• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Power of Love

Förresten kring möhippan/svensexan så brukar de ligga ganska nära bröllopet, iaf de jag varit med på. Så maj är en naturlig månad för oss junibrudar MEN kan säkert bli i april eller för dom som gifter sig sent i juni kan säkert de första helgerna i juni vara ett alternativ. 

• meandmylove

Maria; vad sa han? Ringde han själv? Ska ni ses igen innan dagen D? Hur ska ni lägga upp vigseln?

• Maria466
    meandmylove skrev 2014-04-09 18:04:23 följande:

Maria; vad sa han? Ringde han själv? Ska ni ses igen innan dagen D? Hur ska ni lägga upp vigseln?

Prästen ringde förra veckan och gav oss datum för samtalet (igår). Vi pratade om hur vi träffades, vad det var vi fastnade för hos varandra, bestämde psalmerna, solosången, bibeltexten... Gick genom i vilken ordning "allt händer" och så fick vi öva på det vi ska säga och hur vi skulle stå när vi höll i ringen och allt sånt. Nu ska vi själva sätta ihop programmet till kyrkan.
  • Nokaro
    Maria466 skrev 2014-04-09 16:23:45 följande:

I går var vi på vårat vigselsamtal med prästen. :)

Vad spännande! 
    Blir helt stressad, alla verkar varit på samtal med prästen redan förutom vi.. Vi kommer bli kontaktade av prästen  ca 3 veckor innan vigseln har vi fått veta. Det känns ju jätte sent. Jag vill oxå träffa prästen snart. 
  • Nokaro

Idag ska jag hämta min klänning från sömmerskan! Sen är jag klar! 
    Brudklänning - check
    Underkjol - check
    Skor - check
    Slöja - check
    Väska - check
    Tiara - check
    Smycken - check (förutom örhängen)
    Strumpeband - check

Min dotters brudnäbb klänning - check
    Blomsterkorg till henne som hon ska använda i kyrkan - check
    Klänning till brudtärna -check

Kläder till min sambo - ingen aning! Han sköter det själv :)

• Power of Love
    Nokaro skrev 2014-04-10 11:09:20 följande:

Idag ska jag hämta min klänning från sömmerskan! Sen är jag klar! 
    Brudklänning - check
    Underkjol - check
    Skor - check
    Slöja - check
    Väska - check
    Tiara - check
    Smycken - check (förutom örhängen)
    Strumpeband - check

Min dotters brudnäbb klänning - check
    Blomsterkorg till henne som hon ska använda i kyrkan - check
    Klänning till brudtärna -check

Kläder till min sambo - ingen aning! Han sköter det själv :)

Härligt att kunna checka av så mycket :)
  • sandrajensenfoto
    20110519 skrev 2014-02-09 11:50:53 följande:

När vi preliminär bokade han så visste varken han eller vi vad priset skulle bli. Jag gick efter prislistan från 2012-2013. Men att han skulle höja priset så mycket till 2014 var ingen förberedd på. Tvekar nu om vi ska boka han eller inte. 

Även om jag tvekar på om vi ska boka han eller inte. Så vill jag ändå ha proffesionella bilder, för de blir mycket finar. Känner ingen som är hobby fotograf heller. Utan då blir det någon släkting som skulle få fota om vi inte anliter han. Men det känns inte heller rätt. ÅÅ vad svårt.

Men om jag bokar han, då är frågan hur vi ska få ihop de extra tusenlapparna från budgeten som vi inte har räknat med.  

Jag är ledig 20 juni om ni behöver fotograf. Jag tar 5500 kr för 3 timmar och 5500 för 5 timmar. Resekostnader tillkommer, så det beror lite på var ni ska gifta er vad kostnaden blir. Maila mig på foto@sandrajensen.se 

Vänliga hälsningar, Fotograf Sandra Jensen
    www.sandrajensen.se
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet