• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Köpte den på akademibokhandeln, det fanns i 2 storlekar,jag valde den mindredå den större var med scrapbookstorlek.

På framsidan står det smått "colours of life" i silvrig skrivit men den tänkte jag dekorera över. Däremot är det ju inte helt ute och cyklar tycker jag om man väljer att behålla. 99kr, absolut prisvärt! Kan tänka mig 149 för det större albumet :)

• meandmylove

Jag drömde föresten den hemskaste bröllops relaterade drömmen inatt.. allt som kunde gå fel gick fel. Jag hade fett hår, ingen frisör eller smink, vi var sena, inga gäster på plats, ingen klänning, jag åkte ambulanshelikopter till kyrkan för vi var så sena mm. Grät när jag vaknade :( hjälp! Ska sömnen fortsätta spöka såhär ända tills det är dags?

• iQbee

Hej allaglada junibrudar!! Jag har varit väldigt inaktiv påsista tiden men jag har följt er i princip varje dag i tunnelbanan påväg till jobbet =) har fått enny tjänst och sedan många bröllopsplaneringar efter så jag har varit slutkörd =) men för att sammanställalite det jag gjort hittills =)
    Det är bara 71 dagar kvar :DDDD

*bokat kyrka- vihar även fått enpräst tilldelad närvi kom inmed hindersprövningen
    -bokat festlokal
    -valt meny och dryck
    -valt blommor, både dekoration och bukett =) , ska ha ett möte för att se en provbukett för slutligt val
    -köpt tärn klänningar
    -köpt brudnäbbsklänningar (kvar ärringbärarens kostym)
    -köpt vigselringarna:)
    -min brudklänning är på gång=)har två träffar kvar med sömmerskan:DD, hon ska även sy min slöja
    -bokat frisör/sminkös
    -skickat ut inbjudningskorten
    -gjort alla giftfavors (bonboniers)
    -beställt doilies till dekorationen förcerveringsfaten
    -provsmakat 5 smaker tårta, ska smaka ytterligare en idag men blåbärsmousse, färska hallonoch chokladbotten
    - bokat frisör till släktingar från greklan ( allafrisörer har ju stängt den helgen :/
    -bokat bil till vigseln
    -bokat fotograf/kamera
    -bokat orkester till festen

Jag kommer att tänkapå att det låter lite för den tid vi har lagt ner påatt hitta allt =)

Det vi har att göra är
    -sy en ringkudde
    -hämta brudklänning runt maj
    -bordsplacering (puhhh)
    -skor till näbbar, ska jag köpa det? hm...
    -träffa festarrangörerna/florist innan brölloppet
    - göra menykort
    -hitta örhängen tillbrudklänningen
    - vi ska ha en projektor med fotografier på nä rvi är små och sedan tills den dagen våra liv slogs samman. ska visas innan vi kommer  till lokalen i väntanså det måste vi också göra klart..
    -träna på brudvals...
    -träffa prästerna innan  (vi ska ha två)

Det var väll allt :D Jag längtar såååå

meandmylove: Jag har haft tre mardrömmar om brölloppet, att ex inte folk kommer, att det är sent och att vi inte hunnit gifta oss då allt är stängt! ahhaa otrevligt

• iQbee
    LinaNordstrom skrev 2014-04-11 09:38:44 följande:

Är ledig idag så jag ska ta mig en sväng på stan och köpa lite nytt smink till bröllopet. Behöver verkligen uppdatera min sminkväska! Jag ska sminka mig själv så då vill man ju ha bra produkter

Du vet väll att på Makeupstore kan du få en sminkning om du vill köpa produkter för 500?=) håller en evighet.. gör alltid så om jag skapå någonfest/bröllop för att inhandla nytt smink
  • Caisa

Även jag har massor av mardrömmar om bröllopet :D Mest att förberedelserna tar alldeles för lång tid och att gästerna tröttnar och åker hem! En annan knäpp dröm var att min brudbukett förväxlades med ett barns och att jag fick en med videung och en nalle i. Haha!

Igår beställde vi äntligen blivande makens ring. En i titan och rött guld blev det! :)

7 juni 2014
  • LinaNordstrom
    iQbee skrev 2014-04-12 08:57:25 följande:
    Du vet väll att på Makeupstore kan du få en sminkning om du vill köpa produkter för 500?=) håller en evighet.. gör alltid så om jag skapå någonfest/bröllop för att inhandla nytt smink
    Jo, jag vet att dom har det erbjudandet men dom finnns inte här i stan. Jag kommer beställa smink från nätet, har det mesta som behövs redan
  • LinaNordstrom
    meandmylove skrev 2014-04-12 08:22:53 följande:

Jag drömde föresten den hemskaste bröllops relaterade drömmen inatt.. allt som kunde gå fel gick fel. Jag hade fett hår, ingen frisör eller smink, vi var sena, inga gäster på plats, ingen klänning, jag åkte ambulanshelikopter till kyrkan för vi var så sena mm. Grät när jag vaknade :( hjälp! Ska sömnen fortsätta spöka såhär ända tills det är dags?

Jag har flera gånger drömt liknande drömmar, usch vilken ångest haha
  • widuse

...angående detta med gästbok...jag är lite sugen på att köpa en såndär bild med tex en stor ballong el ett träd där gästerna får skriva i sina hälsningar på tex små löv som man sen fäster på trädet. Frågan är bara om man kommer vilja ha den där uppsatt sen hemma el om den bara blir liggande. En gästbok kan ju man ha stående och ta fram och titta på då och då. Hur ska nigöra?

• junibruden89

Igår provsmakade tårtor och beställde det blev sockerkaksbotten med daimmousse rårörda hallon och ett anslag med vit chokladmousse och vit marsipan :) i fredags hämtade vi ringen en vitguld med 8 diamanter på rad och en "knyck" på mitten. Jag väntar på att prästen ska ring så man kan ses snart så vi kan göra häftet till kyrkan. Bordsplaceringen är äntligen färdig (puh) och vi har ca 30 gästbeskrivningar ikvar :) ifredags kom min morgonrock från ellos jättefin den blir perfekt eftersom jag kommer fixa hår smink och påklädning hemma :)

• Caisa
    junibruden89 skrev 2014-04-13 09:40:50 följande:

Igår provsmakade tårtor och beställde det blev sockerkaksbotten med daimmousse rårörda hallon och ett anslag med vit chokladmousse och vit marsipan :) i fredags hämtade vi ringen en vitguld med 8 diamanter på rad och en "knyck" på mitten. Jag väntar på att prästen ska ring så man kan ses snart så vi kan göra häftet till kyrkan. Bordsplaceringen är äntligen färdig (puh) och vi har ca 30 gästbeskrivningar ikvar :) ifredags kom min morgonrock från ellos jättefin den blir perfekt eftersom jag kommer fixa hår smink och påklädning hemma :)

Fick också min morgonrock för någon dag sedan, jättefin! :)
    Den där tårtan låter hur god som helst... :D
    7 juni 2014
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet