Nokaro skrev 2014-05-20 14:52:36 följande:
Nyfiken bara, vad har ni valt för slags bröllopstårtor? Smak, utseende osv!
Vi kommer ha en vit marsipantårta med blåbärssmak (tänk en opera tårta fast men blåbär istället för jordgubbe). Som dekoration så kommer det vara murgrönsblad samt lila rosor som är "temat" på bröllopet.
Här är förövrigt vår cake topper. Min sambo är känd för sitt legointresse och detta fick vi av en legobutik (han är stammis där) när vi förlovade oss. Fördelen med denna är att vi kan anpassa den så den passar oss,det ingick nämligen tre olika färger på brudens hår ;)
Har säkert sagt det tidigare i tråden men vi förutom att ha färgtema (lila och grönt) även ha Legotemat. Förutom på tårtan så kommerdet vid alla platser vid borden stå en legofigur som representerar gästen som ska sitta där (självklart även namnskylt). Exempelvis får min lillebror en fallskärmshoppare (han har bara testat fallskärm en gång men älskade det verkligen) och min kusin en bagare (kock till yrket men älskar även att baka, vi hittade nämligen ingen kock). Jag kommer såklart ha en brud och fästmannen en brudgum :)
Tror att våra gäster kommer tycka det är ett roligt inslag och ger även de som inte känner varandra så bra något att prata om.