• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Maria466
    Betty84 skrev 2014-04-10 13:46:49 följande:

Ni som redan blivit kontaktade av/träffat prästen, när ska ni vigas? Vi vigs den 28.e juni och jag har lite panik över att vi inte hört ngt fr prästen än!

7 Juni gifter vi oss
  • Maj12
    20110519 skrev 2014-04-10 15:49:11 följande:

En fråga: Måste man skicka in ansökan om efternamsnbyte samtidigt som man skickar in hindersprövningen?

Vi har inte skickat in hindersprövningen ännu, för vi kan itne bestämma oss för vad vi ska heta i efternamn. 

Nej det behöver du inte! Jag ringde och pratade med dom förra veckan och frågade, för vi åker på en resa 2 dagar efter bröllopet och vill ju inte chansa på att efternamnet ändras och jag får problem med passet. Hon rekommenderade att vi skickade in efternamnbyte när vi kommit hem.
  • Maj12

Nu är ja egentligen inne på fel tråd :) vi gifter oss i slutet på maj men vi ska bröllopsfest i juni så därför är jag här inne och tjuvläser lite :)

• Nokaro

Nu senare i eftermiddags ringde även vår präst! Den 25:maj ska vi träffas! Nu känns det verkligen nära.
    Dessutom var jag förbi sömmerskan ikväll och hämtade min klänning som hon trixat med lite. Hon har sytt fast en liten knapp vid rumpan där jag kan haka upp mitt släp på för att kunna röra mig lite smidigare på festen :) Är jätte nöjd!

• LinaNordstrom
    Caisa skrev 2014-04-10 12:33:36 följande:

Igår fick vi äntligen se lokalen! Klart över förväntan, stor, ljus och härlig. Finns en uteplats där det kommer att stå cafébord. Kommer att använda två små rum som finns där till att göra oss iordning. :)

Såhär ser det ut. St: Larsgården invid Sollentuna kyrka. :)

Såg fint ut!
  • LinaNordstrom
    Nokaro skrev 2014-04-10 19:50:33 följande:

Nu senare i eftermiddags ringde även vår präst! Den 25:maj ska vi träffas! Nu känns det verkligen nära.
    Dessutom var jag förbi sömmerskan ikväll och hämtade min klänning som hon trixat med lite. Hon har sytt fast en liten knapp vid rumpan där jag kan haka upp mitt släp på för att kunna röra mig lite smidigare på festen :) Är jätte nöjd!

Fint! Ska också sy på min klänning så man kan hänga upp släpet.
  • LinaNordstrom

Är ledig idag så jag ska ta mig en sväng på stan och köpa lite nytt smink till bröllopet. Behöver verkligen uppdatera min sminkväska! Jag ska sminka mig själv så då vill man ju ha bra produkter

• meandmylove

Lina Nordström, härligt med nytt smink, jag har bokat på Makeupstore då jag typ aldrig sminkar mig också får jag ta med produkter för 500 att ha att fylla med under dagen och efter.

Var en sväng på stan idag och hittade gästbok! Nice! Jag tycker dom flera är så dyra och faktiskt inte så fina.. Nu köpte jag ett vitt "fotoalbum" med fina tjockare blad i, som jag själv dekorerar framsidan till. Nu är den endast i vitt linne. 99kr!!

• PatrikKristina
    meandmylove skrev 2014-04-11 20:25:02 följande:

Lina Nordström, härligt med nytt smink, jag har bokat på Makeupstore då jag typ aldrig sminkar mig också får jag ta med produkter för 500 att ha att fylla med under dagen och efter.

Var en sväng på stan idag och hittade gästbok! Nice! Jag tycker dom flera är så dyra och faktiskt inte så fina.. Nu köpte jag ett vitt "fotoalbum" med fina tjockare blad i, som jag själv dekorerar framsidan till. Nu är den endast i vitt linne. 99kr!!

Åh var hittade du gästbok? Jag hittar ingen fin
  • Betty84

Höll på att bli tokig inatt, kunde knappt sova pga oro över det här med prästen...
    Ringde församlingen på vägen till jobbet i förmiddags. De har inte ens schemat klart så de har ingen aning om vem som ska viga oss!! Gah! 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet