag! <3

• LinaNordstrom
    Betty84 skrev 2014-06-14 14:13:09 följande:

Idag är det dags för svensexa resp. möhippa. 

Hade en rätt så minnesvärd fredagen den 13.e igår. Tog ett graviditetstest och fick ett plus!

Jag är nog fortf i chock. Berättade för mina tärnor just för att de inte skulle hälla i mig massa sprit idag.. Den ena tog det lite sämre än den andra kan jag säga. Hon har nu hoppat av möhippan för att hon tycker inte det är roligt längre. Hon tycker att det bara varit problem hos mig det senaste, dels med min sjukskrivning, och sen min mor som ställer till med div jävelskap och vägrar komma på bröllopet för hon inte tycker om en dam jag bjudit. 

Och nu graviditeten. Hon tycker inte jag är rolig längre som sagt och det är bara problem med mig jämt. Men vem ska man gnälla av sig till om inte sin bästa vän?!

Just nu känns det som att det får bli som det blir med allt. Jag orkar inte bry mig. 

Hoppas ni som vigs idag får en helt underbar dag! <3

Grattis till bebisen!
  • Betty84
    LinaNordstrom skrev 2014-06-15 09:35:17 följande:
    Grattis till bebisen!
    Tackar! :)
  • junibruden89

7 juni 2014 blev jag fru Claesson :) vaknade vid innan sex och mös med min m2b innan sonen vaknade 20 i 7 vi gick upp och åt frukost och jag långduschade rakade och smörjde mig sen fick sonen bada. Vid 9 dök min kusin/frisör/sminkös upp och 20 min senarare kom näbbarna och emellan han våra pappor att komma och hämta lite grejer och lyckönska oss dom hade kvällen innan pyntat även vår ingång med björkar när dom höll på att pynta kyrkan och festlokalen. Sen åkte m2b med näbbarna till kyrkan för att övningsgå varpå sonen tvärvägrar ovh lägger sig bara sonen lämnas hos sin farbror några timmar och ena näbben kommer hem medan killarna hämtar blommorna under tiden har jag gjort i ordning i sovrummet och nu börjar vi fixa oss det dricks skumpa och cider och jordgubbar min stackars näbb trampar på värmetången så vi får leka sjuksyster. Halv två kommer skjutsen (på onsdagen fick vi fixa ny då min m2ns brors bil pajade) och då är inte sonen färdig inte mannen och inte jag varpå allt blir asstressigt 10i 2 va kommer vi iväg och anländer en kvart försent till fotografen det var mjukt i gräsmattan så min klackar sjönk om jag inte stod på tå men fotograferingen gick bra och min sin samarbetade till och från så vid halv fyra åker bi ärevarv i stan och beger oss mot kyrkan i bilen sitter två asnervösa näbbar och ett nervöst brudpar vi anländer prick fyra och när vi går in i kyrkan och väntar utanför dörrarna gallskriker sonen och bi vet inte hur vi ska göra bära honom eller gå själv det känns som en evighet innan dörrarna öppnas men då slutar han skrika ovh går snällt med sina kusiner längs gången och vi bara ler och jag börjar nästan gråta när jag går för i mina föräldrar och ser att dom gråter så börjar mina tårar rinna vigseln är magisk och min kusin sjunger så vackert och då börjar äntligen solen skina från molnfri himmel på morgonen var det skitkallr och det började regna vid lunch... Att få kliva ut bland gästerna och ta emot gratulationerna var fantastiskt även att få mängder med ris på sig var helt ok och sen åkte vi not festen där det blev brudskålen och middagen började precis innan gästerna kom trillade en av hyllorna i kylskåpet ihop med jordgubbssåsen! Men de lyckades rädda så dom kunde spä den och ändå servera sen under middagen följde sånger tal och lite spex och lekar jag fick leta reda på min man bland 8 olika mansben och jag lyckades! Vi skar tårtan och öppnade paket och sen tog vi våran bröllopsdans men den blev inte som vi tänkt oss tyvärr men vid ett kom festen igång på riktigt och höll på till 4 då började vi packa ihop lite och gick ner till bryggan vid sjön och där togs kort på oss i gryningsljuset vid 5 kom vi hem då väntade kaos i trädgården och inne toapapper överallt ved utslängd i trädgården skyltar texter sprejat på backen hängt upp saker på taket cementerat igen brevlådan osv inne låg det knäckesmulor och frigolitbitar överallt typ men vi lyckades ändå få till "bröllopsnatt" och jag somnade lycklig vid 5,30 vid 10 väckte min man mig och då hade han dukat fram frukost och gjort plättsmet så han stekte hjärtplättAr till mig den lyckligaste dagen i mitt liv och min son skötte sig jättebra hela kvällen och var smäll mot min syster som hAde han på natten

• yennie

Wow vad härlogt att läsa om era bröllopsdagar, jag ryser

Grattis till plusset! Stort lycka till! Nu vet du iaf vilka dina riktiga vänner är!

Jag har inte mycket kvar på min todo-list till bröllopet den 28/6

* Lösögonfransar
    * Hårnålar
    * Skriva löften 

Det är typ det

På onsdag provar ajg klänningen för sista gången, må onsdag övar jag min sång med bröllopskören (haha mina vänner som ajg tvingar att sjunga), på torsdag hämtar jag ut ringarna, örhängena och halsbandet (som jag själv designat). Åh vad jag längtar till fredag nästa vecka, då bor jag och mina 3 närmsta vänner på hotell, vi ligger i spaavdelningen och dricker skumpa och sen dagen efter är det DAGS!

• jessi85

Nu är vi också gifta! Har inte riktigt hunnit smälta dagen och har lite av en efter-bröllopet-depp... Det var så snabbt över! Skulle vilja göra om det igen :)

Här är vi utanför stadshuset i Sthlm där vi vigdes:

• iso

kul att höra om alla som har kommit i mål! här är det 1 1/2 vecka kvar....

ett problem har dock dykt upp. vi hade gästerna klara, bordsplaceringen klar mm. men så fick två gäster droppa pga sjukskrivning samtidigt som två som inte kunde komma dök upp. det är bara det att bordsplaceringen föll helt på vissa bord med avhoppet så vi fick göra om allt, och nu stämmer inte vårt program (där bordsplaceringen framgår) längre. 

någon som fått samma problem och har några tips? det kan väl inte vara helt ovanligt att blir sådana här rockader?

• Pernilla S
    jessi85 skrev 2014-06-17 12:18:55 följande:

Nu är vi också gifta! Har inte riktigt hunnit smälta dagen och har lite av en efter-bröllopet-depp... Det var så snabbt över! Skulle vilja göra om det igen :)

Här är vi utanför stadshuset i Sthlm där vi vigdes:

Åhh, vad fina ni var!
    Och ja, det går undan när man gifter sig borgeligt. Jag tyckte oxå det gick alldeles för snabbt.
  • Nokaro

Grattis alla nygifta!! Nu är även vi äkta makar sedan 14.6!

Hade en helt magisk dag från början till slut. Vi sov isär sista natten, mellan fre-lör. På lördag kom min man med sin ena marskalk och hämtade mig o min brudtärna för fotografering som vi hade innan vigseln. Vi anlände till kyrkan strax innan vigseln skulle börja och när alla redan satt sig ner. 
    Då var det nervöst kan jag säga. Min man är aldrig nervös eller stressad men sista 5 minutrarna innan vi skulle sätta igån trodde jag att han skulle flippa ur. Det gjorde ju inte min nervositet bättre! haha.
    Nåja, när kyrkklockorna väl hade ringt och ingångsmusiken började spelas stegade vi in i kyrkan för att möta våra vänner och familjer. Vår dotter först, hon var tärna, sedan vi och bakom oss marskalkerna och tärnorna. Jag skakade och minns inte riktig vad jag tänkte. 
    Vi hade världens bästa präst och allt var avslappnat och glatt. Vi hade Jay Smith som solist och han sjöng Kents -Utan dina andetag och Stings - Fields of Gold för oss. Inte ett öga var torrt. 
    När vigseln var över, vilket kändes som det gjorde på 5 minuter, så släppte all nervositet från våra axlar och vi bara strålade av lycka! 
    När vi kom ut från kyrkan möttes vi av ett risregn och hurra rop. Bröllopsfesten kunde inte blivit bättre och vi somnade lyckliga som äkta makar framåt småtimmarna:)

• jessi85
    iso skrev 2014-06-17 13:20:32 följande:

kul att höra om alla som har kommit i mål! här är det 1 1/2 vecka kvar....

ett problem har dock dykt upp. vi hade gästerna klara, bordsplaceringen klar mm. men så fick två gäster droppa pga sjukskrivning samtidigt som två som inte kunde komma dök upp. det är bara det att bordsplaceringen föll helt på vissa bord med avhoppet så vi fick göra om allt, och nu stämmer inte vårt program (där bordsplaceringen framgår) längre. 

någon som fått samma problem och har några tips? det kan väl inte vara helt ovanligt att blir sådana här rockader?

Måste ni ha en bordsplaceringskarta då? Eller den kanske är en del i programmet och svår att plocka bort? Vi hade inte en bordsplaceringskarta av denna anledning... hoppas det går att lösa. Och lycka till!
    Pernilla S skrev 2014-06-17 14:44:26 följande:

Åhh, vad fina ni var!
    Och ja, det går undan när man gifter sig borgeligt. Jag tyckte oxå det gick alldeles för snabbt.
    Ja så snabbt, och så var jag nervös så hann knappt uppfatta något innan det var klart!

Vad fina ni var Nokaro :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet