• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • ESW

Vi ska ha Kents "Utan dina andetag" när vi går in. Sen har vi Joshua Radins "I'd rather be with you" och sen går vi ut till The Ronettes "Be my baby". Vi har en jätteduktig sångerska som sjunger alla låtarna.

• RobinJessica

Jag läser varje dag och vill så gärna hoppa in och skriva, men det skrivs så mycket att jag inte vet var jag ska hoppa in och göra ännu ett avtryck! ;)

Men jag ser att det pratas om Musik i kyrkan så här kommer Vårt:
    In: Wagners bröllopmarsch.  Psalm: En vänlig grönskas rika dräkt, "psalm 2" Nu grönskar det ( är godkänt av vår präst, som vi för övrigt ska träffa ikväll), Utgång: Ronja rövardotter -  Rid i skog. :)

Det börjar bli verkligehet nu, 10 dagar kvar! Gjorde ett sista minuten köp i lördags. Insåg att jag behöver en underkjol, så jag chansade och beställde en från lightinthebox. Hoppas den kommer i veckan, 3-5 dagars lev..

• Power of Love
    Jennie1414 skrev 2014-06-03 12:48:12 följande:

Hej alla!

Nu är det nära för oss alla ... 25 dagar för mig!

I helgen blev min sambo svensexad... Å harregud va dom spökade ut honom... :) Men han hade haft en fantastisk dag/ kväll/natt.
    Nu kan han slappna av ... Det kan dock inte jag göra :/ E så nervös!

Tänkte höra lite... Va skall ni ha för musik som in/utgång i kyrkan?

Och va skall ni ha när ni dansar vals ( om ni nu skall de)

2 dagar kvar för mig :) 

Ingångsmusik har vi Marry Me- Train 

Utgngsmusik har vi inte bestämt än, kanske dags för det ;) 

Musik under vigsel har vi två låtar 
    Först sjunger min blivande svägerska acapela (stavas det så?) feilds of gold
    och sen sjunger och spelar ( på gitarr) en av mina vänner Beautiful in White -Westlife 

Vi har borgerlig vigsel så det blir inga psalmer. 

Vals kör vi Av längtan till dig - Cajsa Stina Åkerström
    www.youtube.com/results%C3%A5kerstr%C3%B6m+av+l%C3%A4ngtan+till+dig
  • MsThezzizen

Hej!

Jag har inte skrivit här på lääääänge men är inne varje dag och följer er, mest för att jag inte är automatiskt inloggad på paddan.

Nu är det snart dags!!! Nedräkning här, och känner mig lite stressad fast jag kanske inte borde, har faktiskt semester nästa vecka inför bröllopet..

Musik är nästan det bästa med bröllop! hur ska man undgå att fulgråta????  Vi ska gå in till River flows in you på piano ut till änglagård på orgel. Solo blir klassiker som kärleken förde oss samman, och utan dina andetag. Och vals blir a thousand years med Christina Perri, som vi tränar på valsen just nu! Fast det är svårt i ett trångt vardagsrum jämfört med hur det blir på plats sen..

Är det ngn av er som skall ha lite godis el liknande? Vi tänkte bara na någon sort eller så. Vart köper ni (i vanliga affären?) och vad köper ni och hur mkt?

Väntar även besked om min bukett, de skulle höra av sig ang vilka blommor jag kunde få, har två alternativ och det känns mest pirrigt just nu då det är viktigt för mig..

• Nokaro

Nä usch.. Nu börjar bröllops nerverna hugga in.. 

-Vår dotter som är brudnäbb verkar inte ha några skor på sig under vigseln. ALLA vita skor, sandaler som hela skor, som skulle funka som bröllops skor är slut eller finns inte i hennes storlek. Har kollat allt mellan Coop och NK.

-Min blivande säger hela tiden "det löser sig" med allt det som återstår att göra. Inga som helst tankar på att lösa det nu de närmsta dagarna utan vänta till typ sista dagen.

-Små detaljer som -vem hämtar blommorna på bröllopsdagen?
    -hur löser vi med att checka in på hotellet vi ska sova på?
    -tänk om det regnar, ja jag har paraply men mitt hår blir helt förjävligt så fort det blir fuktigt ute.
    -tänk om jag får mens då, kul att börja byta tampong när man har bröllopsklänning och behöver hjälp med att hålla upp klänningen varje gång jag går på toa.
    -Vi har fortfarande inte bestämt vad vi ska ha som första dans.
    -tänk om nån av våra två barn blir akut sjuka när de är hos sina barnvakter och de måste ringa till oss mitt i bröllopps festen.

Ja ni ser... Har ni likadana orostankar? 

• 20110519
    MsThezzizen skrev 2014-06-04 20:23:54 följande:

Hej!

Jag har inte skrivit här på lääääänge men är inne varje dag och följer er, mest för att jag inte är automatiskt inloggad på paddan.

Nu är det snart dags!!! Nedräkning här, och känner mig lite stressad fast jag kanske inte borde, har faktiskt semester nästa vecka inför bröllopet..

Musik är nästan det bästa med bröllop! hur ska man undgå att fulgråta????  Vi ska gå in till River flows in you på piano ut till änglagård på orgel. Solo blir klassiker som kärleken förde oss samman, och utan dina andetag. Och vals blir a thousand years med Christina Perri, som vi tränar på valsen just nu! Fast det är svårt i ett trångt vardagsrum jämfört med hur det blir på plats sen..

Är det ngn av er som skall ha lite godis el liknande? Vi tänkte bara na någon sort eller så. Vart köper ni (i vanliga affären?) och vad köper ni och hur mkt?

Väntar även besked om min bukett, de skulle höra av sig ang vilka blommor jag kunde få, har två alternativ och det känns mest pirrigt just nu då det är viktigt för mig..

Vi har köpt lite olika godisar,men bara såna med papper på. Mörk choklad för det älskar sambon, dumle till mig och sen köper jag några twisterpåsar med lite blandat så hoppas jag att det finns något för varje smak. Kommer även köpa lite chips och lägga i skålar sen till kvällen. 
    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • AnnaRank
    Nokaro skrev 2014-06-04 21:46:30 följande:

Nä usch.. Nu börjar bröllops nerverna hugga in.. 

-Vår dotter som är brudnäbb verkar inte ha några skor på sig under vigseln. ALLA vita skor, sandaler som hela skor, som skulle funka som bröllops skor är slut eller finns inte i hennes storlek. Har kollat allt mellan Coop och NK.

-Min blivande säger hela tiden "det löser sig" med allt det som återstår att göra. Inga som helst tankar på att lösa det nu de närmsta dagarna utan vänta till typ sista dagen.

-Små detaljer som -vem hämtar blommorna på bröllopsdagen?
    -hur löser vi med att checka in på hotellet vi ska sova på?
    -tänk om det regnar, ja jag har paraply men mitt hår blir helt förjävligt så fort det blir fuktigt ute.
    -tänk om jag får mens då, kul att börja byta tampong när man har bröllopsklänning och behöver hjälp med att hålla upp klänningen varje gång jag går på toa.
    -Vi har fortfarande inte bestämt vad vi ska ha som första dans.
    -tänk om nån av våra två barn blir akut sjuka när de är hos sina barnvakter och de måste ringa till oss mitt i bröllopps festen.

Ja ni ser... Har ni likadana orostankar? 

Hej!

Jag var ute och tittade på skor åt vår dotter (hon är 7) häromdagen, och de har rätt söta, vita skor på Skopukten. Kolla där!

• Nokaro
    AnnaRank skrev 2014-06-05 07:13:46 följande:

Hej!

Jag var ute och tittade på skor åt vår dotter (hon är 7) häromdagen, och de har rätt söta, vita skor på Skopukten. Kolla där!

Tack för tipset! Ska ta en titt där!
  • Imsevimse

Åh alltså nu är det bara två dagar kvar! :D Igår var vi och övade i kyrkan, det kändes så varmt och rätt i hjärtat när vi gick nedför altargången <3
    Idag ska jag till frisören för slingning och provsminkning. Det var även bestämt att vi skulle göra en provuppsättning men så ringer människan igår och säger att hon nog inte kommer att hinna det. Jag är lite smått ett kontrollfreak och jag vill ju gärna att vi åtminstone lite slarvigt gör den frisyr vi kommit fram till så att jag inte sitter där på lördag och känner mig skitful för att hon inte tänkt på samma sätt som jag menat...
    Nåväl, får se vad hon säger sen idag. I övrigt tror jag att vi har koll på det mesta, hyresvärden för lokalen ska resa bort så vi fick nyckeln två dagar tidigare än vad vi räknat med, vilket gjort att vi kunnat börja flytta grejor och ställa iordning lite.

Såg att ni pratar in- och utgångsmusik, vi kommer att ha Allegro i C-dur - JH Roman som ingångsmusik och Song of storm från tv-spelet Zelda (min blivande är lite av en spelnörd hehe) som utgångsmusik. Solosånger blir Buicks to the moon - Alan Jackson samt Utan dina andetag - Kent. 

Nu får det allt bli lördag!=D

• Power of Love

Imorgon denna tid har vår vigsel börjat : Svärmor har gjort ett underbart jobb med dukning och pyntnimg av lokalen. Det är som att kliva in i en sagovärld. Vi är båda jättenöjda :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet