• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Imsevimse
    Micaelan skrev 2014-05-19 15:19:06 följande:

Har någon tips på något ställe med en snygg spetsbolero till bra pris och snabb leverans?

Jag har sett att bonprix.se har några boleros i spets under 200 kr, kanske kan vara något?

Vi har lite otur nu då jag har lyckats dra på mig en ordentlig förkylning samt att bilen gått sönder och behöver lagas för ca. 5000 kr. Känns lite surt så här nära inpå bröllopet, men det är bara att bita i det sura äpplet och betala! När jag inte ligger och sover eller hasar omkring här hemma i feberdimma så syr jag lite på de girlanger med vimplar som vi ska ha i festlokalens tak och eventuellt ovanför entrén. Känns skönt att kunna beta av några små saker här och där ändå, nu är det ju bara 19 dagar kvar. Helt otroligt vad fort tiden går nu! Slingning av hår, provsminkning och provuppsättning är äntligen inbokat, det ska bli väldigt kul och se om jag och frisören delar samma vision hehe =) 
  • Nokaro

Nyfiken bara, vad har ni valt för slags bröllopstårtor? Smak, utseende osv!

• Jonnas

Nokaro skrev 2014-05-20 14:52:36 följande:

Vi har färgtema champagne, tårtan kommer att se ut som på bilden men eventuellt quiltat med ätbara pärlor på översta och nedersta våningen. Eller så kör vi på lite snirkligt som på bilden och då även vårt monogram högst upp. Smaken är jordgubbar & champagne.

@Nokaro: Vad har ni för smak/utseende? 
  • Nokaro
    Jonnas skrev 2014-05-20 15:21:19 följande:
    Vi har färgtema champagne, tårtan kommer att se ut som på bilden men eventuellt quiltat med ätbara pärlor på översta och nedersta våningen. Eller så kör vi på lite snirkligt som på bilden och då även vårt monogram högst upp. Smaken är jordgubbar & champagne.

@Nokaro: Vad har ni för smak/utseende? 
    Vi kommer att ha tårtan på en sån där trapp ställning som blir som en liten halvcirkel. Jag vet inte vad vi kommer att ha för smak o utseende riktigt för vi har inte pratat med konditorn ännu. Stället som vi har festen på har samarbete med en konditor som de rekommenderar. Dock har vi inte fått till något beslut ännu. Hoppas att kunna göra det nu inom kort. Vi gifter oss 14.6. Jag vet inte ens vad vi ska ha för smak för vi har helt olika smak gällande tårtor! Inte lätt det här....
  • Imsevimse

Vår tårta kommer att bestå av sockerkaksbottnar med ett lager rårörda jordgubbar, ett lager lemoncurdgrädde och så ytterligare ett lager med rårörda jordgubbar mellan. Utseendemässigt kommer tårtorna att vara spacklade med grädde, ha ett rutmönster (quiltat?) på sidorna och ovanpå är tanken att vi ska ha en lila pion och några mindre rosor i rosa och vitt på varje tårta. Det går dock inte som vi tänkt med att tillverka blommorna i sockerpasta, så får se om de slutar med att vi sätter dit riktiga blommor istället. 

• jessi85

Vi kommer ha en tårtbuffé med bla veganska, gluten och laktosfria tårtor men själva huvudtårtan kommer vara en stor vit prinsesstårta.

• meandmylove

Oj så mycket det skrivs medans man haft en lekparksdag i fina vädret! Min svägerska ska baka tårtan och hon har fria händer bara den följer vårt färgtemat också tänkte hon göra en variant på prinsesstårta med marsipan som både jag o min blivande är förälskade i. Kan inte tänka mig någonannan tårta för oss!

Har köpt en caketopper där bruden är höggravid så den var ju given även om hon är blond och jag är brunett.. Ikväll ska det vikas och förberedas tissue paper balls "pompoms" tills fingrarna blöder. Sen ska jag slappna av i ett bad, peela och bygga upp fin färg med min nya gradual-tanning-bus. :D

• Power of Love

Idag var jag hos frissan för klippning och färgning inför bröllopet. Blev jättenöjd. Samma frisör ska fixa bruduppsättning och smink så vi passade på att prata om det. Känns verkligen som jag valt rätt frisör. :)

Passade även på hem till mina föräldrar och umgås med pappa lite (mamma var iväg på annat). Han ser så fram emot bröllopet och sa att han troligtvis kommer gråta mest på hela bröllopet. Jag menade på att han kommer ha hög konkurrans av min farmor och svärmor och inte förglömma mig själv. Jag är faktiskt inte helt sker på att jag ens kommer få fram ett ja under vigseln men jag får göra mitt bästa :P

• 20110519

Nu har mamma vairt här i några dagar och hjälpt mig med lite förberedelser inför bröllopet. 

Vi har bla vikt blommor av servetter. 2 olika alternativ. 

Sen har mamma fyllt upp organzapåsar med bröllopsris färdigt till gästerna. 

Annars går planeringen bra, väldigt bra. På torsdag ska jag ner till Piteå och sy om min klänning. Får se om jag har lyckats gå ner tillräcklikt i vikt, eller om den fortfarande är för liten i ryggen. Återstår att se. 

Annars firade vi förlovningsdag igår och då fick jag dessa jättefina rosor av min fästman. 

Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • Power of Love
    Nokaro skrev 2014-05-20 14:52:36 följande:

Vi kommer ha en vit marsipantårta med blåbärssmak (tänk en opera tårta fast men blåbär istället för jordgubbe). Som dekoration så kommer det vara murgrönsblad samt lila rosor som är "temat" på bröllopet. 

Här är förövrigt vår cake topper. Min sambo är känd för sitt legointresse och detta fick vi av en legobutik (han är stammis där) när vi förlovade oss. Fördelen med denna är att vi kan anpassa den så den passar oss,det ingick nämligen tre olika färger på brudens hår ;)

Har säkert sagt det tidigare i tråden men vi förutom att ha färgtema (lila och grönt) även ha Legotemat. Förutom på tårtan så kommerdet vid alla platser vid borden stå en legofigur som representerar gästen som ska sitta där (självklart även namnskylt). Exempelvis får min lillebror en fallskärmshoppare (han har bara testat fallskärm en gång men älskade det verkligen) och min kusin en bagare (kock till yrket men älskar även att baka, vi hittade nämligen ingen kock). Jag kommer såklart ha en brud och fästmannen en brudgum :)
    Tror att våra gäster kommer tycka det är ett roligt inslag och ger även de som inte känner varandra så bra något att prata om. 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet