• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • 20110519

Då har vi varit gifta i en vecka.. En helt underbar dag var det. Synd att den toog slut så fort. Verkligen en dag att minnas. Min dag började redan kl 0800 hos frisören. Sen iväg halv 12 för lite smink. Påklädning och sånt innan jag mötte upp min man hos fotografen vid 12:45, eller det var tiden då vi skulle ses, men vi var lite sena så jag var inte där förän vid 13. men det gick bra ändå. Vi fick en hel del fina bilder, hoppas jag. Har inte fått se bilderna ännu, men jag litar på att de blir bra. 

Fick gå in i brudkammaren redan vid 15:20 så fotografen kunde fotografera alla gästerna och att min mor kunde ta emot alla gäster. 
    Det var långa och nervösa 40 minuter innan vigseln då vi fick sitta i brudkammaren. Trodde aldrig att de skulle ta slut. Men de gjorde till slut och vi fick tåga in i kyrkan. En lång väg fram till alltaret. 

Kvällen fortsatte i festens tecken. God middag och många skratt. Vi for till hotellet vid midnatt och unnade oss ett bad i jacuzzin vi hade på rummet. Så himla mysigt. 

Ska byta webbläsare och slänga in någon bild. =)

Mer detaljerat finns att läsa i bloggen.

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • LinaNordstrom

Nu är jag också gift! Kan inte visa några bilder ännu men det kommer! Vi hade en underbar dag och vädret var med oss! Dock var det lite blåsigt så bubblorna på kyrktrappen flög iväg Lite småmissar blev det under dagen men i stort sett så gick allt enligt planering.

• Milli
    LinaNordstrom skrev 2014-06-26 15:32:04 följande:
    Åh vilken tårta, kändes det inte synd att skära i nåt så fint? Ni ser ut att ha haft en toppendag, alla pynten och borden blev ju superfint! Jag är så nyfiken på hur det gick med klänningen, den ser ju jättefin ut på bilderna
    Tack :) Hehe nej jag är van att göra fina tårtor så jag tänker inte så längre. Brukar ställa ut med tårtor på utställningar och vunnit första pris så jag har ofta fått hört att den är för fin att ätas men de är ju de som är meningen =)

Ja de löste sig någorlunda med klänningen, den blev ju mycket bättre än vad den var men jag var ändå inte helt nöjd men hittade ju ingen annan trots att jag var i europas största brudbutik på 800m2..
    Caisa skrev 2014-06-27 09:06:27 följande:
    Åh vad fint! Det löste sig med klänningen ser jag, vad härligt! :D
    7 juni 2014
  • LinaNordstrom

Försöker ladda upp en bild men det verkar krångla..

• LinaNordstrom
    LinaNordstrom skrev 2014-06-29 21:53:18 följande:

Försöker ladda upp en bild men det verkar krångla..

Nuu funkade det! Såhär såg jag ut.. inte bästa bildkvaliteten sparade ner från fejjan

• Caisa

Då var det sista juni idag då... Någon mer än jag som tycker att det gått otroligt fort? Lite vemodigt är det också. Men oj vad underbart det har varit! Grattis allihop, hoppas att ni alla fick den dag ni drömt om, det fick iallafall jag! :)

7 juni 2014
  • iso

äntligen! hoppas ni andra fick det lika bra som oss. vi går fortfarande omkring och kan inte fatta att precis allting klaffade och blev bättre än vi någonsin kunde drömt om. vi fick vårt glada, avslappnade borgliga bröllop med massa skratt under middagen, vigseln (världens bästa vigselförrättare) och festen. 

• iQbee

åååhhh ni är så fiiina allihopa =)) det är så roligtatt se alla fina bilder och höra alla berätta om sina fina dagar :D Det var helt klart en av mina underbaraste dagarna i mitt liv när jag fick möta min prins

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet