Just nu känns det som om all vår planering för bröllopet bara går bakåt, inte ett enda steg framåt... Den fotograf vi hade bokat ringde idag och meddelade att hon blivit tvungen att sjukskriva sig och därför inte kommer att kunna fota oss. Jag tycker verkligen jättesynd om personen, men det ställer ju till det en hel del för oss eftersom vi nu måste hitta en ny fotograf inom sex veckor, och jag tvivlar på att vi kommer att hitta någon med så kort varsel till det pris vi hade planerat för. Vidare så var det från början tänkt att vi skulle laga maten själva, men då tyckte mina svärföräldrar att det verkade vara ett onödigt stressmoment, och erbjöd sig därför att dels leta reda på ett lämpligt cateringföretag samt sponsra till den kostnaden. Eftersom de kom på den idén för inte alls länge sen och bröllopet närmar sig med stormsteg så ser det just nu ut som att det inte finns något företag som har tid att åta sig uppdraget, och därför blir det förmodligen ändå till att laga all mat själva. Ett tidskrävande jobb som ska pressas in i ett nu redan fulltecknat schema. Karln min har ännu inte tagit sig i kragen och fixat kläder, vi har inte hittat någon trubadur (en för oss ganska viktig punkt då vi båda älskar musik) och "min" frisör som ska hjälpa till med hår och smink har än så länge inte kunnat hitta en enda dag då hon är ledig för en provuppsättning/sminkning.
Näe, nu ska jag sluta gnälla. Som min syster sa; "Hur det än går med allt annat så blir ni gifta i slutändan".