• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom

Har kikat efter lite inspiration till brudbuketten, tror jag ska ha något liknande som denna (bild från google)

• Imsevimse

Just nu känns det som om all vår planering för bröllopet bara går bakåt, inte ett enda steg framåt... Den fotograf vi hade bokat ringde idag och meddelade att hon blivit tvungen att sjukskriva sig och därför inte kommer att kunna fota oss. Jag tycker verkligen jättesynd om personen, men det ställer ju till det en hel del för oss eftersom vi nu måste hitta en ny fotograf inom sex veckor, och jag tvivlar på att vi kommer att hitta någon med så kort varsel till det pris vi hade planerat för. Vidare så var det från början tänkt att vi skulle laga maten själva, men då tyckte mina svärföräldrar att det verkade vara ett onödigt stressmoment, och erbjöd sig därför att dels leta reda på ett lämpligt cateringföretag samt sponsra till den kostnaden. Eftersom de kom på den idén för inte alls länge sen och bröllopet närmar sig med stormsteg så ser det just nu ut som att det inte finns något företag som har tid att åta sig uppdraget, och därför blir det förmodligen ändå till att laga all mat själva. Ett tidskrävande jobb som ska pressas in i ett nu redan fulltecknat schema. Karln min har ännu inte tagit sig i kragen och fixat kläder, vi har inte hittat någon trubadur (en för oss ganska viktig punkt då vi båda älskar musik) och "min" frisör som ska hjälpa till med hår och smink har än så länge inte kunnat hitta en enda dag då hon är ledig för en provuppsättning/sminkning. 

Näe, nu ska jag sluta gnälla. Som min syster sa; "Hur det än går med allt annat så blir ni gifta i slutändan".

• Milli
    LinaNordstrom skrev 2014-04-22 09:10:37 följande:

Har kikat efter lite inspiration till brudbuketten, tror jag ska ha något liknande som denna (bild från google)

Haha jag måste skratta lite men vi verkar vara väldigt lika. Just precis den bilen har ja skickat till min florist :) har du fått pris förslag på din? Kul och se om de är ungefär samma eller inte :)
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-04-22 16:18:11 följande:
    Haha jag måste skratta lite men vi verkar vara väldigt lika. Just precis den bilen har ja skickat till min florist :) har du fått pris förslag på din? Kul och se om de är ungefär samma eller inte :)
     Nämen va kul, haha Jag har inte visat bilden för någon florist ännu, återkommer med prisuppgifter
  • tess
    junibruden89 skrev 2014-04-21 23:13:56 följande:

Vad ska ni ha för nytt/gammalt/lånat/blått? Nytt är ju lätt och jag ska låna min mammas armband och det blir nig blått strumpeband men gammalt?har ni något förslag?

Jag har en "gammal" ring.
  • tess
    Imsevimse skrev 2014-04-22 14:37:32 följande:

Just nu känns det som om all vår planering för bröllopet bara går bakåt, inte ett enda steg framåt... Den fotograf vi hade bokat ringde idag och meddelade att hon blivit tvungen att sjukskriva sig och därför inte kommer att kunna fota oss. Jag tycker verkligen jättesynd om personen, men det ställer ju till det en hel del för oss eftersom vi nu måste hitta en ny fotograf inom sex veckor, och jag tvivlar på att vi kommer att hitta någon med så kort varsel till det pris vi hade planerat för. Vidare så var det från början tänkt att vi skulle laga maten själva, men då tyckte mina svärföräldrar att det verkade vara ett onödigt stressmoment, och erbjöd sig därför att dels leta reda på ett lämpligt cateringföretag samt sponsra till den kostnaden. Eftersom de kom på den idén för inte alls länge sen och bröllopet närmar sig med stormsteg så ser det just nu ut som att det inte finns något företag som har tid att åta sig uppdraget, och därför blir det förmodligen ändå till att laga all mat själva. Ett tidskrävande jobb som ska pressas in i ett nu redan fulltecknat schema. Karln min har ännu inte tagit sig i kragen och fixat kläder, vi har inte hittat någon trubadur (en för oss ganska viktig punkt då vi båda älskar musik) och "min" frisör som ska hjälpa till med hår och smink har än så länge inte kunnat hitta en enda dag då hon är ledig för en provuppsättning/sminkning. 

Näe, nu ska jag sluta gnälla. Som min syster sa; "Hur det än går med allt annat så blir ni gifta i slutändan".

I vilken stad gifter ni er? Det kanske är någon här som har några tips på fotograf eller catering.
  • tess

Funderar fortfarande på vad vi ska ha för alkoholfritt till maten. Lutar åt Loka och Cider + något utan bubblor (pga en allergiker) så det blir nog äppeljuice också. Vad ska ni andra bjuda på för alkoholfritt?

• Sommaräng
    tess skrev 2014-04-23 14:27:20 följande:

Funderar fortfarande på vad vi ska ha för alkoholfritt till maten. Lutar åt Loka och Cider + något utan bubblor (pga en allergiker) så det blir nog äppeljuice också. Vad ska ni andra bjuda på för alkoholfritt?

Hej alla! Är en sista maj-brud, men hoppas att det ok att jag hoppar in med ett litet tips. Förutom Loka och läsk tänkte vi bjuda på äppelmust: Kiviks Årets skörd Gravenstein. Jättegott! En flaska kostar 39 kr på Systemet. 
  • Betty84
    tess skrev 2014-04-23 14:27:20 följande:

Vi kommer ha Ramlösa, alkoholfri bubbel från ICA Maxi (de har rätt mkt att välja på), och nån fruktig läsk till barnen :)
  • Betty84

Vi fixade den sista pusselbiten igår, tårtan :)

Det blir hjärtformade tårtor insvepta i vit marsipan, med lila och cremevita marsipanrosor. 

Det blir browniebotten, och lagren kommer bestå av vaniljkräm, hallonsylt och vit chokladmousse med hela hallon i :)

Kommer kosta oss 1750 kr för 50 bitar :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet