Caisa skrev 2014-05-13 10:38:35 följande:
Men det här med att folk ska lära känna någon ny - ska ni sitta ner hela dagen/kvällen? Man hinner väl träffa människor genom mingel med. Jag sitter själv hellre med någon jag redan känner och är bekväm med och har trevliga samtal och diskussioner, det är iallafall så jag har tänkt när jag gjort vår placering. Sedan har jag försökt sätta par lite vartannat och mitt emot varandra istället för bredvid, men då jag har blandat flera par som känner varann sedan tidigare. Tror att alla kommer att uppskatta sina bordsgrannar på vår fest. :)
Vi har resonerat precis som dig. Gästerna sitter i huvudsak med folk som de redan känner eller i vart fall är bekanta med. Vi vill prioritera en god och avslappnad stämning.
Själv har jag aldrig fått sitta med min respektive på ett bröllop utan hamnat ganska avigt så jag vet hur viktigt det är. det startar ingen partystämning direkt även om man själv är villig att försöka. middagarna är oftast långa och det är ju feststämning man vill ha, inte mingel och marknadsföring för en själv liksom.